Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18421)
Vierailija kirjoitti:
voiko narkolepsiaa sairastava harjoittaa jotain ammattia?
Näin kerran dokumentin narkolepsiaa sairastavasta henkilöstä, joka oli töissä toimistossa. Eli tämän perusteella ainakin osa narkolepsiaa sairastavista voi tehdä töitä.
Haluaisin alkaa hoitaa vaimoni kynsiä. Tykkään katsella naisten siisteiksi laitettuja kynsiä ja toivoisin, että omalla vaimollanikin olisi sellaiset. Hän on kuitenkin liian laiska sellaiseen eikä ole siksi koskaan tehnyt niille leikkaamisen lisäksi yhtään mitään "ylimääräistä". Mistä voisin lähteä liikkeelle?
Miksi energiajuoma ei maistu kovin makealta, vaikka siinä on melko paljon sokeria?
Miksi vain naiset voivat synnyttää lapsia? Se on epäreilua, että miehet eivät voi tuntea sitä rinnettä, kun lapsi kasvaa mahassa ja sitten syntyy. Miehillä se voisi syntyä vaikka pepusta se vauva.
Onko täällä yhtään aikuisia, kun moni ketjuista ja kommenteista näyttää trollaavien lasten tekemiltä?
LOMARAHA-ASIAA
Onko kiinteistöpalvelualalla käytössä lomapalkka sekä lomaraha? Eli loman alussa tilille napsahtava summa ja loman päättyessä tuleva pienempi summa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tietokoneelle tulee niitä päivityksiä, niin onko tarpeellista asentaa ne kaikki koneelle? Voiko niistä olla jotain haittaa? Eikö koneen toiminta hidastu, kun siihen tulee uusia isoja tiedostoja? Nehän vievät tilaa muistista vai mitä?
Olen ollut ATK-tunneilla joskus 90-luvun alussa, mutta en muista puhuttiinko siellä mitään tällaisesta.
Pääsääntö on, että päivitykset kannattaa asentaa. Ainoastaan, jos sinulla on huomattavan vanha kone päivityksiä voi ja kannattaa välttää. Mutta jos koneesi on niin vanha, että se ei pysty ottamaan vastaan päivityksiä kannattaa vakavasti harkita koneen vaihtamista.
Tiedostot eivät hidasta koneen toimintaa, kuin siinä tapauksessa, että koneesi kovalevy on jo ihan täynnä. Lisäksi nämä päivitykset menee vanhojen tiedostojen päälle eli ne eivät syö koneesi kovalevytilaa paljoakaan. Varsinkin jos säännölisesti muutaman kerran vuodessa poistat tarpeettomat tiedostot koneeltasi.
Miten ne tarpeettomat tiedostot sitten poistetaan?
Sama kysyjä
Mikä on isoin määrä lapsia, jonka joku nainen on synnyttänyt Suomessa elämänsä aikana? Entä mikäköhän on isoin määrä lapsia, joka jollain miehellä on maassamme?
Miksi joillain ihmisillä on hirvee tarve tuoda ilmi ettei ole rasisti?
Nyt tulee niin tyhmä kysymys että hävettää ihan kysyä, mutta kysyn silti.
Eli jos syke nousee korkeaksi alkoholin juomisen seurauksena, niin kuluttaako keho silloin myös enemmän kaloreita?
Tajusiko kukaan kysymystä... No, annan konkreettisen esimerkin. Olin lauantaina baarissa ja aktiivisuusranneke näytti seuraavana päivänä, että olisin kuluttanut lauantain aikana 3700 kaloria. Pääsen moisiin lukemiin harvoin edes silloin, kun urheilen kovaa. Tiedän alkoholin nostavan sykettä ja ranneke tulkitsi tietenkin että urheilen, vaikka istuin ison osan illasta paikoillani. Kuittasinkin lukeman ihan höpönä.
Nyt kuitenkin jäin miettimään, että kuluttaako keho ihan oikeasti enemmän pelkän sykkeen nousun seurauksena, vaikka sykkeen nousu ei tapahtuisikaan liikkumisen myötä?
Tiedän, että aika rasituksessahan keho ja sydän ennen kaikkea siinä on, kun alkoholi nostaa sykettä. Voiko aktiivisuusrannekkeen lukema siis jopa pitää paikkansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tietokoneelle tulee niitä päivityksiä, niin onko tarpeellista asentaa ne kaikki koneelle? Voiko niistä olla jotain haittaa? Eikö koneen toiminta hidastu, kun siihen tulee uusia isoja tiedostoja? Nehän vievät tilaa muistista vai mitä?
Olen ollut ATK-tunneilla joskus 90-luvun alussa, mutta en muista puhuttiinko siellä mitään tällaisesta.
Pääsääntö on, että päivitykset kannattaa asentaa. Ainoastaan, jos sinulla on huomattavan vanha kone päivityksiä voi ja kannattaa välttää. Mutta jos koneesi on niin vanha, että se ei pysty ottamaan vastaan päivityksiä kannattaa vakavasti harkita koneen vaihtamista.
Tiedostot eivät hidasta koneen toimintaa, kuin siinä tapauksessa, että koneesi kovalevy on jo ihan täynnä. Lisäksi nämä päivitykset menee vanhojen tiedostojen päälle eli ne eivät syö koneesi kovalevytilaa paljoakaan. Varsinkin jos säännölisesti muutaman kerran vuodessa poistat tarpeettomat tiedostot koneeltasi.
Miten ne tarpeettomat tiedostot sitten poistetaan?
Sama kysyjä
Tarpeettomia tiedostoja voi poistaa ensin itse: eli poista kaikki omista tiedostoistasi ne joita et tarvitse, sekä siirrä osa ulkoiselle muistilevylle tai muistitikulle tai pilveen. Varsinkin kuvatiedostot vievät usein paljon tilaa, joten näistä kannattaa aloittaa. Jos on vanha kone, ei kannata säilyttää mitään tärkeää (vain) koneessa, koska kone simahtaa ennen pitkää ja kaikki tiedostot häviävät. Siispä varmuuskopiot kuntoon, joten voi poistaa isoimmat tiedostot koneelta.
Tarpeettomia järjestelmätiedostoja ei kannata lähteä itse poistamaan jos ei tiedä mitä tekee. Jos kyseessä on Windows-laite, sitten voi ajoittain käyttää järjestelmän omia putsausohjelmia kuten Järjestä uudelleen -toimintoa (siinä muista että sinisellä nuolella olevaa kohtaa ei kannata ruksata, jos ei halua poistaa lataamiaan tiedostoja) sekä Eheytä ja optimoi asemat -toimintoa.
Tämän lisäksi kannattaa aina tyhjentää selaimen historiatiedot.
Jos lisäputsausta kaipaa voi asentaa netistä ohjelman Ccleaner. Siitä on sekä ilmainen että maksullinen versio.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin alkaa hoitaa vaimoni kynsiä. Tykkään katsella naisten siisteiksi laitettuja kynsiä ja toivoisin, että omalla vaimollanikin olisi sellaiset. Hän on kuitenkin liian laiska sellaiseen eikä ole siksi koskaan tehnyt niille leikkaamisen lisäksi yhtään mitään "ylimääräistä". Mistä voisin lähteä liikkeelle?
Anna hänelle lahjakortti kynsihoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos syke nousee korkeaksi alkoholin juomisen seurauksena, niin kuluttaako keho silloin myös enemmän kaloreita?
Tajusiko kukaan kysymystä... No, annan konkreettisen esimerkin. Olin lauantaina baarissa ja aktiivisuusranneke näytti seuraavana päivänä, että olisin kuluttanut lauantain aikana 3700 kaloria. Pääsen moisiin lukemiin harvoin edes silloin, kun urheilen kovaa. Tiedän alkoholin nostavan sykettä ja ranneke tulkitsi tietenkin että urheilen, vaikka istuin ison osan illasta paikoillani. Kuittasinkin lukeman ihan höpönä.
Nyt kuitenkin jäin miettimään, että kuluttaako keho ihan oikeasti enemmän pelkän sykkeen nousun seurauksena, vaikka sykkeen nousu ei tapahtuisikaan liikkumisen myötä?
Tiedän, että aika rasituksessahan keho ja sydän ennen kaikkea siinä on, kun alkoholi nostaa sykettä. Voiko aktiivisuusrannekkeen lukema siis jopa pitää paikkansa?
Pelkkä sykkeen nouseminen ei mainittavasti nosta kulutusta. Liikunnan aikanahan syke nousee, kun sydämen on pumpattava lisää verta lihaksiin, jotta lihakset pystyvät tekemään työtä. Se lihasten tekemä työ kuluttaa energiaa. Pelkkä sydänlihaksen aktiivisuus ilman muiden lihasten tekemää työtä ei kuluta merkittävästi lepokulutusta enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että aika rasituksessahan keho ja sydän ennen kaikkea siinä on, kun alkoholi nostaa sykettä. Voiko aktiivisuusrannekkeen lukema siis jopa pitää paikkansa?Pelkkä sykkeen nouseminen ei mainittavasti nosta kulutusta. Liikunnan aikanahan syke nousee, kun sydämen on pumpattava lisää verta lihaksiin, jotta lihakset pystyvät tekemään työtä. Se lihasten tekemä työ kuluttaa energiaa. Pelkkä sydänlihaksen aktiivisuus ilman muiden lihasten tekemää työtä ei kuluta merkittävästi lepokulutusta enemmän.
Kiitos tosi paljon vastauksesta! :) Oon miettinyt tätä ja koetin googlailla, mutta en löytänyt vas. Onneksi av ei petä koskaan. :)
Järkeenkäyvältähän tuo kuulostaa nyt kun sanoit ja tunnen itseni entistä tyhmemmäksi :D
Mahdottomasti kiitoksia!
Vierailija kirjoitti:
LOMARAHA-ASIAA
Onko kiinteistöpalvelualalla käytössä lomapalkka sekä lomaraha? Eli loman alussa tilille napsahtava summa ja loman päättyessä tuleva pienempi summa?
Auttakaa pliis, niin pystyy suunnittelemaan loman rahankäyttöä paremmin!
Jos henkilö määrätään maksamaan päiväsakkoja niin kuka ne rahat saa?
Aku Ankka -lehdissä ja taskukirjoissa olen pari kertaa nähnyt Roopen kutsuvan Akua vommeloksi. Mitä se tarkoittaa? Yksi esimerkki taskukirjasta 80:
Aku: Vartija Aku ilmoittautuu! (Aku tulee myöhässä paikalle)
Roope: Jo oli aikakin. Missä olet taas lorvinut, mokoma vommelo?
Tästä voisi päätellä sen viittaavan laiskuuteen, mutta varma en voi olla.
Toista näkemääni esimerkkiä en muista, mutta siitä menen takuuseen, että olen nähnyt tuon sanan kahdesti.
Voiko käytetyn saunavastan laittaa biojätteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Jos henkilö määrätään maksamaan päiväsakkoja niin kuka ne rahat saa?
Valtio
Silmälasit ovat paitsi näköä parantavat myös asuste. Jos ihminen valitsee sinun mielestä hänelle sopimattomat silmälasit ne rumentavat häntä. Vastaavasti hyvin valitut toimivat kuin koru ja saattavat jopa kaunistaa ihmistä.
Eli vastavalla tavalla kuin rumat vaatteet rumentavat ja kauniit korostavat ihmisen omaa kauneutta,