Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18403)
Haluaisin mennä kuntosalin indoor cycling tunnille, jossa käytetään Polarin sykevöitä. En ole koskaan käyttänyt sykevyötä enkä tiedä miten sitä käytetään. Ilmeisesti vyötärölle laitetaan joku laite? Pääasiassa tämä on estänyt minua jo vuoden menemästä kyseiselle tunnille. Eli miten sitä käytetään? Ja miten pyörän säädöt tehdään? Varmasti opetetaan tunnin alussa, mutta tuntuu nololta kun on pihalla kuin lumiukko. Ja kuntokin vielä huonohko. Plääh.
Mitä tuo Up tarkoittaa viestiketjuissa?
Vierailija kirjoitti:
Ketjun ylösnostamista.
Ville Haapasalo löi läpi Venäjällä vuonna 1995, miten vasta YLI kymmenen vuoden kuluttua hänestä alettiin puhua täällä Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun ylösnostamista.
Anteeksi tyhmyyteni, mutten tajunnut? Eräässä toisessa ketjussa on vähän väli tuo up ja sille annettu peukkuja ylös ja alas ? Tämä on onneksi ketju, jossa voi kysyä, siellä en kehdannut : )
Miksi posliinipimppi olis au naturellia parempi?
Ostin taannoin Android-kännykän. Jossain vaiheessa se pyysi kirjatumaan google-tililleni. Tein sen.
Kysymys kuuluu: onko minulla nyt mitään mahdollisuutta kirjautua ko. puhelimella pois ko. google-tililtä? Jos on, miten teen sen?
Minua jotenkin ärsyttää että jok'ikinen google-haku ja youtube-video ko. puhelimella on nyt nimenomaan minun google-tililleni kirjattu. Google osaa arvatenkin seurata minua joka tapauksessa mutta silti... Pk--le.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun ylösnostamista.
Anteeksi tyhmyyteni, mutten tajunnut? Eräässä toisessa ketjussa on vähän väli tuo up ja sille annettu peukkuja ylös ja alas ? Tämä on onneksi ketju, jossa voi kysyä, siellä en kehdannut : )
Tuo vastaaja tarkoitti ketjun ylös nostamisella sitä, että kommentoimalla ketjuun (eli keskusteluun) saa sen näkymään etusivulla. Upittaminen ei siis liity mitenkään ylä- tai alanuoliin. Eli kun joku haluaa tiettyyn ketjuun vastauksia/lukijoita, hän saattaa upittaa eli nostaa keskustelua kirjoittamalla siihen viestin, jossa lukee pelkästään "up" tai "nosto" -> ketju nousee etusivulle, josta muut huomaavat sen helpommin ja avaavat sen todennäköisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun ylösnostamista.
Joka kerta kun ketjuun tulee uusi vastaus, ko. ketju ponnahtaa palstan "etusivun" uusimpien päivitysten kärkeen. Tämä kerää huomiota, riippumatta siitä onko kyse syvällisemmästä vastauksesta vai siitä että joku kirjoittaa uusimmaksi vastaukseksi "Up". Ihmiset klikkaavat helposti tuoreimmin päivitettyjä aiheita ja lukevat niitä.
Jos ketju alkaa "vanhentua" eli siihen ei ole tullut hiljakkoin vastauksia, se voi päätyä etusivun linkeissä varsin kauas, esimerkin vuoksi sanotaan sivulle 50. Kuitenkin heti kun juuri siitä aiheesta kiinnostunut vastaa ketjuun ihan mitä tahansa, esim. "Up", ko. viestiketju onkin pienen hetken ajan tuorein päivitetty ketju.
Jos ketjussa on paljon alapeukkuja Up-viesteissä, se merkinnee sitä että alapeukun antaneiden mielestä ko. ketjua ei oikeastaan kannattaisi yrittääkään herättää enää eloon. No, tämähän on taas 100% henkilökohtainen asia; keskuudessamme on tiedonhaluisia, diplomaattisia ja riidanhaluisia ihmisiä ja vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Onko 050 xxx xxxx -muotoinen numero aina matkapuhelinnumero? Eli menevätkö tekstarit perille?
Joo, Elisan. Tosin numero voi kuulua sim-korttiin, joka mokkulassa jne.
Lisätietoja:
Miksi jotkut koirat haukkuvat niin perkeleen lujaa? Eikö koirilla ole paljon ihmisiä herkempi kuulo?
Voiko nappikuulokkeita korjata? Minne ne pitäisi viedä korjattavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko 050 xxx xxxx -muotoinen numero aina matkapuhelinnumero? Eli menevätkö tekstarit perille?
Joo, Elisan. Tosin numero voi kuulua sim-korttiin, joka mokkulassa jne.
Lisätietoja:
Eipä tuosta numeron alusta enää voi päätellä, minkä operaattorin liittymä on. Nykyisin kun liittymää saa vaihtaa ilman, että täytyy vaihtaa puhelinnumerokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun ylösnostamista.
Tuo vastaaja tarkoitti ketjun ylös nostamisella sitä, että kommentoimalla ketjuun (eli keskusteluun) saa sen näkymään etusivulla. Upittaminen ei siis liity mitenkään ylä- tai alanuoliin. Eli kun joku haluaa tiettyyn ketjuun vastauksia/lukijoita, hän saattaa upittaa eli nostaa keskustelua kirjoittamalla siihen viestin, jossa lukee pelkästään "up" tai "nosto" -> ketju nousee etusivulle, josta muut huomaavat sen helpommin ja avaavat sen todennäköisemmin.
Kiitos nyt meni jakeluun : ) Up
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun ylösnostamista.
Joka kerta kun ketjuun tulee uusi vastaus, ko. ketju ponnahtaa palstan "etusivun" uusimpien päivitysten kärkeen. Tämä kerää huomiota, riippumatta siitä onko kyse syvällisemmästä vastauksesta vai siitä että joku kirjoittaa uusimmaksi vastaukseksi "Up". Ihmiset klikkaavat helposti tuoreimmin päivitettyjä aiheita ja lukevat niitä.
Jos ketju alkaa "vanhentua" eli siihen ei ole tullut hiljakkoin vastauksia, se voi päätyä etusivun linkeissä varsin kauas, esimerkin vuoksi sanotaan sivulle 50. Kuitenkin heti kun juuri siitä aiheesta kiinnostunut vastaa ketjuun ihan mitä tahansa, esim. "Up", ko. viestiketju onkin pienen hetken ajan tuorein päivitetty ketju.
Jos ketjussa on paljon alapeukkuja Up-viesteissä, se merkinnee sitä että alapeukun antaneiden mielestä ko. ketjua ei oikeastaan kannattaisi yrittääkään herättää enää eloon. No, tämähän on taas 100% henkilökohtainen asia; keskuudessamme on tiedonhaluisia, diplomaattisia ja riidanhaluisia ihmisiä ja vaikka mitä.[/quote
Kiitos nyt meni jakeluun : ) Up
kysynvaan80 kirjoitti:
Ville Haapasalo löi läpi Venäjällä vuonna 1995, miten vasta YLI kymmenen vuoden kuluttua hänestä alettiin puhua täällä Suomessa?
Oletan, että alettiin puhua Suomessa tarkoittaa sitä, että Haapasalo tuli suuren yleisen tietoon.
Syynä tähän on se, että Venäläinen elokuva ei ole suuressa suosisossa Suomessa. Lisäksi Haapasalolla ei tuossa uran vaiheessa ollut mitään syytä itse nostaa kissan häntää.
Eli se, että ihminen on huomattavan kuuluisa ei välttämättä tee hänestä kuuluisaa kaikkialla.
Asiaa voi verrata toisella tavalla Rugby on maailmanlaajuisesti todella suosittu. MM-kisoissa on paikan päällä pari miljoonaa katsojaa. Siitä huolimatta, kuuluusinkaan rugbytähti ei ole kuuluisia Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi posliinipimppi olis au naturellia parempi?
Vastaan miesnäkökulmasta. Eri ihmislllä on erilainen estetiikan taju. Joidenkin mielestä yksi asia on kauniimpi kuin toinen. Itse tykkään kyllä au naturalista enempi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu millainen vika on kyseessä, mutta nappikuulokkeetkin voidaan korjata.
Korjauksen hinta on yleensä sen verran iso, etä korjaaminen ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, eli en varmaksi tiedä, että monikaan huoltopiste ei innostu korjaamaan, kun ovat suht halpoja laitteita.
Jos kuitenkin kyseiset ovat sinulle juuri ne parhaat käyttää, niin kysy esim kodinkoneliikkeiden myyjiltä. He opastaa huoltoon.