Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18421)

Vierailija
6881/18421 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä täällä netistä tietää, että mikä tieto on totta ja mikä taas ei?

Valitettavasti sitä ei voi tietää yhtikäs mistään.

Riippuu siitä, missä se tieto lukee. Esimerkiksi tällaiset palstat ovat melko epäluotettavia, mutta sanomalehdet taas ovat luotettavia.

Luotatko tänä päivänä oikeasti sumeilematta Helsingin Sanomiin? Tai vaikka Maaseudun tulevaisuuteen tai Aamulehteen? Onko kaikki siellä kirjoitettu objektiivista ja faktaa? Vai onko "tieto" kenties vain osittain totta, tietyllä tavalla painotettua tai jonkun journalistin mielipiteenilmaisua?

"Ennenvanhaan" uskoin, että mitä Arvi Lind sanoi, on varmasti totta. Tänä päivänä en sanoisi näin yhdestäkään toimittajasta.

Vierailija
6882/18421 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko TSS mahdollista tulla kuukautiskupin käyttäjälle? Pitääkö tamponia vaihtaa keskellä yötä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6883/18421 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi silmälasit rumentaa?

Mielestäni ainoa tapa jolla silmälasit rumentavat kantajaansa on se, että ne saavat silmät näyttämään pienemmiltä.

Puhun siis miinuslaseista joita itse käytän, pluslasithan aiheuttavat päinvastaisen ''efektin''.

Vierailija
6884/18421 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko TSS mahdollista tulla kuukautiskupin käyttäjälle? Pitääkö tamponia vaihtaa keskellä yötä?

En ole varma, voiko TSS tulla myös kupin käyttäjälle. Kuppi on kuitenkin sen verran huomaamaton, että sen voisi todellakin unohtaa sisälleen. Itse muistan kupin olemassaolon viimeistään siitä, että pissa ei tule kunnolla, jos kuppi on sisuksissa.

Kuppi ei kerää itseensä bakteereja samalla tavalla kuin unohtunut tamponi, joten kuvittelisin, ettei TSS iskisi kupin käyttäjään ainakaan samalla todennäköisyydellä kuin tamponin käyttäjällä.

Tamponi täytyy nousta vaihtamaan yöllä, jos se vuotaa läpi ja heräät siihen. Muussa tapauksessa voit ihan hyvin nukkua koko yön tamponi sisuksissasi.

Vierailija
6885/18421 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tamponia pitää vaihtaa about 4-5 tunnin välein. Kuukautiskupin käytön ei tiedetä aiheuttaneen TSS. Bakteerit eivät lisäänny kupissa niin hyvin kuin tamponissa.

Vierailija
6886/18421 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole varma, voiko TSS tulla myös kupin käyttäjälle. Kuppi on kuitenkin sen verran huomaamaton, että sen voisi todellakin unohtaa sisälleen. Itse muistan kupin olemassaolon viimeistään siitä, että pissa ei tule kunnolla, jos kuppi on sisuksissa.

Kuppi ei kerää itseensä bakteereja samalla tavalla kuin unohtunut tamponi, joten kuvittelisin, ettei TSS iskisi kupin käyttäjään ainakaan samalla todennäköisyydellä kuin tamponin käyttäjällä.

Tamponi täytyy nousta vaihtamaan yöllä, jos se vuotaa läpi ja heräät siihen. Muussa tapauksessa voit ihan hyvin nukkua koko yön tamponi sisuksissasi.

Ei se minulla ole pissaamista haitannut, jos kuppi on sisällä, mutta tyhjennystarpeen huomaa viimeistään sitten kun kuppi tulee täyteen ja veri alkaa vuotaa ulos. En ihan allekirjoita tuotakaan että kuppi olisi huomaamaton, tunteehan sen aika selvästi.

Vierailija
6887/18421 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tamponia pitää vaihtaa about 4-5 tunnin välein. Kuukautiskupin käytön ei tiedetä aiheuttaneen TSS. Bakteerit eivät lisäänny kupissa niin hyvin kuin tamponissa.

Luin juuri jostain, että koko maailmasta tunnetaan yksi ainoa tapaus, jossa kuppi on aiheuttanut TSS:n.

Vierailija
6888/18421 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pitkään miettinyt apteekkietikettiä. Siis kun vuoronumeroni ilmestyy taululle, kävelen koppia kohti. Tervehdin ja ojennan kelakortin. Sanonko heti suoraan litanian lääkkeistä, joita haluan? Vai kerronko ne yksitellen että "yksi A, kiitos",  "sitten vielä pari B:tä" ja "vielä yksi C"? Se tuntuu jotenkin kömpelöltä. Olisiko hölmöä kirjoittaa joku apteekkilista, minkä ojentaa farmaseutille? 

Kannattaa kertoa kaikki lääkkeet kerralla. Tällöin farmaseutti voi toimia haluamallaa tehokkaimmalla tavalla. Eli itse, kun haen useampaa lääkettä, farmaseutti ensin kirjoittaa koneelle kaikki tiedot ja tulostaa lääkepaketin kylkeen tulevat tarrat. 

Sitten hän käy kerralla hakemassa lääkkeet ja kiinnittää tarrat ja antaa mahdolliset ohjeet.

Jos farmaseutti kokisi tehokkaammaksi antaa lääkkeet yksi kerrallaan, hän voisi tehdä näin. Mutta kertaakaan näin ei ole toimittu.

Olen asioinut paljon apteekissa reseptiasioissa ja yleensä asiakaspalvelutilanne menee seuraavasti: otan vuoronumeron, vuoroni tulee ja menen tiskille, farmaseutti (tai muu apteekkityöntekijä, jolla on lupa myydä reseptituotteita) ottaa kela-korttini ja kysyy, mitä haluan ottaa. Sitten ihan rauhassa kerron, mitä haluan ja hän näkee samalla reseptitietoni koneeltaan. Kone toimii yleensä aika hitaasti, joten ainakaan minulle ei ole käynyt niin, etten olisi ehtinyt sanoa kaikkea mitä haluan, kun laitteesta jo tupsahtelee tuotteita ja maksun aika tulee. Toki jos apteekissa on sujuvat laitteet ja sellainen putki, josta tuotteet tipahtelee suoraan tiskiin, ei järjestyksellä ole väliä, kun apteekkityöntekijän ei tarvitse lähteä erikseen mitään hakemaan. Joissain apteekeissa apulainen kaivaa tuotteet laatikoista ja tuo tiskille. Varsinaisella asiakaspalvelijalla on tässä vaiheessa aikaa näpytellä koodit ja reseptiselosteet sekä liimailla laput lääkepurkkeihin ja -putkiloihin. Joissain apteekeissa maksamaan mennään eri kassalle, joissain taas maksupääte on samassa, missä reseptituotteet saa käteensä. Silloin pitää toki muistaa mainita, jos tarvitsee lisäksi jotain käsikauppatavaroiden puolelta, niin ei tarvitse maksaa kahteen kertaan.

Vierailija
6889/18421 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se minulla ole pissaamista haitannut, jos kuppi on sisällä, mutta tyhjennystarpeen huomaa viimeistään sitten kun kuppi tulee täyteen ja veri alkaa vuotaa ulos. En ihan allekirjoita tuotakaan että kuppi olisi huomaamaton, tunteehan sen aika selvästi.

Meinasin vastata tuohon tyyliin kuin sinä, mutta sitten mietin, milloin kuppi tai tamponi voisi unohtua sisälle: Todennäköisimmin silloin kun kuukautiset ovat lopussa, muulloinhan veren läpitulo muistuttaisi asiasta.

Vierailija
6890/18421 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan tuntipalkka yksityisessä firmassa? Ja en nyt tarkoita näitä isoja ketjuja. Keikkatyö kiinnostaisi...

Vierailija
6891/18421 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojan tuntipalkka yksityisessä firmassa? Ja en nyt tarkoita näitä isoja ketjuja. Keikkatyö kiinnostaisi...

Av-hatusta heittäisin, että 11-12€.

Vierailija
6892/18421 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nykyään saa järkevällä tavalla kolikoita? Jos nostan pikkusetelin automaatista ja yritän rikkoa sitä esim. marketin kassalla tai infopisteessä, henkilökunta nihkeilee eikä homma aina onnistu lainkaan.

Vierailija
6893/18421 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä nykyään saa järkevällä tavalla kolikoita? Jos nostan pikkusetelin automaatista ja yritän rikkoa sitä esim. marketin kassalla tai infopisteessä, henkilökunta nihkeilee eikä homma aina onnistu lainkaan.

Eikös joissain kaupoissa ole sellaisia rahanvaihtokoneita, esim. peliautomaattien läheisyydessä.

Vierailija
6894/18421 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin joissakin marketeissa on vielä veikkauksen kolikkopelien luona rahanvaihtoautomaatti. Nämäkin saattavat kyllä olla vähenemään päin kun noita pelejä voi nykyään pelata myös kortilla.

Vierailija
6895/18421 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aku Ankka -lehdissä ja taskukirjoissa olen pari kertaa nähnyt Roopen kutsuvan Akua vommeloksi. Mitä se tarkoittaa? Yksi esimerkki taskukirjasta 80:

Aku: Vartija Aku ilmoittautuu! (Aku tulee myöhässä paikalle)

Roope: Jo oli aikakin. Missä olet taas lorvinut, mokoma vommelo?

Tästä voisi päätellä sen viittaavan laiskuuteen, mutta varma en voi olla.

Toista näkemääni esimerkkiä en muista, mutta siitä menen takuuseen, että olen nähnyt tuon sanan kahdesti.

Veikkaisin että Aku Ankan kääntäjät ovat olleet tässä luovia, heillehän on annettu vapaat kädet--- tai siis kynät tässä tapauksessa, sekä lupa vääntää vitsejä.

He eivät ole halunneet laittaa olemassa olevia haukkumasanoja lapsille suunnattuihin lehtiin, joten keksivät sen sijaan hupsuja termejä.

Joskus käyttävät kuulema harvinaisia murteellisia sanoja tai sanontoja.

Vaikea sanoa kumpaan kategoriaan vommelo kuuluu. Ainakin sen muistan että kerran Roope haukkui Akua tonokiksi ja se oli täysin kääntäjän keksimä sana. Ehkäpä vommelokin on sellainen?

Vierailija
6896/18421 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOMARAHA-ASIAA

Onko kiinteistöpalvelualalla käytössä lomapalkka sekä lomaraha? Eli loman alussa tilille napsahtava summa ja loman päättyessä tuleva pienempi summa?

Auttakaa pliis, niin pystyy suunnittelemaan loman rahankäyttöä paremmin!

Palkka-asiat menevät sen mukaan minkälainen työsuhde ja työsopimus sulla on. Eli katso siitä sopimuksestasi. Jos kerrotaan että noudatetaan alan työehtosopimusta, sieltä sitten tarkistat asian.

Tässä alanne TES

http://netpaper.lonnberg.fi/pam/tes-fi/kiinteistopalvelualan/mobile/ind…

Vierailija
6897/18421 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain uuden puhelimen, joka on Samsung Galaxy a40. Se ei lataa sovellutuksia, vaikka olen lopettanut sovelluksen latauksen, käynnistänyt kännykän uudellen, koittanut sovelluksen lataamista uudelleen ja vaikka mitä muuta, esim. muuttaa asetuksia. Mitä minun pitää tehdä, että sovellusten lataus onnistuisi?

Vierailija
6898/18421 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilat, joissa tehdään tilaus kassalla ja usein myyjä sanoo, että tuo sitten loput tilauksesta pöytään.  Miten myyjä voi muistaa, mitä kenellekin on menossa, jos mukaan ei anneta esimerkiksi numerokylttiä, asiakkaita on paljon, ja myyjä ei välttämättä kassalta näe, kuka menee mihinkin pöytään istumaan? Silti oikeat tilaukset löytävät oikeiden asiakkaiden luokse vaivattomasti. 

Vierailija
6899/18421 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työssä ei tarvitse olla nopea?

Vierailija
6900/18421 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain uuden puhelimen, joka on Samsung Galaxy a40. Se ei lataa sovellutuksia, vaikka olen lopettanut sovelluksen latauksen, käynnistänyt kännykän uudellen, koittanut sovelluksen lataamista uudelleen ja vaikka mitä muuta, esim. muuttaa asetuksia. Mitä minun pitää tehdä, että sovellusten lataus onnistuisi?

!mene Play kaupan asetuksiin. Siellä on kohta, jossa sallitaan lataukset mobiiliverkossa ( tai missä tahansa verkossa). Aseta se päälle. Yleensä oletuksena on, että lataukset sallitaan vain wifi verkossa.

Samalla voit sallia myös päivitykset tapahtuvaksi mobiiliverkossa.

Eikä pahaa tee sekään, että sallit puhelimen järjestelmäpäivitykset mobiiliverkossa. Ne asetetaan puhelimen asetuksissa.

Yllä olevat sillä edellytyksellä, että liittymässäsi on rajaton datan käyttö. Yleensä Suomessa on näin. Muualla maailmassa ei useimmiten ole näin, ja siksi asetuksissa on yleensä wifi oletuksena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi