Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18386)
Minkä ikäisenä ihminen normaalisti lakkaa olemasta imeväisikäinen? Entä mitkä ovat yleensä syitä normaalia korkeampaan imeväisikään ja minkä ikäisiä ovat yleensä ne, joilla imeväisikä on normaalia korkeampi?
Voiko netissä missään jutella ihmisten kanssa, jos ei ole ketään, kenelle soittaa tai laittaa viestiä ja eristyksissä kotona oleminen hajottaa vähitellen pään?
Työssä on ainoat sosiaaliset kontaktit ja nyt jos kuukausi etänä, niin en tiedä mitä teen.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisenä ihminen normaalisti lakkaa olemasta imeväisikäinen? Entä mitkä ovat yleensä syitä normaalia korkeampaan imeväisikään ja minkä ikäisiä ovat yleensä ne, joilla imeväisikä on normaalia korkeampi?
Alle vuoden ikäinen lapsi eli vauva tunnetaan virallisemmissa teksteissä nimellä imeväisikäinen.
Odotatko Madventures Suomi kautta?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä jotka eivät ymmärrä miksi vessapaperia hamstrataan.
Itse ainakin leikittelen ajatuksella, että joutuisin 2 viikon karanteeniin. En siis saisi poistua asunnostani. Mitä välttämättömiä hyödykkeitä minulla tulisi olla, että selviäisin helposti? No vessapaperia tietysti. Kuivakaapit ja pakastin täynnä ruokaa joten niitä ei tarvitse hamstrata, mutta esim. kahvia ja maitoa tarvitsisin. Tsekkaisin myös, minkä verran on esim. hammastahnaa ja suodatinpusseja.
Oma näkemykseni on että vessapaperinhamstraus-ilmiössä on kyse siitä että jotkut ostavat sitä selittämättömästi ostoskärrykaupalla. Tämä määrähän nyt ei ole missään suhteessa kahden viikon karanteeniaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Voitko tarkentaa / selventää? Madventures-fanina sanomasi kiinnostaa mutta en tiedä mistä on kyse... onko siis tulossa Madventures-porukan tekemä jakso tai kausi Suomesta? Jos on niin vastaukseni on että kyllä. Olen käynyt vain kuudessa maassa Suomen ulkopuolella mutta toisaalta kotimaan kesäreissut ovat olleet tosi antoisia.
Vierailija kirjoitti:
Onko lyhytkasvuisen ihminen jo syntyessään normaalia lasta pienikokoisempi?
Ainakin reisi- ja olkaluut ovat
Katoaako koronaepidemia koskaan, vai onko koko loppuelämä nyt ihan pilalla?
Onko sillä räkyttäjällä corona vai onko se kuollut?
Asun kerrostalossa. En yksin kotona viitsi puhua tai hyräillä ääneen, koska pelkään että naapurit kuulevat. Mutta joskus saatan ruveta hyräilemään tai puhumaan, kun jostain laitteesta lähtee ääntä, esim. mikron hurina tai tv:n ääni. Silloin se oma ääni katoaa osittain sen toisen äänen alle. Omaan korvaani siis. Mutta voivatko naapurini silti kuulla minut selkeästi?
Vierailija kirjoitti:
Asun kerrostalossa. En yksin kotona viitsi puhua tai hyräillä ääneen, koska pelkään että naapurit kuulevat. Mutta joskus saatan ruveta hyräilemään tai puhumaan, kun jostain laitteesta lähtee ääntä, esim. mikron hurina tai tv:n ääni. Silloin se oma ääni katoaa osittain sen toisen äänen alle. Omaan korvaani siis. Mutta voivatko naapurini silti kuulla minut selkeästi?
Jos he kuulevat sen hyräilysi hiljaisessa kämpässä, niin kuulevat myös mikron hurinan kanssa. Luultavasti eivät kuule kummassakaan tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, naapurisi voivat teoriassa kuulla kaikki puheääntä voimakkaammat äänet seinän läpi. On kuitenkin todennäköistä, että myös naapurillasi on tv päällä, mikro hurisemassa tai ovat muuten vain keskittyneitä omaan elämäänsä. Suurimmaksi osaksi ihmisiä kiinnostaa heidän oma välitön läheisyytensä.
Ja nyt siihen mielenkiintoiseen osuuteen. Oman henkilökohtaisen kokemukseni ja yleisen sanattoman konsensuksen mukaan ihmiset arvostavat vapautta, jota sinä ilmaiset omalla hyräilylläsi. Marianne Williamsonin kaunista runoa mukaillen; kun sinä annat oman äänesi kuulua, se antaa tietämättäsi muille luvan tehdä saman.
Mies kyselee miksi nännit eivät näy läpi ohuista paidoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko tarkentaa / selventää? Madventures-fanina sanomasi kiinnostaa mutta en tiedä mistä on kyse... onko siis tulossa Madventures-porukan tekemä jakso tai kausi Suomesta? Jos on niin vastaukseni on että kyllä. Olen käynyt vain kuudessa maassa Suomen ulkopuolella mutta toisaalta kotimaan kesäreissut ovat olleet tosi antoisia.
On tulossa uusi kausi Suomesta muistaakseni kuun lopulla.
Kyllä odotan.
Mies1994 kirjoitti:
Mies kyselee miksi nännit eivät näy läpi ohuista paidoista?
Koska ne eivät ole aina kovina.
Onko missään lähteessä kerrottu miksi muumitalon väriksi on valittu sininen?
Tuleekohan koronan aiheuttama stressi ja turhautuminen vaikuttamaan tilastollisesti naapurien kiusaamismielessä tekemiin ilmoituksiin, esim. tehdään lasu jos lapset nyt leikkivät pihalla jne.
Vierailija kirjoitti:
Tuleekohan koronan aiheuttama stressi ja turhautuminen vaikuttamaan tilastollisesti naapurien kiusaamismielessä tekemiin ilmoituksiin, esim. tehdään lasu jos lapset nyt leikkivät pihalla jne.
No aivan varmasti
Vierailija kirjoitti:
Onko missään lähteessä kerrottu miksi muumitalon väriksi on valittu sininen?
En osaa varsinaisesti vastata mutta tästä nousee esiin myös se kysymys että mikä "versio" Muumeista on kyseessä. Tove Janssonin alkuperäiset piirrokset ovat oma maailmansa ja sitten sukupolvesta riippuu että mitä Muumeja on tullut eniten nähtyä. Minulle esim. ne 80-luvun japanilaiset animaatiot muodostavat valtaosan näkemästäni Muumi-materiaalista mutta olihan sitä maailmaa jo aika paljon Janssonin alkuperäisestä rukattu.
Ei ole.