Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18422)

Vierailija
6501/18422 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uusi yritys

aletaan purkamalla tuotasta sulut eli kerrotaa

5- 2*3-2*x=9*x-9*4

Suoriteean kertolaskut

5- 6+2x=9x-36

Suoritetaan tuo vähennyslasku

-1+2x=9x-36

Siirretään x:t vasemalla ja luvut oikealla

2x-9x=36-1

suoritetaan vähennyslaskut

-7x=35

ja lopuksi jaetaan -7

x= -5

Vierailija
6502/18422 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhäm lapsi kirjoitti:

Oonko mä niinku venäläinen vai suomalainen jos kaikki sukulaiset on Karjalasta? Oon miettiny ja googlannu tätä jo vuosia enkä oo vastausta saanu

Venäläinen/ suomalainen viittaavat ensiksi kansalaisuuteen. Sen saat selville passistasi. Vaihtoehtoja on osaltasi kolme: 1) olet vain Suomen kansalainen 2) olet vain Venäjän kansalainen tai 3) sinulla on näiden maiden kaksoiskansalaisuus.

Jos pohditaan etnisyyttä. vaihtoehdot riippuvat siitä mitä etnisyyttä vanhempasi ovat. Vaihtoehtoja on useampi: suomalainen, itä-karjalainen, venäläinen tai jotain muuta Neuvostoliiton/Venäjän kansallisuutta, jotain muuta etnisyyttä, tai sekoitus näistä.

Kun et kerro mitään taustatietoja suvustasi, etkä kerro mitä Karjalaa tarkoitat (Suomen Pohjois-ja Etelä-Karjala ovat eri aluetta kuin rajantakainen Karjala kulttuurisesti ja väestöllisesti), on vaikea sanoa.

Myös Itä-Karjala eli rajantakainen Karjala jakautuu kolmeen erilaiseen osaan: Kannaksen Karjala, Aunus ja Viena.

Jos tiedät vanhempiesi sukunimet, synnyinpaikat ja suvun kylän, sekin antaa jotain osviittaa. Onko suvun uskonto ortodoksisuus ja onko puhuttu karjalan kieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6503/18422 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko nähneet ulkomailla syötävää tai juotavaa tai ylipäänsä mitään tuotetta, jossa lukisi suomeksi, mitä tuote sisältää ja jos, missä? Koska kun löytyyhän Suomestakin tuotteita, joissa sisällys on kirjoitettu jollain sellaisella kielellä, jota harvat Suomessa osaavat.

Vierailija
6504/18422 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummisetäni on miettinyt, että millainenhan olisin, jos en olisi kasvanut edesmenneen isäni vaikutuspiirissä. Hän siis tarkoittaa, että kun minullakin on tapana hokea hokemia, joita isälläni oli ja jotka olivat kummini ja äitini mielestä todella typeriä ja ärsyttäviä. Kyllähän kuitenkin pitää minua päällisin puolin kunnollisena, mutta toivoo, että lopettaisin noiden hokemien käytön, ja on sanonut, että sai kuulla niitä jo ihan tarpeeksi isän elinaikana. Miten kuitenkaan olisi ollut käytännössä mahdollista, että en olisi elänyt isäni kanssa? Kuulostaa ihan siltä, kuin minun ei olisi välttämättä koskaan pitänyt edes tuntea häntä.

Tässä ei ole niinkään kyse sinusta vaan todennäköisesti isäsi suhteesta kummiisi sekä äitiisi.

Mitä nämä isäsi hokemat ovat joita toistat, mihin ne liittyvät, miksi sinä toistelet niitä sekä miksi ne ärsyttävät ko. läheisiäsi?

Vierailija
6505/18422 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi väistää?

Joudun lähes päivittäin työmatkallani seuraavaan tilanteeseen; ylitän autotien suojatietä pitkin ja autotieltä poispäästäkseni täytyy ylittää vielä pyörätie, johon merkitty suojatie.

Kun autotien suojatie vaihtuu pyörätien suojatieksi, joudun pysähtymään autotielle odottamaan pitkän letkan pyöräilijöitä, jotka eivät todellakaan tee elettäkään hidastaakseen. Väitän ettei kävelijän ole kovin turvallista odottaa autotiellä pääsevänsä pyörätien yli?

Kerran olin tyhmän rohkea ja kävelin pyöräilijän edestä, sillä auto yritti väkisin takaani ohi, ja sain kauheat huudot pyöräilijöitä. Sittemmin en ole uskaltanut, mutta olisiko minulla periaatteessa oikeus? :D

Tämä on lain mukaan ihan selkeä tapaus. Sinulla on oikeus ylittää suojatie ja pyöräilijöiden pitää väistää.

Jos joudut odottamaan pyöräletkaa vaarassa ajoradalla, pyöräilijät syyllistyvät liikenteen vaarantamiseen.

Koita seuraavan kerran odottaa ylittämistä niin ettei letka olisi aivan suojatien kohdalla ja näytä jo ajorataa ylittäessäsi käsimerkillä pyöräilijöille, että olet tulossa suojatielle.

Jos tämä on jatkuva ongelma samassa kohdassa, parasta on soittaa poliisille ja kysyä voitaisiinko ko. kohtaa valvoa paremmin jonkin aikaa. Pyöräilijän kun ei kuulu pelkästään väistää jalankulkijaa vaan myös hidastaa sopeuttaa oma vauhtinsa muuhun liikenteeseen (tässä tapauksessa sinuun!).

Olen itse joutunut useamman kerran aivan samassa tilanteessa lähes pyörän tönäisemäksi, koska pyöräilijät eivät osaa kunnioittaa suojatietä, väistää bussipysäkin kohdalla saati noudattaa noita muita liikennesääntöjä. Yleensä koitan huutaa "suojatie!" pyöräilijän perään, että edes joku ajatus tunkeutusi sinne aivokoppaan ehkä ensi kerraksi.

Vierailija
6506/18422 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kiinnittää muutama taulu seinään. Voiko taulukoukulla tai reiän poraamisella vahingoittaa seinän sisällä kulkevia sähköjohtoja? Voiko taulun kiinnittää jakorasian lähelle?

Vierailija
6507/18422 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kiinnittää muutama taulu seinään. Voiko taulukoukulla tai reiän poraamisella vahingoittaa seinän sisällä kulkevia sähköjohtoja? Voiko taulun kiinnittää jakorasian lähelle?

Yleensä taulut ripustetaan tiettyjen esteettisten sääntöjen mukaan huoneeseen ja huoneistoon. Jakorasian tai pistorasian seutu ei yleensä ole tuollainen kohta.

Ja tietenkään ei pitäisi mennä poramaan kohtaa seinässä, jossa mahdollisesti kulkee johtoja.

Vierailija
6508/18422 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa Arttu Wiskarin kappaleessa "Sirpa" kohta "Voiko mäyräkoiran luontoon päästää

Kun lokakuussa öisin pakastaa"? Ymmärrän kyllä nuo sanat muuten, mutta tarkoitetaanko tuossa mäyräkoiralla juuri oikeaa, elävää mäyräkoiraa vai mitä? Siinä laulussa lauletaan Timosta ja Sirpasta, jotka ostavat itselleen maalta talon, jota he remontoivat ja joka paljastuu sitten hometaloksi, joten he joutuvat kodittomiksi, kun talo joudutaan purkamaan. Joutuvatko he sitten päästämään mäyräkoiransa vapaaksi kun joutuvat kodittomiksi, mutta epäilevät sen pärjäämistä luonnossa talven pakkasilla?

Vierailija
6509/18422 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Potter-kirjojen mukaan kotitontun voi edottaa palveluksesta antamalla sille vaatteita, mutta ilmeisesti ainakin useampien tonttujen mielestä on suuri häpeä tulla vapautetuksi jonkun perheen tai suvun palveluksesta. Miten sitten tontulle voi antaa vaatteita pestäväksi, jos niitä ei voi antaa sille suoraan? Jätetäänkö ne sitten vain johonkin tiettyyn paikkaan lojumaan ja miten taikamaailmassa pestään likaiset vaatteet? Ainakaan Tylypahkassa eivät sähkölaitteet kuten pyykinpesukoneet eivät toimi koska ympäristössä on liikaa taikuutta.

Vierailija
6510/18422 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön päivälliseksi muovilammasta. Ts muovinsisässä valmista lammasta. En kuitenkaan koko ruhoa. Kera mustaherukka hillon. Mukavaa Pääsiäistä!

Vierailija
6511/18422 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu, että jäniksiä pidetään jonkinlaisina nopean lisääntymisen symbolina? Ainakin siinä käsityksessä minä olen, että niitä pidetään erityisen nopeina lisääntyjinä, mitä ne varmasti ovatkin, mutta jotkut jyrsijät lisääntyvät vielä nopeammin.

Vierailija
6512/18422 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa Arttu Wiskarin kappaleessa "Sirpa" kohta "Voiko mäyräkoiran luontoon päästää

Kun lokakuussa öisin pakastaa"? Ymmärrän kyllä nuo sanat muuten, mutta tarkoitetaanko tuossa mäyräkoiralla juuri oikeaa, elävää mäyräkoiraa vai mitä? Siinä laulussa lauletaan Timosta ja Sirpasta, jotka ostavat itselleen maalta talon, jota he remontoivat ja joka paljastuu sitten hometaloksi, joten he joutuvat kodittomiksi, kun talo joudutaan purkamaan. Joutuvatko he sitten päästämään mäyräkoiransa vapaaksi kun joutuvat kodittomiksi, mutta epäilevät sen pärjäämistä luonnossa talven pakkasilla?

Joo, kyllä mielestäni olet ymmärtänyt sanat ihan oikein. "Sirpa" on sanoituksiltaan tragikoominen vähän samaan tapaan kuin monet Leevi and the Leavingsin kappaleet, esim. "Kiinalaisessa pesulassa". Leevien kanssa yhteistä on myös kohdilleen hyvin napsahteleva riimitys.

Laulun pariskunta miettii "missä voisimme vielä säästää, voiko mäyräkoiran luontoon päästää kun lokakuussa öisin pakastaa?"  En usko, että he oikeasti jättävät mäyräkoiraa luonnon armoille, koska tietävät, ettei se siellä pärjää, mutta kun rahattomia ovat, niin koirasta luopuminen käy mielessä. Biisin loppupuolella kerrotaan, miten he muuttavat Helsinkiin ja hakevat ruokajonosta ruokaa, mutta pullorahat laitetaan kuitenkin Pitkävetoon pikavoiton toivossa. Aika tyypillinen ja surullinen tarina köyhästä pariskunnasta, jonka elämänhallinta on hukassa ja huono tuuri (kuten hometalo ja siitä seurannut kodittomuus) on aina seurana.

Vierailija
6513/18422 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä yhtälö lasketaan?

5-2(3-x)=9(x-4)

aletaan purkamalla tuotasta sulut eli kerrotaa

5- 2*3-2*x=9*x-9*4

Suoriteean kertolaskut

5- 6-2x=9x-36

Suoritetaan tuo vähennyslasku

-1-2x=9x-36

Siirretään x:t vasemalla ja luvut oikealla

-2x-9x=36-1

suoritetaan vähennyslaskut

-11x=35

ja lopuksi jaetaan -11

x= 35/-11

x= -2 9/11  

Muuten hyvä, mutta silloin kun siirretään lukuja onyhtäkuin-merkin toiselle puolelle, luvun etumerkki muuttuu, siis plussat muuttuu miinuksiksi ja miinukset plussiksi. Sen voisi ajatella myös niin, että yhtälöä sievennetään suorittamalla sama lasutoimitus molemmille puolille. Siis esimerkissä on luku -1 vasemmalla puolella, ja siirrettäessä se oikealle puolelle etumerkki muuttuu plussaksi, siis +1. Sen voisi ajatella myös niin, että sievennetään lisäämällä +1 molemmille puolille, jolloin vasemman puolen -1 häviää, ja oikealle puolelle ilmestyy +1.

Joten

-2x-9x=36+1

-11x=37

x=37/-11

x= -3 4/11

Vierailija
6514/18422 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisin alistaa ja dominoida miestäni sängyssä? Mitä voin pistää hänet tekemään? Mitä voin sanoa? Auttakaa.

Vierailija
6515/18422 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://like.fi/kirjat/sormibrighton/

Mikä tuossa kuvassa on se vitsi?

Vierailija
6516/18422 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voisin alistaa ja dominoida miestäni sängyssä? Mitä voin pistää hänet tekemään? Mitä voin sanoa? Auttakaa.

Jos olet nainen, niin et voi dominoida tai alistaa miestä mitenkään, koska naisella ei ole oikeutta tehdä miehelle niin koskaan. Päinvastoin miehen kuuluu alistaa ja dominoida naista 24/7, mutta aivan erityisesti sängyssä. Jos taas olet mies, niin sinun pitää sopia haluamasi miehen kanssa, että miten voit alistaa ja dominoida häntä.

Olen 26-vuotias nainen. Kaipaan tosissani apua, koska mies ilmaisi halunsa tulla alistetuksi hieman, enkä tiedä kuinka toimia.

Vierailija
6517/18422 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko Kardashianit valkoisia? 

Vierailija
6518/18422 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko Kardashianit valkoisia? 

Kardashianien sukujuuret on Armeniassa, läntisessa Aasiassa.

Vierailija
6519/18422 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummisetäni on miettinyt, että millainenhan olisin, jos en olisi kasvanut edesmenneen isäni vaikutuspiirissä. Hän siis tarkoittaa, että kun minullakin on tapana hokea hokemia, joita isälläni oli ja jotka olivat kummini ja äitini mielestä todella typeriä ja ärsyttäviä. Kyllähän kuitenkin pitää minua päällisin puolin kunnollisena, mutta toivoo, että lopettaisin noiden hokemien käytön, ja on sanonut, että sai kuulla niitä jo ihan tarpeeksi isän elinaikana. Miten kuitenkaan olisi ollut käytännössä mahdollista, että en olisi elänyt isäni kanssa? Kuulostaa ihan siltä, kuin minun ei olisi välttämättä koskaan pitänyt edes tuntea häntä.

Tässä ei ole niinkään kyse sinusta vaan todennäköisesti isäsi suhteesta kummiisi sekä äitiisi.

Mitä nämä isäsi hokemat ovat joita toistat, mihin ne liittyvät, miksi sinä toistelet niitä sekä miksi ne ärsyttävät ko. läheisiäsi?

Näitä hokemia on monenlaisia, ja osa niistä liittyy esim. joskus kauan sitten eläneisiin henkilöihin ja/tai heille sattuneisiin huvittaviin tapauksiin. En ole edes aina tiennyt sitä, että liittyisivät henkilöihin. Olen siksi niitä alkanut hokea, koska ne kuulostivat niin huvittavilta silloin, kun olin lapsi. Jotkin hokemat taas ovat sitten sellaisia, joiden alkuperää en tiedä. Ne ärsyttävät heitä siksi, koska ainakaan kaikissa ei ole järkeä ja myös siksi, koska ovat kuulleet ne niin monta kertaa.

Vierailija
6520/18422 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko nähneet ulkomailla syötävää tai juotavaa tai ylipäänsä mitään tuotetta, jossa lukisi suomeksi, mitä tuote sisältää ja jos, missä? Koska kun löytyyhän Suomestakin tuotteita, joissa sisällys on kirjoitettu jollain sellaisella kielellä, jota harvat Suomessa osaavat.

Mitähän ihmettä tarkoitat? Ota kaupassa lähes mikä tahansa pakkaus, vaikka keksipaketti tai shampoopullosta, ja katso sen kyljestä, mitä pakkaus sisältää. Se on lueteltu usein yli kymmenellä kielellä. Siitä voit päätellä, että tuotetta myydään samanlaisessa pakkauksessa hyvin monessa maassa. Lukee siis myös suomeksi ja sisältö pitää lukea suomeksi aina, kun tuotetta myydään Suomessa.