Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18402)

Vierailija
8341/18402 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole kiinnostunut retkeilystä, ulkoilusta, luonnossa liikkumisesta, marjastuksesta ym., onko se jotenkin huono tai nolo asia? Minä en ole yhtään kiinnostunut, mutta tätä en niinkään hehkuta, koska tuntisin olevani niin erilainen kuin muut.

Nyt sitten on pakko väärinkäsitysten välttämiseksi sanoa, että harrastan kyllä liikuntaa, ja juoksu- ja hiihtoharrastuksen myötä olen ulkona ihan riittävästi. Näiden lenkkien aikana en kuitenkaan koskaan esimerkiksi pysähdy vaikkapa maisemia ihailemaan. Lenkin jälkeen sitten haluan nopeasti suihkuun ja sisätiloihin, joissa olen loppupäivän. Lisäksi, olen huolissani luonnon saastumisesta ja ilmastonmuutoksesta. Uskon, että kaupunkiasujana kulutan luonnonvaroja jopa vähemmän kuin ulkoilmaihmiset, jotka omistavat omakotitalon ja kesämökin sekä säännöllisesti autoilevat paikasta paikkaan, vaikkapa sinne metsän lähelle.

Ei ole mitenkään huono asia.

Kuinkas olet tuollaisiin mietteisiin edes tullut?. Meillä kaikilla on omat kiinnostuksen kohteemme. Itseäni ei kiinnosta lomamatkat (lentokoneella) , koska on mielestäni vaivalloista ja turhaa rahan haaskausta : )

Ehkä tähän vaikuttaa se, että asun pohjoisessa. Täällä melkein kaikki hehkuttavat sitä ulkoilun ihanuutta. Sitten jos olen sanonut, ettei minua kiinnosta, alkaa jonkinlainen suostuttelu, vähän niin kuin vapaaehtoisesti lapsetonta painostettaisiin tekemään lapsia. Sanotaan tyyliin, että "Eikö se ole ihanaa, kun voi mennä nauttimaan metsän rauhasta? Kun meillähän on luonto tuossa lähellä." Kerran minua haukuttiin hienostelijaksi. Lisäksi kerrotaan, kuinka retkeily laskee verenpainetta, tekee hyvää terveydelle ynnä muuta. No, minulla on terveys kohdallaan muutenkin.

Ja vielä lisään, että täällä jonkinlainen käsitys tuntuu olevan, että ainakin osa ruoasta pitäisi hankkia itse. On kuulemma eettisesti oikein syödä lähiruokaa sekä nähdä, mistä ruoka tulee.

Olet vaan oma itsesi älä muista piittaa. Tulee mieleen, että ehkä olisit onnellisempi, jos asuisit jossain muualla, missä ei olisi tuollaisia ympäristöpaineita.

Vierailija
8342/18402 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuteleeko alkuasukkaat?

Veikkaisin, että se on osa "biologista koodiamme", joten kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8343/18402 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpiko jännittää sinua enempi. Hammaslääkäriin meno vai työhaastatteluun?

Vierailija
8344/18402 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku laittaa kielikorun.

Onko se kivantuntuinen siellä kielessä vai miksi?

Vierailija
8345/18402 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten linnut voi pärjätä kovassa pakkasessa, kun on vaan kevyt höyhenpeite suojana?

Talvella linnut pörhistelevät höyheniään, jolloin höyhentenväliin jää enempi ilmaa.

Ilma taas on todella hyvä eriste (olettaen että saat sen pysymään paikallaan.)

Oheisen jutun takaa lisää tietoa linnuista ja talvesta

https://seura.fi/ilmiot/tiede-ja-luonto/miten-linnut-parjaavat-40-astee…

"Linnuilla on sellainen fysiologinen systeemi nilkoissa tai jaloissa, että niissä on lämmönvaihtosysteemi. Samanaikaisesti, kun jalan ihon pinnan lämpötila on lähellä ulkoilman lämpötilaa ja kun on oikein kylmä, jaloista lähtee kaikki tai suuri osa nesteestä pois. Jalat kuivuvat ja joskus voivat katketa, kertoo Lehikoinen."

Yllä oleva on Ylen jutusta lainattua

https://yle.fi/uutiset/3-7050975

Vierailija
8346/18402 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten linnut voi pärjätä kovassa pakkasessa, kun on vaan kevyt höyhenpeite suojana?

Talvella linnut pörhistelevät höyheniään, jolloin höyhentenväliin jää enempi ilmaa.

Ilma taas on todella hyvä eriste (olettaen että saat sen pysymään paikallaan.)

Oheisen jutun takaa lisää tietoa linnuista ja talvesta

https://seura.fi/ilmiot/tiede-ja-luonto/miten-linnut-parjaavat-40-astee…

"Linnuilla on sellainen fysiologinen systeemi nilkoissa tai jaloissa, että niissä on lämmönvaihtosysteemi. Samanaikaisesti, kun jalan ihon pinnan lämpötila on lähellä ulkoilman lämpötilaa ja kun on oikein kylmä, jaloista lähtee kaikki tai suuri osa nesteestä pois. Jalat kuivuvat ja joskus voivat katketa, kertoo Lehikoinen."

Yllä oleva on Ylen jutusta lainattua

https://yle.fi/uutiset/3-7050975

Voi pikkuisia :(

Vierailija
8347/18402 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisivatko ihmiset hirveän pahalle ennen vanhaan, kun hygieniasta ei huolehdittu kuten nykyään (ei ollut hammastahnoja, shampoita, deodorantteja, aina samat vaatteet päällä -ainakin köyhillä- jne.)? Vai haisiko jokainen niin pahalta, ettei haistanut muiden pahaa hajua omien hajujensa takaa? 

Vierailija
8348/18402 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuteleeko alkuasukkaat?

Ne tekee sen nenällä -Robin

Vierailija
8349/18402 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari, 15 vuotta, kysyy:

– Olin äitini kanssa puistossa kävelyllä. Siellä oli humalaisia, ja yksi mies makasi maassa ja kouristeli. Mieheltä tuli vaahtoa suusta. Mitä siinä olisi pitänyt tehdä? Kun menin tänään kouluun, niin se mies makasi siellä yhä maassa ja taisi olla kuollut.

Vierailija
8350/18402 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisivatko ihmiset hirveän pahalle ennen vanhaan, kun hygieniasta ei huolehdittu kuten nykyään (ei ollut hammastahnoja, shampoita, deodorantteja, aina samat vaatteet päällä -ainakin köyhillä- jne.)? Vai haisiko jokainen niin pahalta, ettei haistanut muiden pahaa hajua omien hajujensa takaa? 

Tämä ei ole 100% varma tieto vaan minun oma olettamukseni. Eiköhän silloin ainakin lähes kaikki ihmiset haisseet sen verran pahalta että siihen oltiin totuttu niin että siihen ei osattu kiinnittää huomiota kun (lähes) kaikki olivat yhtä pahan hajuisia ja ehkä hajuaisti turtui siihen niin, että sitä ei edes kunnolla huomattu. Nykyäänkin jos haistaa jonkun voimakkaan hajun, niin ensin se häiritsee melko paljon mutta sitten siihen tottuu niin että sitä ei edes kunnolla huomaa. Näin käy ainakin minulla.

Vierailija
8351/18402 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaahan joku homopalloakin eli golffia

Vierailija
8352/18402 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole 100% varma tieto vaan minun oma olettamukseni. Eiköhän silloin ainakin lähes kaikki ihmiset haisseet sen verran pahalta että siihen oltiin totuttu niin että siihen ei osattu kiinnittää huomiota kun (lähes) kaikki olivat yhtä pahan hajuisia ja ehkä hajuaisti turtui siihen niin, että sitä ei edes kunnolla huomattu. Nykyäänkin jos haistaa jonkun voimakkaan hajun, niin ensin se häiritsee melko paljon mutta sitten siihen tottuu niin että sitä ei edes kunnolla huomaa. Näin käy ainakin minulla.

Kyllä varakkaat ihmiset ovat käyttäneet hajusteita jo ainakin keskiajalla. Eli kyllä ihmisten hajut on huomattu ja niihin on mahdollisuuksien mukaan puututtu.

Vierailija
8353/18402 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarin opettaja koulussa. kirjoitti:

Sari, 15 vuotta, kysyy:

– Olin äitini kanssa puistossa kävelyllä. Siellä oli humalaisia, ja yksi mies makasi maassa ja kouristeli. Mieheltä tuli vaahtoa suusta. Mitä siinä olisi pitänyt tehdä? Kun menin tänään kouluun, niin se mies makasi siellä yhä maassa ja taisi olla kuollut.

Siltä varalta että tämän lukee joku jolle asia on epäselvä: Kun näkee tällä tavalla apua tarvitsevan ihmisen, on velvollisuus auttaa. Soitto hätänumeroon. Kerro tilanne, kerro havaintosi. Hätänumeropäivystäjä antaa ohjeita ja tällaisessa tapauksessa lähettää ambulanssin paikalle. Sinun ei tarvitse (etenkään 15-vuotiaana) osata ihmeempiä ensiaputaitoja, mutta sinulla on velvollisuus auttaa.

Vierailija
8354/18402 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne Lidlin tarjoustavarat(heräteostospöydiltä) viedään, jotka ei tarjous aikana mene kaupaksi? Voiko jonkin tuotteen saada vielä tarjous ajan jälkeen esim. päivän parin päästä? 

Vierailija
8355/18402 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hymyileväisellä ihmisellä sanotaan olevan "hymy perseessä"?

Vierailija
8356/18402 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tietokoneeseen tehtyjä päivityksiä peruuttaa? Päivitin ja nyt en pysty enää katsomaan mitään videoita netissä.

Vierailija
8357/18402 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tietokoneeseen tehtyjä päivityksiä peruuttaa? Päivitin ja nyt en pysty enää katsomaan mitään videoita netissä.

Päivitykset voi peruuttaa, mutta se ei ole järkevää, koska päivitykset sisältävät mm. tietoturvan takia tärkeitä korjauksia ja täydennyksiä.

Kannattaa selvittää mistä ongelmasta on kyse ja korjata ongelma. Mikä käyttöjärjestelmä on kyseessä? Miten ja missä vika ilmenee?

Oletko jo kokeillut sitä, että sammutat laitteen painamalla pitkään Off-nappia ja käynnistät koneen uudestaan? Toimivatko videot nyt?

Jos Windows-kone kyseessä oletko yrittänyt korjata ongelmaa kohdasta Vianmääritys ja Videotoisto?

Oletko päivittänyt ajurit?

Vierailija
8358/18402 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu jos olen hukannut autoni rekisteröintitodistuksen luovutusosan?

Vierailija
8359/18402 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu jos olen hukannut autoni rekisteröintitodistuksen luovutusosan?

Jos tarvitset sitä, tilaat sen täältä

https://www.traficom.fi/fi/asioi-kanssamme/ajoneuvon-rekisterointitodis…

Vierailija
8360/18402 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hyviä kysymyksiä vailla vastausta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi