Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18402)
Vierailija kirjoitti:
Suuteleeko alkuasukkaat?
Veikkaisin, että se on osa "biologista koodiamme", joten kyllä.
Kumpiko jännittää sinua enempi. Hammaslääkäriin meno vai työhaastatteluun?
Miksi joku laittaa kielikorun.
Onko se kivantuntuinen siellä kielessä vai miksi?
Vierailija kirjoitti:
Miten linnut voi pärjätä kovassa pakkasessa, kun on vaan kevyt höyhenpeite suojana?
Talvella linnut pörhistelevät höyheniään, jolloin höyhentenväliin jää enempi ilmaa.
Ilma taas on todella hyvä eriste (olettaen että saat sen pysymään paikallaan.)
Oheisen jutun takaa lisää tietoa linnuista ja talvesta
https://seura.fi/ilmiot/tiede-ja-luonto/miten-linnut-parjaavat-40-astee…
"Linnuilla on sellainen fysiologinen systeemi nilkoissa tai jaloissa, että niissä on lämmönvaihtosysteemi. Samanaikaisesti, kun jalan ihon pinnan lämpötila on lähellä ulkoilman lämpötilaa ja kun on oikein kylmä, jaloista lähtee kaikki tai suuri osa nesteestä pois. Jalat kuivuvat ja joskus voivat katketa, kertoo Lehikoinen."
Yllä oleva on Ylen jutusta lainattua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten linnut voi pärjätä kovassa pakkasessa, kun on vaan kevyt höyhenpeite suojana?
Talvella linnut pörhistelevät höyheniään, jolloin höyhentenväliin jää enempi ilmaa.
Ilma taas on todella hyvä eriste (olettaen että saat sen pysymään paikallaan.)
Oheisen jutun takaa lisää tietoa linnuista ja talvesta
https://seura.fi/ilmiot/tiede-ja-luonto/miten-linnut-parjaavat-40-astee…
"Linnuilla on sellainen fysiologinen systeemi nilkoissa tai jaloissa, että niissä on lämmönvaihtosysteemi. Samanaikaisesti, kun jalan ihon pinnan lämpötila on lähellä ulkoilman lämpötilaa ja kun on oikein kylmä, jaloista lähtee kaikki tai suuri osa nesteestä pois. Jalat kuivuvat ja joskus voivat katketa, kertoo Lehikoinen."
Yllä oleva on Ylen jutusta lainattua
Voi pikkuisia :(
Haisivatko ihmiset hirveän pahalle ennen vanhaan, kun hygieniasta ei huolehdittu kuten nykyään (ei ollut hammastahnoja, shampoita, deodorantteja, aina samat vaatteet päällä -ainakin köyhillä- jne.)? Vai haisiko jokainen niin pahalta, ettei haistanut muiden pahaa hajua omien hajujensa takaa?
Vierailija kirjoitti:
Suuteleeko alkuasukkaat?
Ne tekee sen nenällä -Robin
Sari, 15 vuotta, kysyy:
– Olin äitini kanssa puistossa kävelyllä. Siellä oli humalaisia, ja yksi mies makasi maassa ja kouristeli. Mieheltä tuli vaahtoa suusta. Mitä siinä olisi pitänyt tehdä? Kun menin tänään kouluun, niin se mies makasi siellä yhä maassa ja taisi olla kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Haisivatko ihmiset hirveän pahalle ennen vanhaan, kun hygieniasta ei huolehdittu kuten nykyään (ei ollut hammastahnoja, shampoita, deodorantteja, aina samat vaatteet päällä -ainakin köyhillä- jne.)? Vai haisiko jokainen niin pahalta, ettei haistanut muiden pahaa hajua omien hajujensa takaa?
Tämä ei ole 100% varma tieto vaan minun oma olettamukseni. Eiköhän silloin ainakin lähes kaikki ihmiset haisseet sen verran pahalta että siihen oltiin totuttu niin että siihen ei osattu kiinnittää huomiota kun (lähes) kaikki olivat yhtä pahan hajuisia ja ehkä hajuaisti turtui siihen niin, että sitä ei edes kunnolla huomattu. Nykyäänkin jos haistaa jonkun voimakkaan hajun, niin ensin se häiritsee melko paljon mutta sitten siihen tottuu niin että sitä ei edes kunnolla huomaa. Näin käy ainakin minulla.
Harrastaahan joku homopalloakin eli golffia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole 100% varma tieto vaan minun oma olettamukseni. Eiköhän silloin ainakin lähes kaikki ihmiset haisseet sen verran pahalta että siihen oltiin totuttu niin että siihen ei osattu kiinnittää huomiota kun (lähes) kaikki olivat yhtä pahan hajuisia ja ehkä hajuaisti turtui siihen niin, että sitä ei edes kunnolla huomattu. Nykyäänkin jos haistaa jonkun voimakkaan hajun, niin ensin se häiritsee melko paljon mutta sitten siihen tottuu niin että sitä ei edes kunnolla huomaa. Näin käy ainakin minulla.
Kyllä varakkaat ihmiset ovat käyttäneet hajusteita jo ainakin keskiajalla. Eli kyllä ihmisten hajut on huomattu ja niihin on mahdollisuuksien mukaan puututtu.
Sarin opettaja koulussa. kirjoitti:
Sari, 15 vuotta, kysyy:
– Olin äitini kanssa puistossa kävelyllä. Siellä oli humalaisia, ja yksi mies makasi maassa ja kouristeli. Mieheltä tuli vaahtoa suusta. Mitä siinä olisi pitänyt tehdä? Kun menin tänään kouluun, niin se mies makasi siellä yhä maassa ja taisi olla kuollut.
Siltä varalta että tämän lukee joku jolle asia on epäselvä: Kun näkee tällä tavalla apua tarvitsevan ihmisen, on velvollisuus auttaa. Soitto hätänumeroon. Kerro tilanne, kerro havaintosi. Hätänumeropäivystäjä antaa ohjeita ja tällaisessa tapauksessa lähettää ambulanssin paikalle. Sinun ei tarvitse (etenkään 15-vuotiaana) osata ihmeempiä ensiaputaitoja, mutta sinulla on velvollisuus auttaa.
Minne Lidlin tarjoustavarat(heräteostospöydiltä) viedään, jotka ei tarjous aikana mene kaupaksi? Voiko jonkin tuotteen saada vielä tarjous ajan jälkeen esim. päivän parin päästä?
Miksi hymyileväisellä ihmisellä sanotaan olevan "hymy perseessä"?
Voiko tietokoneeseen tehtyjä päivityksiä peruuttaa? Päivitin ja nyt en pysty enää katsomaan mitään videoita netissä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tietokoneeseen tehtyjä päivityksiä peruuttaa? Päivitin ja nyt en pysty enää katsomaan mitään videoita netissä.
Päivitykset voi peruuttaa, mutta se ei ole järkevää, koska päivitykset sisältävät mm. tietoturvan takia tärkeitä korjauksia ja täydennyksiä.
Kannattaa selvittää mistä ongelmasta on kyse ja korjata ongelma. Mikä käyttöjärjestelmä on kyseessä? Miten ja missä vika ilmenee?
Oletko jo kokeillut sitä, että sammutat laitteen painamalla pitkään Off-nappia ja käynnistät koneen uudestaan? Toimivatko videot nyt?
Jos Windows-kone kyseessä oletko yrittänyt korjata ongelmaa kohdasta Vianmääritys ja Videotoisto?
Oletko päivittänyt ajurit?
Mitä tapahtuu jos olen hukannut autoni rekisteröintitodistuksen luovutusosan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu jos olen hukannut autoni rekisteröintitodistuksen luovutusosan?
Jos tarvitset sitä, tilaat sen täältä
https://www.traficom.fi/fi/asioi-kanssamme/ajoneuvon-rekisterointitodis…
Paljon hyviä kysymyksiä vailla vastausta..
Olet vaan oma itsesi älä muista piittaa. Tulee mieleen, että ehkä olisit onnellisempi, jos asuisit jossain muualla, missä ei olisi tuollaisia ympäristöpaineita.