Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä voisi nähdä piirroselokuvia erikielisinä? Eräs suomalainen Youtube-käyttäjä sanoi erään videonsa kommenteissa, että hänellä on Disneyn Robin Hood -elokuva kazakinkielisenä koneellaan ja hän on myös laittanut kyseisestä elokuvasta pari kazakinkielistä videota Youtubeen. Muistaakseni hän sanoi myös, että on jokin sivu, jolla näitä voisi nähdä eri kielillä ja hän on ladannut sen sieltä, mutta hän ei sanonut, että mikä vaikka kysyin sitä.
Mitään yleistä "sarjakuvia kaikilla kielillä" -videosivustoa ei ole olemassa mun tietääkseni.
Youtubessa on tekijänoikeussyistä usein vain osia piirroselokuvista. Jos jossain on kokonainen Disneyn piirrosfilmi millä kielellä vain ilmaiseksi ladattavissa, se on luultavasti laiton sivusto ja siksi nettituttavasi ei kertonut siitä.
Mahdollisesti mainitsemasi filmin osalta kyse on kazakinkielisestä tai venäjänkielisestä sivustosta. Amerikkalaiset yritykset eivät pysty noita vieraskielisiä sivustoja niin tarkkaan kontrolloimaan kuin englanninkielistä youtubea siksi sieltä voi löytää kaikenlaista joka olisi Youtubessa ja muistaa vastaavissa paikoissa jo poistettu tekijänoikeussyistä.
Lataaminen laitonta materiaalia julkaisevilta sivuilta ei ole kovinkaan fiksua, koska aineisto saattaa olla virusten saastuttamaa. Ja lisäksihän siinä tekee tekijänoikeusrikkomuksen.
Joten valitettavasti sun pitää kysyä kaveriltasi uudestaan tarkemmin mistä sivustosta on kyse tai yrittää hankkia ko. filmi muuta kautta.
Tarkennan muuten hyvää vastausta sen verran, että tekijänoikeuden alaisen materiaalin lataaminen omalle koneelle omaan käyttöön ei ole tekijänoikeusrikkomus eikä mitenkään muutenkaan rangaistavaa. Tekijänoikeusrikkomukseen syyllistyy vain se osapuoli, joka jakaa teoksen luvattomasti.
Melko yleinen käsitys, että "laiton" lataaminen olisi rangaistavaa, johtunee enimmäkseen tekijänoikeusjärjestöjen aktiivisesta mielikuvakampanjoinnista, jossa "laiton" lataaminen on rinnastettu varastamiseen.
Eri asia on sitten se, että usein ihmiset käyttävät piraattisisältöjen lataamiseen bittorrent-ohjelmia siten, että samalla jakavat lataamaansa sisältöä itsekin, jolloin he myös mahdollisesti syyllistyvät tekijänoikeusrikkomukseen.
Tarkennan sun vastausta: Tekijänoikeuslain mukaan kiellettyä eli laitonta on myös pelkkä omaan käyttöön lataaminen ns. laittomasta lähteestä. Sitä ei ole säädetty rikosoikeudellisesti rangaistavaksi kuten jakamista, mutta siitäkin voi seurata korvausvelvollisuus oikeudenhaltijoille.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on mysteeri Etelä-Suomessa tai että joka kerta annos mahtuu mukaan ja iltaa viettämään ja tunnelma on hieman eri tavalla kuin ennen vai jälkeen kun on hieman vaikea noita ymmärtää mitä tahansa ja 3vuotta valmistus koneiden valmistus tulee olemaan hirveä järkytys ja tunnelma on hieman vaikea noita ymmärtää ja tunnelma on hieman vaikea noita ymmärtää ja että ihminenkin saaminen edellyttää myös kaikkien kanssa ja jouduin nousemaan ylös asti vaivannut ja että ihminenkin saaminen edellyttää myös kaikkien aikojen saatossa ja että ihminenkin saaminen edellyttää myös kaikkien 888lasta on koko ajan huomauttelemassa to you can open data from Finland Oy:n palveluksessa on hieman vaikea noita ymmärtää mitä tahansa voi tapahtua ihan tosissaan yritetty selvittää mitä tästä opimme tai siis en mä tiedä miten tuo on hieman vaikea noita ymmärtää mitä tahansa ja että ihminenkin saaminen olisi pitänyt kuolla ja varmasti kuolevat kun minä tästä opimme tai sitten ei tule kakka syö jäätelöä pakka sekaisin kun on kakkahätä ja että ihminenkin saaminen edellyttää myös kaikkien kanssa ei ole kovin hyvä että se on hieman eri tavalla tai että joka kerta annos mahtuu mukaan ja iltaa viettämään ja tunnelma on hieman vaikea noita ymmärtää mitä tahansa ja arvostaa tai siis siellä ei lapsen tasolla oleva ihminen ei pärjäisi henkilökohtaisten ja tunnelma on hieman vaikea noita ymmärtää ja että ihminenkin 9-vuotiaana 9-vuotiaana
Joo, mullekin on mysteeri mikä tässä oli se kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani väittää minulle, että monet tahot tietävät isämme kuolinpesän asioista enemmän kuin minä ja muut osakkaat yhteensä. En kyllä ymmärrä, että miten tämä voi olla mahdollista. Hän on hokenut tuota minulle jatkuvasti, kuten myös, että lähes kaikki asiakirjatkin ovat julkisia asiakirjoja. Muut osakkaat ovat kieltäneet minua puhumasta kuolinpesän asioista ulkopuolisille, mutta ainakin yksi on kuitenkin puhunut niistä ulkopuolisen henkilön kanssa. Mietin vain, että yrittävätköhän he jollakin tavalla huijata minua.
Näin vähillä taustatiedoilla on vaikea hahmotta mistä on kyse. Joko siis perunkirjat on tehty vai mikä tilanne on? Mikä estää sinua ottamasta selville asiakirjoista huijattaanko sinua? Jos sinä epäilet sellaista, ota kaikki asiakirjat ja hakeudu lakimiehen puheille.
Tuttavasi osuus tarinassa on epäselvä sekin: mitä asia hänelle yleensä kuuluu? Ja keitä ovat ne tahot jotka tietävät (ja miksi) kuolinpesän asioista?
Siis kyllä on perunkirjat tehty jo vuosia sitten. Tuttavani on sitä mieltä että minä ja muut osakkaat saamme puhua kuolinpesän asioista ihan kenen kanssa haluamme eikä toisilla osakkailla ole mitään nokan koputtamista siihen. Sovimme pian isän kuoleman jälkeen, että kuolinpesän asioista ei puhuta ulkopuoliselle, mutta jotenkin tuttavani sai minut puhumaan niistä hänen kanssaan. Sitten jossain vaiheessa yksi muista osakkaista sai tietää tästä ja suuttui minulle. Pidin tuttavaani luotettavana, koska hän on kummini ja hän siis on järkähtämättä sitä mieltä, että en ole tehnyt mitään väärää siinä. Nyt minulle on selvinnyt, että toinen osakas on puhunut kuolinpesän asioista äidin sisaren kanssa, joka on myös osakkaan kummitäti. Siis minulle on tullut mieleen, että monet isäni tunteneet ihmiset, joilla ei ole mitään tekemistä kuolinpesän kanssa, tietävät myös kuolinpesän asioista. En minäkään tiedä mitään, mitä muiden kuolleiden tuttavieni kuolinpesien asioista eivätkä ne kiinnosta minua vähääkään.
Miksi sovitte ettei kuolinpesän asioista puhuta ulkopuolisille?
Syynä oli, ettei alkaisi kiertää kaikenlaisia juoruja. Omasta mielestäni tämä on kuitenkin turha syy, kun juoruja kuitenkin kiertää joka tapauksessa. Vai mitä mieltä itse olet? Tuttavani ajattelee, että kuolinpesässä olisi jotain salattavaa, jonka ei haluta tulevan yleiseen tietoon, mutta itse en usko, että mitään salattavaa olisi, vaan että syynä on vain ja ainoastaan tuo, ettei tule juoruja.
No tuo syy vaikuttaa hölmöltä. Ettehän te voi estää ihmisiä puhumasta, ihmiset juoruavat eikä siinä ole väliä onko asiat keksittyjä ja oletuksia ilman faktaa.
Ja nythän joku osakas sinua ennen on jo rikkonut yhteisen sopimuksen, joten mitä välilä sillä on että puhut asiasta kummillesi.
Jos sinusta tuntuu että kaikki on mennyt oikein perunkirjoituksessa (ja senhän voi itse todentaa asiakirjoistasi), niin kuulostaa siltä että tässä tehdään kärpäsestä härkänen.
Ei kun minä puhuin ensimmäisenä ulkopuoliselle. Toinen osakas on puhunut huomattavasti myöhemmin, mutta itse sain kuulla siitä vasta äskettäin. Ilmeisesti hän ajattelee, että sukulaistädille voi puhua, mutta hän sitten pitää kummiani vihollisena.
Mitä eroa on Autismilla ja kehitysvammalls?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos suojatien edessä on kolmio (siis ajotien ylittävä kevyen liikenteen väylä, jossa on pyöräilijöiden takia erikseen laitettu se kolmio, että älyävät olla tulematta noin vain tielle), koskeehan se myös jalankulkijoita? Heidän takiaan ei siis tarvitse pysähtyä, koska kolmion takia heillä ei ole oikeutta astua suojatielle autojen eteen? Joskus AV:lla väitettiin, että se kolmio koskee vain pyöräilijöitä ja että autoilijan on silti pysähdyttävä jalankulkijan takia, ja se on jäänyt mieleen.
Mä olen siinä käsityksessä että se koskis vain pyöräilijöitä, kärkikolmio kun on tarkoitettu vain ajoneuvoille.
Otin asiasta selvää viranomaiselta.
Kärkikolmio koskee vain pyöräilijää, ei jalankulkijaa. Kun tien ylittää kevyenliikenteen väylä, joka siis siinä ajotien kohdalla on merkitty suojatieksi, ja tällä kevyenliikenteen väylällä on omat kolmiot estämässä kulkijoita tulemasta autotielle, se tosiaan koskee vain ja ainoastaan pyöräilijöitä. Tämä on hiukan outoa, koska joka tapauksessa he olisivat väistämisvelvollisia. Miksi heille sitten on laitettu kolmio? Se kolmio ei koske jalankulkijoita, vaan autoilijan on päästettävä jalankulkija yli tien kuten kolmiottomankin suojatien yhteydessä.
Kyseessä ei siis ole kahden autotien risteys vaan autotie, jonka ylitse kulkee suojatie esim. puiston kohdalla. Meillä on tuollaisia suojateitä ja parin vuoden aikana niille on isketty pieniä kolmioita.
Lasse 8v kirjoitti:
Mitä teen kun ei tule kaka vaikka söin jäätelö paka?
Jos kakka ei ole vieläkään tullut, niin kerro asiasta vanhemmillesi tai muita sinua hoitaville aikuisille. He voivat antaa sinulle jotain lasten ummetuslääkettä, jos tarve vaatii mutta sinun kannattaa syödä tarpeeksi hedelmiä, kasvia, marjoja, ruisleipää ja kaurapuuroa eli ruokia joissa on kuitua, juoda tarpeeksi vettä ja liikkua tarpeeksi. Kun saa tarpeeksi kuituja ja nestettä sekä muistaa liikkua, niin silloin suolikin toimii. Jäätelö ei siihen auta.
Miksi minua pyydetään asuntolassa joka päiväkahvilla, vaikka ohjaajat hyvin tietävät, että minä en käy päiväkahvilla?
Jos Juice Leskinen eläisi vielä, olisiko hän edelleen naimisissa Sari Leskisen kanssa, jonka kanssa avioitui vuonna 2004? Mitä luulette? Hän oli kaikkiaan kolme kertaa naimisissa.
Tämä on ehdottomasti sekä typerä että nolo kysymys... jos näin miehenä haluaisin lähteä harrastamaan ratsastusta niin miten ihmeessä saan kivekset pois "vaara-alueelta". Ratsastussatulat näyttävät täydelliseltä alustalta mankeloida ko. elimet koko kehon painolla rikki.
Onko ovenkahva vai oven kahva?
Mitä jos näkemämme unet ovatkin oikeaa elämäämme ja tämä valveilla olo onkin vain harhaa? Tai peilissä näkemäsi kuvajaisesi onkin oikea ihminen ja sinä oletkin oikeasti vain hänen kuvaavaksensa, jota ei ole olemassa muuta kuin kuvajaisena hänen peilissään? Nämä siis koskisivat kaikkia maailman ihmisiä nämä ajatukset?
Jos joku ei ole koskaan nähnyt omaa kuvajaistaan ja häntä ei ole olemassa siksi?
Entä jos muut ihmiset lakkaavat olemasta kun et näe heitä?
Tai jos tämä kaikki onkin vain harhaa, koko maailma olisi vain jonkun meitä älykkäämpien olentojen luoma simulaatio, jonka joku ravuntoliuoksessa kelluvat tietokoneeseen kytketyt aivot luovat todeksi?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ehdottomasti sekä typerä että nolo kysymys... jos näin miehenä haluaisin lähteä harrastamaan ratsastusta niin miten ihmeessä saan kivekset pois "vaara-alueelta". Ratsastussatulat näyttävät täydelliseltä alustalta mankeloida ko. elimet koko kehon painolla rikki.
Eiköhän siihen löydy lääke jostain Etelä-Amerikan suunnalta. (kirurginen toimenpide)
Vierailija kirjoitti:
Kun katsastuksessa saa korjauskehotuksen, mitä seuraa jos ko. kohdetta ei korjaakaan, ja millä aikataululla? Kyseessä on nimenomaan kehotus, eli ei ajokielto tai uusintamääräys, vai mitä ne termit nyt olivatkaan. Autossani todettiin ajovalojen korkeussäätöautomatiikan anturivika, jonka takia valot näyttävät vähän liian lähelle. Tämä johti korjauskehotukseen.
Seuraus tulee silloin, jos poliisi pysäyttää sut syystä tai toisesta tuen päällä ja korjaus on yhä tekemättä.
Kehoituksesta jää kuitenkin merkintä papereihin.
Rangaistus katsotaan varmaan vakavuusasteen mukaan. (Sakko, kilvet pois)
Vierailija kirjoitti:
Sattuuko kakkosjutska miten paljon ensimmäisellä kerralla? Tekis mieli kokeilla.
Mikäli olet nainen, niin hoida asia niin, että mies ei työnnä yhtään eli vain sinä liikut, että penis menee sisään. Näin olet rennompi. Kun penis on anuksessa, niin alkuun miehen on hyvä liikkua hitaasti ja myötäillä/kuunnella sinua.
Vierailija kirjoitti:
Miten pystyt istumaan tuolilla tai ajamaan pyörällä?
Jotenkin se asento pitää löytää niin että istu pepullaan eikä palleillaan. Miehet ovat ratsastaneet vuosituhansia, joten kyllä se useimmilta ihan hyvin sujuu.
Ehkä siinä satulan valinnassa kannattaa testata eri vaihtoehdot ensin.
Vierailija kirjoitti:
Onko ovenkahva vai oven kahva?
Kyllä sen pitäisi useimmissa tapauksissa olla yhdyssana eli ovenkahva.
Muita kuntoilujuttuja harrastan, mutta en vain koskaan ole päässyt mukaan punttimaailmaan. Vastaisiko joku tyhmiin kysymykseen aloittelijalle?
- Käyttämässäni saliohjelmassa kehotetaan pitämään n. 2 minuutin tauot sarjojen välillä. Suurin osa salilla näkemistäni tyypeistä tekee hommia todella verkkaisesti. Moni istuskelee painonsa kanssa, selaa puhelinta, juttelee kaverilleen jne, ja sitten rykäiseen jonkun sarjan, ja taas tosi pitkä tauko. Tällä tavalla toimien itselläni kestäisi varmaan 1,5-2h käydä tuo ohjelma läpi ja varmaan alkaisi jo palella, enkä pysty käyttämään matkoineen ja vaatteidenvaihtoineen kuntosalikäyntiin kolmea tuntia. Mistä on kyse?
- Sitten vielä sellainen kysymys, että kun on sellainen telineessä oleva levytanko, niin jos tekee liikkeitä sillä tangolla mikä sattuu olemaan vapaana, niin lasketteko sen tyhjän tangon painoksi treeniin, vai pelkästään ne levyt? Kun ne tangot on eri painoisia?
-jos joskus tekee vaikka pystypunnerrusta, niin kannattaako se tehdä aina istuen, vai voiko tehdä välillä seistenkin?
Vierailija kirjoitti:
Miten pitäisi suhtautua, kun jotkut levittelee perättömiä huhuja mun olevan rasisti, natsí, persu jne. Minkä takia mua kohdellaan paskasti.
Eikö kenelläkään ole neuvoa miten toimia tälläisissä tilanteissa jossa joku valehtelee ja kohtelee tyhmästi?
Miksi brasilialaisia voidaan ihan yleisesti sanoa brasseiksi ja Yhdysvalloissa asuvia jenkeiksi, mutta ei sitten kuitenkaan ole hyvää tapakulttuuria sanoa esim. ruotsalaisia sveduiksi tai norjalaisia norskeiksi?
Saati, että lukisin lehdestä japsi mäkihyppäjästä.
No tuo syy vaikuttaa hölmöltä. Ettehän te voi estää ihmisiä puhumasta, ihmiset juoruavat eikä siinä ole väliä onko asiat keksittyjä ja oletuksia ilman faktaa.
Ja nythän joku osakas sinua ennen on jo rikkonut yhteisen sopimuksen, joten mitä välilä sillä on että puhut asiasta kummillesi.
Jos sinusta tuntuu että kaikki on mennyt oikein perunkirjoituksessa (ja senhän voi itse todentaa asiakirjoistasi), niin kuulostaa siltä että tässä tehdään kärpäsestä härkänen.