Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18410)
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhdessä Pulmuset-sarjan jaksossa Kelly sanoo, ettei ole käyttänyt sukkahousuja sen jälkeen, kun oli 7-vuotias? Vitsihän tuo tietenkin on, mutta aika outo vitsi mielestäni.
Koska lasten sukkahousut ovat erilaiset kuin aikuisten, niin hänen logiikallaan ne, mitä hän nykyään käyttää, eivät voi olla sukkahousuja.
Miten ennen internet-aikaa ostettiin osakkeita ja rahastoja? Entä miten pystyi seuraamaan osakkeiden kehitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhdessä Pulmuset-sarjan jaksossa Kelly sanoo, ettei ole käyttänyt sukkahousuja sen jälkeen, kun oli 7-vuotias? Vitsihän tuo tietenkin on, mutta aika outo vitsi mielestäni.
Ei kuulosta loogiselta, Kellyhän käytti usein mustia sukkahousuja minihameen tai farkkushortsien kanssa.
Ja myös ihonvärisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ennen internet-aikaa ostettiin osakkeita ja rahastoja? Entä miten pystyi seuraamaan osakkeiden kehitystä?
Vanhoissa 50- ja 60-luvun Barksin Roope Ankka tarinoissa Roope aina yrittää pummia päivän lehden, josta näkee tuoreimmat tulokset osakemarkkinoilta.
Hänellä oli myös 20+ lankapuhelinta toimistossa, joilla hän oli suoraan yhteydessä pörssimeklareihin ja huusi puhelimessa "osta myy osta myy". Näin joskus myös sellaisen dinosauruksen aikaisen lennätin/faksi hybridin, joka tulosti sellaista "tulosnauhaa" realiaikaisesti.
Ehkä vähän kaukaa haettua, mutta todennäköisesti ei kauhean kaukana totuudesta.
Eli ennen Internettiä oli puhelin, radio ja lehdet. Pörssi meni kiinni klo x jälkeen, jolloin osakkeita ei voinut ostaa tai myydä kun meklarit lähtivät kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tulee monelle vanhalle ihmiselle ne kaksi viivamaista uloketta kaulaan, mitä ne on?
https://www.istockphoto.com/fi/photo/hispanic-native-old-lady-gm1033603…
Vanhukset kärsivät usein aliravitsemuksesta, mikä johtaa rasvan katoamiseen ja lihasten surkastumisee. Silloin jänteet alkavat pullottaa ihon läpi.
Vierailija kirjoitti:
Ekaan en tiedä vastausta mutta muistan elävästi miten 90-luvun alkupuolella äitini seurasi osakekurssien kehittymistä teksti-tv:n kautta. Lisäksi toki sanomalehdissä oli joka päivä pörssikurssit.
Missä vaiheessa raskautta pitää alkaa katsomaan mitä tekee esim. huvipuistoissa, vesipuistoissa tai muissa "kontaktipaikoissa"?
Miksi jotkut sanoo toisen käyttävän aineita vaan sen takia, että se ilveilee valokuvissa?
Miksi muiden ihmisten tietämättömyys jossain asiassa ärsyttää, vaikka olisi itsekin ollut hetki sitten samalla tavalla tietämätön?
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa raskautta pitää alkaa katsomaan mitä tekee esim. huvipuistoissa, vesipuistoissa tai muissa "kontaktipaikoissa"?
Tarkoitatko "kontaktipaikoilla" sitä, että voisi satuttaa itseään tai vahingoittaa syntymätöntä vauvaa, vaiko sitä, ettei alakautta mene vettä sinne, minne ei pitäisi?
Vauva on hyvin suojassa kohdun sisällä. Huvipuistolaitteissa varoitetaan raskaana olevia siksi, ettei joku suojakaari tms. painaisi suotta vatsaa. Tässä vaiheessa ollaan jo näkyvästi raskaana. Aivan alussa ei ole syytä jättää tekemättä mitään, mikä hyvältä tuntuu eikä aiheuta pahoinvointia tai muuten keljua oloa.
Uimaharrastuskin on hyvin turvallinen odottavalle äidille niin kauan kuin kohdunsuu on kiinni. Tästä asiasta kerrotaan neuvolan tutkimuksissa, joten sitä ei tarvitse tietää mistään itse. Jos uimapaikkojen siisteys tai muu turvallisuus epäilyttää, niitä voi myös vältellä raskauden aikana tai ainakin loppupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muiden ihmisten tietämättömyys jossain asiassa ärsyttää, vaikka olisi itsekin ollut hetki sitten samalla tavalla tietämätön?
Veikkaisin, että ärsytys herää silloin jos kyseessä on asia, josta kaikkien pitäisi tietää. Yleensä kyse on jostain päivänpolttavasta aiheesta, jota tulee uutisissa ja somessa ihan jatkuvasti. Jos joku vaikkapa nyt kysyisi, että "mikä ilmastonmuutos, en ole ikinä kuullutkaan", voisi se herättää ärsytystä muissa ihmisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko "kontaktipaikoilla" sitä, että voisi satuttaa itseään tai vahingoittaa syntymätöntä vauvaa, vaiko sitä, ettei alakautta mene vettä sinne, minne ei pitäisi?
Vauva on hyvin suojassa kohdun sisällä. Huvipuistolaitteissa varoitetaan raskaana olevia siksi, ettei joku suojakaari tms. painaisi suotta vatsaa. Tässä vaiheessa ollaan jo näkyvästi raskaana. Aivan alussa ei ole syytä jättää tekemättä mitään, mikä hyvältä tuntuu eikä aiheuta pahoinvointia tai muuten keljua oloa.
Uimaharrastuskin on hyvin turvallinen odottavalle äidille niin kauan kuin kohdunsuu on kiinni. Tästä asiasta kerrotaan neuvolan tutkimuksissa, joten sitä ei tarvitse tietää mistään itse. Jos uimapaikkojen siisteys tai muu turvallisuus epäilyttää, niitä voi myös vältellä raskauden aikana tai ainakin loppupuolella.
Tarkoitin sillä tuota ensimmäistä eli mahdollista osumista vatsan alueelle.
Miksi teinit häiriköi tahallaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tulee monelle vanhalle ihmiselle ne kaksi viivamaista uloketta kaulaan, mitä ne on?
https://www.istockphoto.com/fi/photo/hispanic-native-old-lady-gm1033603…Eiköhän tuossa ole sama asia kuin anorektikoilla: kun kaulasta poistuu rasvaa ja iho ohenee sekä löystyy, niin kaulan lihakset ja jänteet näkyvät selvemmin.
Ei kaulassa ole jänteitä eikä kyr,vässä luita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teinit häiriköi tahallaan?
Koska se on hauskaa, siitä saa vaihtelua jos on tylsää, siihen voi purkaa omaa pahaa oloa, tai sillä saa huomiota.
Kummallekin lapselle omana syntymäpäivänään; ovathan he toki yksilöitä vaikka kaksoset ovatkin. Riippuen siitä kuinka paljon yhteisiä kavereita kaksosilla on joko kummallekin omat kaverijuhlat, tai sitten vuorovuosin toisen syntymäpäivänä yhteiset kaverijuhlat ja toisena päivänä sitten kummit ja sukulaiset jne.
Jos lapsi kastetaan ensi viikon sunnuntaina niin millaisella viiveellä lapsen nimi näkyy lehden syntynyeet osiossa? siis siinä missä luetellaan syntyntyneet, vihityt ja kuolleet
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän mielestänne outoa, jos aikuinen ihminen haluaisi tavata jonkun lapsen? Itse kirjoitin kerran Youtubessa, että haluaisin tavata erään ulkomaisen näyttelijän, johon olin todella ihastunut ja sanoin myös, että olisi kiva myös tavata hänen lapsensa. Jossakin vaiheessa sitten tuli kommentti, että oletko jokin pedofiili ja miksi haluat tavata lapsen, friikki. Sitten sama käyttäjä rupesi häiriköimään minua useilla kommenteilla. Hän esimerkiksi vastasi kommenttiini videossa, jossa oli suomenkielinen musiikkikappale ja jota olin kommentoinut aiemmin ja nimitteli minua "turd pusheriksi", joka ilmeisesti tarkoittaa englannin slangissa homoa. Olisitteko itsekin alkaneet häiriköidä samalla tavalla, jos olisitte löytäneet vastaavanlaisen kommentin? Miten jotakuta voi noin paljon häiritä jokin kommentti? En kyllä todellakaan ole mikään tuollainen.
Kyseessä lienee trolli. Olet trollauksen uhri. Älä huomio ko. tyyppiä ollenkaan.
Onko teidän mielestänne outoa, jos aikuinen ihminen haluaisi tavata jonkun lapsen? Itse kirjoitin kerran Youtubessa, että haluaisin tavata erään ulkomaisen näyttelijän, johon olin todella ihastunut ja sanoin myös, että olisi kiva myös tavata hänen lapsensa. Jossakin vaiheessa sitten tuli kommentti, että oletko jokin pedofiili ja miksi haluat tavata lapsen, friikki. Sitten sama käyttäjä rupesi häiriköimään minua useilla kommenteilla. Hän esimerkiksi vastasi kommenttiini videossa, jossa oli suomenkielinen musiikkikappale ja jota olin kommentoinut aiemmin ja nimitteli minua "turd pusheriksi", joka ilmeisesti tarkoittaa englannin slangissa homoa. Olisitteko itsekin alkaneet häiriköidä samalla tavalla, jos olisitte löytäneet vastaavanlaisen kommentin? Miten jotakuta voi noin paljon häiritä jokin kommentti? En kyllä todellakaan ole mikään tuollainen.