Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18422)

Vierailija
6481/18422 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihminen voi oksentaa aamulla jos on viimeeksi syönyt edellisenä iltana? Eikö ruuan pitäisi siirtyä mahalaukusta eteenpäin muutamassa tunnissa syömisestä?

Ei sieltä aamulla ruokaa tulekaan vaan sappinesteitä. t. juuri oksensin

Vierailija
6482/18422 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihminen voi oksentaa aamulla jos on viimeeksi syönyt edellisenä iltana? Eikö ruuan pitäisi siirtyä mahalaukusta eteenpäin muutamassa tunnissa syömisestä?

Ei sieltä aamulla ruokaa tulekaan vaan sappinesteitä. t. juuri oksensin

Mitä se kiinteä mössö sitten on? Sappineste, kun on vaan nestettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6483/18422 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tehdä siinä tilanteessa, kun yrittää nielaista kapselin tai tabletin, mutta sitä ei saa nielaistua?

Pakkasuohjeesta voi katsoa voiko kapselin avata ja nielaista vain sisällön tai voiko tabletin puolittaa.

Jos se ei käy vaan lääke on nieltävä kokonaisena, sitten ei auta kuin ottaa suuhun paljon vetta lääkkeen kanssa, nostaa pää ylö vähintään 45 asteen kulmaan että kaulan seutu on mahdollisimman suorana ja pyrkiä avaamaan kurkku auki.

Olen jo 35v, enkä ole niellyt ensimmäistäkään tablettia koko ikänäni, ei vaan mene alas. Siispä olen pureskellut kaikki tabletit - myös ne joita "ei saisi" ja ihan toivotusti ovat vaikuttaneet. Siispä kaikki tabletit voi pureskella huoletta.

Vierailija
6484/18422 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kahvipakettia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvisten reiät menisivät heti umpeen, miksi?

Mulla ollut korvareiät melki 40 v ja menee umpeen heti. Ihan kuin joutuisi ihon läpi takaa lykkään ne väkisin kun vaihtaa korvikset. Käytän siis kultakorviksia yötä päivää.

Vanhoilla ihmisillä yleensä korvisten reiät isonee. Miksi minun ei?

En voi edes kuvitella, että olisin päivän ilman korviksia. Korvisten vaihtokin pelottaa, kun se on verta, hikeä ja kyyneleitä. Miksi, osaako kukaan kertoa? Harmittaa, kun omistan paljon korviksia.

Reiät ei oo tulehtuneet mutta tiukat. Sit kun tungen korviksen väkisin niin ärtyy, voi turvota ja olla pari pv kipee.

Mistä saisi paksutappiset, allergisoimattomat korvikset että voisi venyttää korvareiät isommiksi jos ne sit pysyis auki? Joku lävistysiike? Kultaiset olis kivat, mutten oo huomannu, että myytäis paksutappisia.

Osaako joku suositella hyvää lävistysliikettä Tampereella jos vaikka ottasin "uudet" reiät samaan kohtaan

Laita pienet painot korviksiin roikkumaan kotona ollessa. Aluksi tunniksi ja päivittäin pidennät aikaa. Itse käytin koukullisia jääkaappimagneetteja ja nyt voin vaihtaa korvikset juhliin. Ennen oli korvat pari päivää punaiset, kipeät ja turvoksissa aina vaihdon jälkeen.

Minulla on päinvastainen ongelma. "Jouduin" 16-vuotiaana laitattamaan reiät korviini ja olin ilman korviksia kymmeniä vuosia. Reiät eivät umpeutuneet! Nykyisin kyllä käytän korviksia, mutta häiritsee, koska se osaamaton reiäntekijä laittoi reiät eri korkeuksille. 

Vierailija
6485/18422 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko mä niinku venäläinen vai suomalainen jos kaikki sukulaiset on Karjalasta? Oon miettiny ja googlannu tätä jo vuosia enkä oo vastausta saanu

Vierailija
6486/18422 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?? Mä en ymmärtäny

Vierailija
6487/18422 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhäm lapsi kirjoitti:

Oonko mä niinku venäläinen vai suomalainen jos kaikki sukulaiset on Karjalasta? Oon miettiny ja googlannu tätä jo vuosia enkä oo vastausta saanu

Jos passisi kannessa luokee Suomi, olet suomalainen. Jos siinä lukee Rossija, olet venäläinen. Jos sinulla on molemmat passit, olet molempia.

Vierailija
6488/18422 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä ollenkaan numeroita. Esimerkiksi numero 1. Miten tällä kertaa joku ihminen voi olla 1 ja sitten toisella kertaa myös joku toinen voi olla 1, kun kyseessä ovat kuitenkin ihan eri ihmiset? Minä en ymmärrä.

Ihminen ja numero eivät ole sama asia, eivätkä muutu edes hetkeksi samaksi asiaksi.

Jos vaikka Aino ja Bertta juoksevat joka päivä kilpaa, ja tänään Aino tulee ensimmäisenä maaliin, niin voidaan sanoa, että tänään Aino oli ykkönen. Aino ja numero yksi eivät silti ole sama asia, vaan Ainolla on tänään sellainen ominaisuus, että hän on juoksukilpailun ensimmäinen. Samaan aikaan lukemattomat muut asiat voivat olla omassa lajissaan ensimmäisiä, ja huomenna Bertta voi olla juoksukilpailun ykkönen. Se järjestysnumero ilmaisee siis sellaista ominaisuutta, joka jollakin oliolla voi olla suhteessa toisiin olioihin. Ja nämä ominaisuudet voivat tulla ja mennä olion pysyessä koko ajan samana.

Sinänsä on toki kiinnostava kysymys, kuinka olio voi ylipäänsä pysyä samana, kun sen ominaisuudet muuttuvat.

Vierailija
6489/18422 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummisetäni on miettinyt, että millainenhan olisin, jos en olisi kasvanut edesmenneen isäni vaikutuspiirissä. Hän siis tarkoittaa, että kun minullakin on tapana hokea hokemia, joita isälläni oli ja jotka olivat kummini ja äitini mielestä todella typeriä ja ärsyttäviä. Kyllähän kuitenkin pitää minua päällisin puolin kunnollisena, mutta toivoo, että lopettaisin noiden hokemien käytön, ja on sanonut, että sai kuulla niitä jo ihan tarpeeksi isän elinaikana. Miten kuitenkaan olisi ollut käytännössä mahdollista, että en olisi elänyt isäni kanssa? Kuulostaa ihan siltä, kuin minun ei olisi välttämättä koskaan pitänyt edes tuntea häntä.

Vierailija
6490/18422 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jätetään häiriköivät älykääpiöt omaan arvoonsa?

Vierailija
6491/18422 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jätetään häiriköivät älykääpiöt omaan arvoonsa?

Olemalla niin vahva ja rauhallinen sisäisesti, että ei anna häiriköivien älykääpiöiden mennä tunteisin, vaan suhtautuu heihin neutraalisti, korkeintaan asian todeten, ja sitten suuntaa ajatuksensa mielenkiintoisempiin asioihin. 

Vierailija
6492/18422 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt mitä hyötyä uskonnoista on? Tuntuu, että sen myötä on tullut paljon ikäviä asioita. Kuten sotia, t-iskuja ja muita mellakoita. Ihmisiä käännytetty "väkisin" ja jotkut sen opit rajoittavat ihmisten elämää paljon. Lisäksi monet sen piirissä ovat ihmiset ovat vielä todella ahdasmielisiä uusille jutuille. Ihmettelen erityisesti sitä miten jotkut ihmiset ovat jossain "lahkoissa" ja ottavat kaikki opit ihan kirjaimellisesti todesta. Kysynkin erityisesti sitä mitä hyötyä uskoista on yhteiskunnalle ja yleisesti maailmalle ollut historian aikana? Jokaisella on tietysti oma henkilökohtainen kokemuksensa ja saa tietenkin uskoa mihin vaan. Itse en ole enää uskova ihminen ja en koskaan ole virallisesti "harjoittanut" uskoa.

Vierailija
6493/18422 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä yhtälö lasketaan?

5-2(3-x)=9(x-4)

Vierailija
6494/18422 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi väistää?

Joudun lähes päivittäin työmatkallani seuraavaan tilanteeseen; ylitän autotien suojatietä pitkin ja autotieltä poispäästäkseni täytyy ylittää vielä pyörätie, johon merkitty suojatie.

Kun autotien suojatie vaihtuu pyörätien suojatieksi, joudun pysähtymään autotielle odottamaan pitkän letkan pyöräilijöitä, jotka eivät todellakaan tee elettäkään hidastaakseen. Väitän ettei kävelijän ole kovin turvallista odottaa autotiellä pääsevänsä pyörätien yli?

Kerran olin tyhmän rohkea ja kävelin pyöräilijän edestä, sillä auto yritti väkisin takaani ohi, ja sain kauheat huudot pyöräilijöitä. Sittemmin en ole uskaltanut, mutta olisiko minulla periaatteessa oikeus? :D

Vierailija
6495/18422 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummisetäni on miettinyt, että millainenhan olisin, jos en olisi kasvanut edesmenneen isäni vaikutuspiirissä. Hän siis tarkoittaa, että kun minullakin on tapana hokea hokemia, joita isälläni oli ja jotka olivat kummini ja äitini mielestä todella typeriä ja ärsyttäviä. Kyllähän kuitenkin pitää minua päällisin puolin kunnollisena, mutta toivoo, että lopettaisin noiden hokemien käytön, ja on sanonut, että sai kuulla niitä jo ihan tarpeeksi isän elinaikana. Miten kuitenkaan olisi ollut käytännössä mahdollista, että en olisi elänyt isäni kanssa? Kuulostaa ihan siltä, kuin minun ei olisi välttämättä koskaan pitänyt edes tuntea häntä.

Ehkä tuota voisi lähestyä sellaisen ajatusleikin kautta, että millainen sinusta olisi tullut, jos olisit kasvanut jossakin muussa ympäristössä kuin isäsi kanssa. Jos sinut olisi esimerkiksi adoptoitu toiseen perheeseen, tai jos isäsi olisi kuollut tai lähtenyt pois kun olit ihan pieni. Tietysti silloin pitäisi tietää yksityiskohtia siitä kuvitteellisesta ympäristöstä, jossa olisit kasvanut todellisen lapsuuden ympäristösi sijasta. Eli mielestäsi kummisetäsi pohdintaan ei ole mitään selvää vastausta, ennen kuin tarinaa vaihtoehtoisesta historiastasi täydennetään yksityiskohdilla.

Voi myös olla, että kummisetäsi ajattelee sinulla ja kaikilla ihmisillä olevan jonkin muuttumattoman ytimen tai sielun, jonka päälle ympäristöstä tarttuu tapoja ja ominaisuuksia, kuten ärsyttäviä hokemia, itse ytimen pysyessä kuitenkin aina muuttumattomana. Minusta tällainen ajatus kuitenkin vaikuttaa aika epätieteelliseltä; mehän tiedämme, että (varsinkin varhainen) kasvuympäristö vaikuttaa ihmisten persoonallisuuteen aivan olennaisesti.

Vierailija
6496/18422 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt mitä hyötyä uskonnoista on? Tuntuu, että sen myötä on tullut paljon ikäviä asioita. Kuten sotia, t-iskuja ja muita mellakoita. Ihmisiä käännytetty "väkisin" ja jotkut sen opit rajoittavat ihmisten elämää paljon. Lisäksi monet sen piirissä ovat ihmiset ovat vielä todella ahdasmielisiä uusille jutuille. Ihmettelen erityisesti sitä miten jotkut ihmiset ovat jossain "lahkoissa" ja ottavat kaikki opit ihan kirjaimellisesti todesta. Kysynkin erityisesti sitä mitä hyötyä uskoista on yhteiskunnalle ja yleisesti maailmalle ollut historian aikana? Jokaisella on tietysti oma henkilökohtainen kokemuksensa ja saa tietenkin uskoa mihin vaan. Itse en ole enää uskova ihminen ja en koskaan ole virallisesti "harjoittanut" uskoa.

Uskonnoista on varmaankin ollut hyötyä yhtenäisen kulttuurin ja tapojen ylläpitämisessä. Jos käyttäytymissääntöjen ajatellaan olevan peräisin jumalilta eikä ihmisiltä, niin on helpompi kieltäytyä muuttamasta niitä ja tuomita sääntöjen vastaan toimivat. Nykyaikaisessa maallisessa yhteiskunnassa, jossa laki perustuu ihan avoimesti ihmisten poliittiseen toimintaan, tuollaiselle perustelulle ei enää ole tarvetta, ja uskontojen vaikutus moraalin ja tapojen ylläpitäjinä onkin pääosin haitallinen yhteiskunnan kehitykselle. Ehkä näin on aina ollut, ja ihmiskunta olisi pärjännyt paremmin ilman uskontoja alusta asti.

Uskonnot ovat varmaankin myös tarjonneet ihmisille intuitiivisesti ymmärretävän tuntuisia selityksiä ihmetystä herättäviin tieteellisiin ja filosofisiin kysymyksiin. Meidän on usein helpompi omaksua ajatus, että asiat tapahtuvat jonkin persoonallisen toimijan (jumala) tekojen tuloksena kuin monimutkaisen luonnon sattuman tuloksena.

Myös ajatus, että jumala tai jumalat pitävät meistä huolta ja korjaavat maailmassa tapahtuvat vääryydet, tuo varmaankin turvallisuuden tunnetta ja lohtua.

Vierailija
6497/18422 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Pinocchio-elokuvassa Monstro-valaasta käytetään sanaa "hän"?

Yksinkertaisimmillaan kyse voi olla interferenssistä, eli kääntäjä on ajattelemattomuuksissaan kääntänyt englannin he/she vain häneksi, vaikka suomen kielessä eläimet ovat se.

Todennäköisempää kuitenkin on, että sillä on haluttu ilmaista sitä, miten tunnettu ja kunnioitettu hahmo on Pinokkion maailmassa- onhan se tietoisesti toimiva ja jopa tarunomainen vihollinen, eikä mikään sivuhahmoeläin.

Rajan veto persoonapronominen kanssa on vähän hankalaa näissä tarinoissa ja elokuvissa, joissa osa eläinhahmoista on ihmismäisiä puhuvia päähahmoja ja osa ihan vain eläimiä.

Vierailija
6498/18422 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko agressiivinen käytös traumaperäinen?

Vierailija
6499/18422 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä yhtälö lasketaan?

5-2(3-x)=9(x-4)

aletaan purkamalla tuotasta sulut eli kerrotaa

5- 2*3-2*x=9*x-9*4

Suoriteean kertolaskut

5- 6-2x=9x-36

Suoritetaan tuo vähennyslasku

-1-2x=9x-36

Siirretään x:t vasemalla ja luvut oikealla

-2x-9x=36-1

suoritetaan vähennyslaskut

-11x=35

ja lopuksi jaetaan -11

x= 35/-11

x= -2 9/11  

Vierailija
6500/18422 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse itselle vastaetn tuohon laskuunliittyen että tuossa alussa tuli jo sulkujen purussa virhe :)