Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18421)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi typerä kysymys minulla eli miten laitetaan linkki? Joskus tahtoisi tännekin johonkin musaketjuun laittaa, mutta en vaan osaa. Olen kopioinut linkin ja tavallaan saanut sen tänne, mutta se ei toimi. Minulla muutenkin vaikeaa laittaa esim jotain lainausta tänne, kun "palvelin ei jotenkin tue" näitä sivuja ja täytyy laittaa sillä caps lock sekä V näppäin systeemillä. Jos joku siis ymmärsi mitä tarkoitan. Tavallaan ymmärrän käytännön, mutta silti en saa toimimaan.
Auttakaa kiltit ihmiset minua, että osaisin vihdoin sen linkin laiton oikein :) Pyydän apuanne, kun ei ole ketään keltä nyt kysyä ja en vaan saa linkkiä toimimaan.
Millä tavalla linkin laittaminen ei onnistu? Tarkoitatko että linkki ilmestyy tekstinä mutta ei ole klikattava?
Jos olet koneella, voit tummentaa tekstistäsi sen osan, jonka haluat linkiksi, ja klikata tekstieditorin linkkikuvaketta (kirjoitusalueen yläpuolelta kolmas kuvake vasemmalta). Sitten liität linkin siihen Osoite-kenttään ja klikkaat OK.
Kun jaat 16 tuntia 40:60 %, niin mitä se 6,4 on todellisuudessa?
Voivatko syntymästään asti kuurot ihmiset oppia lukemaan? Jos, niin miten?
Vierailija kirjoitti:
Kun jaat 16 tuntia 40:60 %, niin mitä se 6,4 on todellisuudessa?
6,4 tuntia on kuusi tuntia ja 24 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla tähän vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla tähän vastauksen.
Ilman apuvälineitä eli siis sisäkorvaimplanttia tms. se on hankalaa, mutta silti voi oppia. Lukemisen oppiminen perustuu normaalisti kirjain-äänne -vastaavuuteen, kuuroilla huulio- ja artikulaatiovastaavuuteen ja viittomien/sormiaakkosten ja kirjainten vastaavuuteen. Lukemaan opetteluun on kuuroille erillisiä tekniikoita, joissa näitä asioita hyödynnetään. Näiden lisäksi lukemaan oppiminen vaatii muutakin, mutta tarkemmin en osaa niitä tekniikoita kuvailla.
Haluaisin tietää, mistä on lähtöisin se tapa toistaa joku sana niin, että siihen on liitetty eteen schm-äänne. Esimerkiksi esitys-schmesitys, tuoli-schmuoli, todistus-schmodistus, pallo-schmallo.
Alun perin luulin, että kyse on kotimaisesta ilmiöstä, mutta sitten näin kerran jossain amerikkalaisessa TV-sarjassa puhuttavan samalla lailla. Jos tiedät mistä tämä tulee, kerro! Tulen hulluksi, kun en tiedä.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Eikö Lintsin Kingillä ajeta ollenkaan maisema-ajoa?
Helsinkiläiset, huhuu?!
Minulla ainakin pitäisi olla asiat melko hyvin elämässä tällä hetkellä, mutta silti olen jotenkin tyytymätön elämäni. En osaa nauttia niistä asioista tarpeeksi, jotka elämässäni on hyvin, vaan keskityn liikaa asioihin, jotka eivät ehkä ole niin hyvin tai asioihin, joita en voi saada kuten vaikka tavaroihin, joihin minulla ei ole varaa. Miten oppisin pääsemään eroon tällaisesta negatiivisesta elämänasenteesta, menneiden asioiden katumisesta ja tulevaisuuden huolehtimisesta?
Miten jotkut voi erottaa oikeasti ilkeät ja epävarmat itsensä suojelijat toisistaan?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin pitäisi olla asiat melko hyvin elämässä tällä hetkellä, mutta silti olen jotenkin tyytymätön elämäni. En osaa nauttia niistä asioista tarpeeksi, jotka elämässäni on hyvin, vaan keskityn liikaa asioihin, jotka eivät ehkä ole niin hyvin tai asioihin, joita en voi saada kuten vaikka tavaroihin, joihin minulla ei ole varaa. Miten oppisin pääsemään eroon tällaisesta negatiivisesta elämänasenteesta, menneiden asioiden katumisesta ja tulevaisuuden huolehtimisesta?
Ylenmääräinen menneiden katuminen ja tulevaisuudesta huolehtiminen ovat tyypillisiä masennuksen oireita. Kannattaa siis olla tietoinen tästä mahdollisuudesta. Myönteisyyttä voi kehittää vaikkapa kiitollisuuspäiväkirjan avulla. Silloin mieli oppii havaitsemaan paremmin sen, mikä elämässä on hyvää. Negatiiviset ajatuskulut kannattaa yrittää pysäyttää heti alussa, koska samojen ajatusten tarpeeton toistaminen vahvistaa aivoissa niiden 'reittiä' ja tekee jatkossa vain helpommaksi ko. ajatusten syntymisen.
Suosittelen buddhalaisen munkin ja kirjailijan Thich Nhat Hanhin teosta Tämä hetki ihmeellinen hetki. Läsnäolon säkeitä päivittäiseen elämään.
"Suomenruotsalaiset (ruots. finlandssvenskar) ovat ruotsin kieltä äidinkielenään puhuvia syntyperäisiä Suomen asukkaita."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomenruotsalaiset
Miksi meillä on suomenruotsalaisia mutta esim. suomenafgaaneista, suomenirakilaisista, suomensomaleista jne. ei kuule puhuttavan? On vain "maahánmuuttájat" tai "suomalaiset"?
Millaiset ihmiset osallistuu reality tai viihdeohjelmiin? Esim. Haluatko miljonääriksi,Temtation Island, Huippumalli haussa tai Idols.
Miksi Harry kantoi vauvaa eikä Megan, kun he esittelivät vauvan ensimmäistä kertaa julkisesti? Sehän on Meganin oma vauva eikä Harrylla ole mitään oikeutta koskea siihen. Jossain luki, että Meganille oli tehty sektio, mutta en minä ainakaan todellakaan olisi pystynyt yhtä hyvin kävelemään kuin hän käveli ja minulle tehtiin myös hätäsektio kun kuopukseni syntyi, koska hän olisi muuten kuollut mahaan.
Mikseivät lentokenttien kiitoradat ole leveämpiä? Onko tämä kustannuskysymys? Luulisi, että olisi helpompi/turvallisempi laskeutua, jos kiitorata olisi 20-30 metriä leveämpi.
Vierailija kirjoitti:
Millaiset ihmiset osallistuu reality tai viihdeohjelmiin? Esim. Haluatko miljonääriksi,Temtation Island, Huippumalli haussa tai Idols.
Keskenään erilaiset ihmiset. Tämä on fakta.
Simulaattoripilotti kirjoitti:
Mikseivät lentokenttien kiitoradat ole leveämpiä? Onko tämä kustannuskysymys? Luulisi, että olisi helpompi/turvallisempi laskeutua, jos kiitorata olisi 20-30 metriä leveämpi.
Kyseessä on todellakin kustannsukysymys. Eli kiitoradan rakennus ei ole halpaa puuhaa.
Turvallisuus ei oleellisesti paranisi. Jos lentämisen turvallisuutta alutaan lisätä, niin kiitoradan levennykseen kaikkilla vilkkailla kentillä menevillä rahoilla saadaan enempi turvallisuutta sijoittamalla raha muualle.
Lisäksi monet vanhat kentät on sellaisella paikalla, että kenttää ei voi laajentaa.
Miksi ihmiset ovat mielummin vihaisia toisilleen kuin ymmärtävät toisiaan? Tämän huomaa lähes jokaisessa nettikeskustelussa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää, mistä on lähtöisin se tapa toistaa joku sana niin, että siihen on liitetty eteen schm-äänne. Esimerkiksi esitys-schmesitys, tuoli-schmuoli, todistus-schmodistus, pallo-schmallo.
Alun perin luulin, että kyse on kotimaisesta ilmiöstä, mutta sitten näin kerran jossain amerikkalaisessa TV-sarjassa puhuttavan samalla lailla. Jos tiedät mistä tämä tulee, kerro! Tulen hulluksi, kun en tiedä.
Kenelläkään vastausta tähän? (Miksi alapeukku?)
Olen ollut mieheni kanssa naimisissa pian 14 vuotta ja mies on korkeasti koulutettu. Olen huomannut suhteen alusta alkaen hänellä olevan vaikeuksia lukea pitkää tekstiä tai kirjoittaa mitään ilman virheitä. Mies joutuu kirjoittamaan tekstejä aika paljon ja minä olen jo vuosia tarkastanut ne koska sisältävät niin paljon virheitä. Itse luen esim, Hesarin parissa tunnissa ja mieheltä menee siihen pari päivää. Sitten sen suussa sanat muuttuvat ihan eri tavalla kuin mitä piti. Esim, sen piti sanoa romaani mutta sanoikin romanssi. Mitäköhän tää voi olla? Jatkunut siis vuosia jo.