Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18424)
Vierailija kirjoitti:
Voiko eläimeen kohdistaa henkistä väkivaltaa (ilman että se olisi samalla myös fyysistä)? Jos, niin millaista se esimerkiksi olisi?
Mieleen tulee, että jos huutaa eläimelle täysillä ja vihaisella äänellä, niin olisiko se henkistä väkivaltaa?
Jos tietokoneen näytön virkistystaajuus on 60 Hz, onko mitään hyötyä näytönohjaimesta joka pystyy puskemaan esim. 70 ruutua sekunnissa tietyssä pelissä? Eli onko tuollainen näyttö pullonkaula?
Pidetäänkö missään muussa maassa kuin Suomessa yhtä yleisesti ihmistä outona ja/tai tyhmänä, jos hän ei käytä runsaasti alkoholia? Voidaanhan siitäkin tietysti olla monta mieltä, onko se kauhean yleistä, mutta minun mielestäni ikävä kyllä on.
Miten joku voi tosissaan väittää, että Helsingillä ja Pietarilla ei ole mitään eroa?
Miksi jotkut nimet tuntuvat olevan vuosikymmenestä toiseen suosittuja? Sellaiset nimet kuin Johannes, Juhani ja Maria, jotka ovat erityisen suosittuja toisena tai kolmantena nimenä. Monella pojalla ja miehellä vaikka Johannes on yksi nimistä, mutta useimmiten se on juuri toinen tai kolmas nimi, melko harvoin etunimi ja/tai kutsumanimi.
https://www.kiinteistoposti.fi/painovoimainen-parhaimmillaan-hallittua-…
Tuossa tosi hyvä artikkeli painovoimaisesta ilmanvaihdosta
Miksi alkoholia juovia ihmisiä ärsyttää niin kovasti, jos joku ei halua alkoholia juoda? Ei ehkä kaikkia, mutta osaa kyllä. Minä olen absolutisti ja joskus alkoholia juovien ihmisten suhtautuminen minuun on melko jyrkkä, lähes vihamielinen.
Onko ihan mahdottoman huono idea niellä pureskeltavaksi tarkoitettu rautalisä? Ostin epähuomiossa appelsiinin makuisia pureskeltavia rautatabuja mutta VIHAAN tablettien pureskelemista, mieluummin nielen nuokin mötikät... niin onko huono ajatus?
Mitä mieltä olette:
Olen hakemassa toimeentulotukea, jota varten täytyy toimittaa tiliotteet kaikista tileistä.
Kun viime vuonna hankin S-kortin, niin sain samalla S-tilin. Tiliä en ole käyttänyt, siellä on pelkkiä bonuksia, alle 15 euroa. Bonuksia ei kai lasketa tuloiksi.
Mulla ei ole tuohon tiliin verkkopankkitunnusta, joten en voi saada tiliotetta kyseisestä tilistä. En ole viitsinyt hankkia verkkopankkitunnusta, koska sitä ei saa kätevästi netin kautta vaan joutuisin asioida oikeassa elämässä ihmisten kanssa sen saadakseni.
Pitäisikö mun kuitenkin nyt hankkia se verkkopankkitunnus, jotta saisin laitettua tuon tiliotteen toimeentulotukihakemuksen liitteeksi? Vaikka tiedän, ettei se vaikuta tukeen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Minkä oire voi olla kuumottavat ja kihelmöivät jalkapohjat? Ei kipua eikä punoitusta.
Neuropatia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko eläimeen kohdistaa henkistä väkivaltaa (ilman että se olisi samalla myös fyysistä)? Jos, niin millaista se esimerkiksi olisi?
Mieleen tulee, että jos huutaa eläimelle täysillä ja vihaisella äänellä, niin olisiko se henkistä väkivaltaa?
Esimerkiksi monia älykkäitä koirarotuja voi ahdistaa se, että niitä ei huomioi. Jättää siis vastaamatta niiden tarpeeseen saada kontaktia. Ne voivat kokea sen rangaistuksena.
Muutenkin uskon (mutuilua kuitenkin), että huomioimatta jättäminen on eläimelle kidutusta, jos huomiotta jättäjä on sille rakas ja tärkeä ja läheinen.
Onko normaalia, tavallista tai hyväksyttävää. Perheessämme äiti on käytännössä joka ilta huoneistossamme alasti illat. Koetan sanoa että laita edes alushousut tms pyyhe, mutta lähinnä tuohtuu kun huomauttelen. Perheessä teini-ikäisiä lapsia molemmista sukupuolista.
Vierailija kirjoitti:
Onko normaalia, tavallista tai hyväksyttävää. Perheessämme äiti on käytännössä joka ilta huoneistossamme alasti illat. Koetan sanoa että laita edes alushousut tms pyyhe, mutta lähinnä tuohtuu kun huomauttelen. Perheessä teini-ikäisiä lapsia molemmista sukupuolista.
Nyt kun kysyin oliko hänen äitinsä aina kotona ilman vaatteita kun lapset olitte yläasteikäisiä, niin hermostuu että nyt joutuu lähtemään hakemaan kalsareita kun pitäisi auttaa lapsia läksyissä.
Minä on tärkein ravintoaine ihmiselle?
Vierailija kirjoitti:
Minkä oire voi olla kuumottavat ja kihelmöivät jalkapohjat? Ei kipua eikä punoitusta.
Joko jalkasieni tai sitten psoriaasi.
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa sellaisia ihmisiä, jotka ovat muuten kaikin puolin normaaleja, mutta eivät osaa arvostella toisten ulkonäköä lainkaan? Sellaisia, joilla ei aivan aidosti ole mitään mielipidettä siitä, kuka on hyvännäköinen ja kuka ruma.
Totta kai.
Siten se mikä on kaunista, mikä ei, ja mikä merkitys kauneudelle annetaan, vaihtelee kulttuurista ja aikakaudesta toiseen. Vaihtelua on myös kulttuurien sisälläkin riippuen mistä alakulttuurista, sosiaaliluokasta tai muusta ryhmästä on kyse. Lapset siis kasvavat tähän ilmapiiriin, jota ympäristö vahvistaa. Mutta jos omassa perheessä ei näihin asioihin kiinnitetä huomiota, lapsikaan ei välttämättä siihen opi.
Lisäksi kun kyse on visuaalisuudesta, ihmisten näkemyksissä on suuri variaatio siitä mikä on kaunista ja mikä ei. On ihmisiä, jotka eivät ymmärrä kuvataidetta tai joilla ei ole musiikkikorvaa, niin ehkäpä on myös ihmisiä, joilla ei ole visuaalista silmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushissa on sitä mustaa ympärillä, mikä otaksun pitää sisällön kasassa. Voiko sen syödä?
Voi, se on syötävää, kuivattua merilevää. Sisältää jodia ja on kuotenkin terveellisempää kuin suola (josta myös saa jodia).
Paljonko merilevää voi syödä, ettei saa kilpirauhasongelmia? Entä jos on vajaatoiminta/liikatoiminta?
No vaikea sanoa, kun et kerro mikä merilevä, mistä maasta, missä muodossa tai minkälaisena valmistuotteena on kyseessä.
Useimmissa valmiissa tuotteissa yleensä lukee jodipitoisuus. Voit sitten laskea itse siitä saantisuostuksen mukaan, se on 150 mikrogrammaa/vrk ja turvallisen saannin yläraja on n. 600 mikrogramma/vrk.
Joissain merilevätuotteissa saa myös varoa liiallista suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku kertoa mulle mikä on tänä päivänä uusnatsi? Kun näyttää siltä, että kaikki ihmiset on jonkun mielestä sellaisia. Aivan sama mikä tyypin etninen, poliittinen tai muu tausta on.
Pidän väitettäsi hämmästyttävänä. Itseäni tai ketään tuttavapiiristäni ei ole koskaan pidetty uusnatsina. Ever.
Voisitko kertoa konkreettisen esimerkin, jossa henkilöllä ei ole lainkaan natsismiin viittavia mielipiteitä, mutta häntä on jossain yhteydessä pidetty uusnatsina.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi. Jos vaikka kissaa pidetään tilassa, jossa on melua ja häirintää, se on henkistä väkivaltaa.
Olen itse tutustunut löytökissaan, jota oli pidetty juopporemmin asuttamassa asunnossa, josta kissa ei päässyt ulos. Kissa oli selvästi traumatisoitunut ja pelkäsi yleisesti miehiä, kovia ääniä ja sen semmoista.
Miksi poliiseissa on niin paljon kokoomuslaisia ja perussuomalaisia?