Miten löytäisin ystäviä?
Olen 25-vuotias viettänyt suurimman osan lukion jälkeisestä elämästäni ulkomailla, palaten aina Suomeen muutamaksi kuukaudeksi silloin tällöin. Joka kerta Suomeen palatessani toivoisin heti pääseväni pois. Olen sosiaalinen ja iloinen ihminen, reissatessa ei koskaan tule yksinäistä. Uusiin kaupunkeihin muuttaessani olen aina löytänyt nopeasti kaveriporukan.
Paitsi kotona, Suomessa. Lukioaikainen porukkamme ei enää ole kasassa. Osa on muuttanut ulkomaille, osa vaihdossa, suurin osa muissa kaupungeissa opiskelemassa. Täällä jäljellä olevat ovat siirtyneet lähinnä opiskelujen kautta uusiin porukoihin. Itse olen väliinputoaja. Toki vieläkin on ihmisiä, joiden kanssa ehtii pikaisesti kahvin käymään juomassa silloin tällöin, mistä olen todella kiitollinen.
Silti kaikkea tekemistäni varjostaa sietämätön yksinäisyys. Ei ole ketään, kenen kanssa lähtisi terassille. Ei ole ketään, kenen kanssa voisi käydä pienen reissun. Ei ole ketään, jolle voisi kertoa joka päiväisiä asioita. On vain ihmisiä, joilta silloin kuulee pikaiset kuulumiset.
Nyt tähän on tultava muutos. En halua enää elää ainoastaan ulkomailla, haluan saada elämäni kunnolla käyntiin myös Suomessa. On aika kotiutua. Kesä tuntuu parhaalta ajalta löytää uusia tuttavuuksia, mutta miten ihmeessä tässä oikein lähtisi liikkeelle? Miten te olette löytäneet uusia ystäviä, kun liikkeelle on lähdettävä täysin yksin?
Kaikki vinkit, kokemukset ja kommentit ovat erittäin tervetulleita! :)
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Olisin saanut ihan netistä ystäviä, mutta olen aina lakannut pitämästä yhteyttä. Minulla on ns. liian huono itsetunto enkä vietä normaalia elämää. Mutta sinä varmaan löytäisit sillä tavalla helposti seuraa?
En vietä kovin paljon aikaa netissä, enkä oikeastaan osaa tutustua netissä. Toki otan vinkkejä vastaan jos joku osaa kertoa miten ihmeessä netistä löytää kavereita? :D Tuntuu, että jäin hieman jälkeen sosiaalisen median mahdollisuuksista eläessäni ilman nettiä ja älypuhelinta pitkiä aikoja viime vuosien aikana...
-ap
Mene konserttiin tai baariin. Aloita uusi harrastus. Liity urheiluseuraan. Mene jollekin kurssille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin saanut ihan netistä ystäviä, mutta olen aina lakannut pitämästä yhteyttä. Minulla on ns. liian huono itsetunto enkä vietä normaalia elämää. Mutta sinä varmaan löytäisit sillä tavalla helposti seuraa?
En vietä kovin paljon aikaa netissä, enkä oikeastaan osaa tutustua netissä. Toki otan vinkkejä vastaan jos joku osaa kertoa miten ihmeessä netistä löytää kavereita? :D Tuntuu, että jäin hieman jälkeen sosiaalisen median mahdollisuuksista eläessäni ilman nettiä ja älypuhelinta pitkiä aikoja viime vuosien aikana...
-ap
Ihan vaikka laitat ilmoituksen jonnekin tai vastaat jonkun ilmoitukseen. Tai etsit vaikka harrastusseuraa :)
Vierailija kirjoitti:
Täsmälleen samoin käy minulle! Tultaiskohan me hyvin toimeen, kun molempia yhdistää samat ongelmat..? (Ja ilmeisesti av-palstailu.) 😂
Ap:lle vinkkinä, että aktiivisin ystäväsivusto, johon itse olen viime aikoina törmännyt on etsitaanystavaa.com :) Kannattanee vilkaista.
annaellit.fi
siellä on joku uusia ystäviä ilmoituspalsta laita ilmoitus sinne.
Kiitos vinkeistä! Osaako kukaan antaa vinkkiä harrastuksesta, jonka aloittaminen näin aikuisena olisi vielä helppoa ja mielellään siis sellainen, jossa harrastusporukasta mahdollisesti voisi löytyä seuraa treenien ulkopuolellekin? :) Harrastustaustaa löytyy ratsastuksesta voimisteluun ja joukkuelajejakin on tullut kokeiltua, mutta tällä hetkellä en ole kovin hyvässä kunnossa.
Viikonloppuna taidan lähteä yksin terassille. Mikähän voisi olla sopiva paikka Helsingissä? Viimeksi kun olen käynyt Helsingin yössä (tai terassilla) taisin tosiaan olla 21-vuotias ja samat paikat tuskin enää ovat ykkösvalintoja, jos ovat enää olemassakaan... :D
Sivustoa ehdottaneelle, kiitos vinkistä, katselen läpi! :)
-ap
Mielikuvituksella niitä ystäviä aina saa.
Luo ystäväsi, aloittamalla vaikkapa kirjoittamalla romaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täsmälleen samoin käy minulle! Tultaiskohan me hyvin toimeen, kun molempia yhdistää samat ongelmat..? (Ja ilmeisesti av-palstailu.) 😂
Ap:lle vinkkinä, että aktiivisin ystäväsivusto, johon itse olen viime aikoina törmännyt on etsitaanystavaa.com :) Kannattanee vilkaista.
Alkoi heti ahdistaa, että pitäisikö tähän vastata jotain. :D Av-palstailu on niin helppoa sosiaalisuuden korviketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoi heti ahdistaa, että pitäisikö tähän vastata jotain. :D Av-palstailu on niin helppoa sosiaalisuuden korviketta.
Myönnän myös tavallisesti korvaavani sosiaalisen elämäni av:lla, reality tv:llä ja sarjoja katsomalla. En kuitenkaan varsinaisesti pidä yhdestäkään näistä aktiviteeteistä, joten tällä kertaa koitan saada itseäni niskasta kiinni ja etsiä seuraa... :) -ap