Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

25-vuotias lähihoitaja, en pääse opiskelemaan

Vierailija
28.06.2017 |

Olen nämä vuodet hoitanut päiväkodissa lapsia ja ollut terveysaseman osastolla töissä. Olen uuvuksissa hoitajan töistä ja olen koettanut hakea opiskelemaan muuta. Taas tuli hylätty kutsu kouluun. Tuntuu että olen alinta kastia ja vähä-älyinen. En kestä jos joudun tehdä tätä työtä loppuelämän.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti alapeukuttaja.

Ap

Vierailija
2/22 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut monissa eri paikoissa töissä? Työpaikoissa, työyhteisöissä, työn organisoinnissa yms. on eroja ja jossain toisessa päiväkodissa tai terveysasemalla saattaisit jaksaa paremmin. Toki opiskelemaankin vielä ehdit, vaikka et nyt päässyt. Olet vielä nuori!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä pääse koska etuasemassa ovat ekaa kertaa hakevat.

Vierailija
4/22 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia olet lähihoitajaksi kouluttautunut jos et halua tehdä töitä?

Vierailija
5/22 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt tätä työtä 7 vuotta. Ei sitä silloin alle parikymppisenä aina ihan tiedä mikä on se juttu.

Ap

Vierailija
6/22 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä pääse koska etuasemassa ovat ekaa kertaa hakevat.

Vaikka en ole amk opiskellut?

Ap

Vierailija
7/22 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia olet lähihoitajaksi kouluttautunut jos et halua tehdä töitä?

Et varmaan ole koskaan huomannut että teoria ja opiskelu verrattuna itse työkokemukseen on kaksi täysin eri tasolla olevaa asiaa?

Vierailija
8/22 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten haluaisit opiskella?

Vierailija
9/22 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin opiskella luontoon, äidinkieleen tai terveyteen liittyvää alaa. En kuitenkaan koe sairaanhoitajan ammattia omaksi jutuksi. Terveydenhoitajaksi voisi jossain vaiheessa koittaa, täällä Helsingissä on todella korkeat pisterajat suosituimpiin aloihin.

Ap

Vierailija
10/22 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä mä just aattelin että jos jollakin muulla paikkakunnalla pääsissit vähän helpommin opiskelemaan noita haluamasi juttuja. Mutta valitettavasti noista aloista en osaakaan sanoa mitään. Ehkä joku toinen osaa?

Vierailija
11/22 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kai sitä pitää hakea jonnekkin muualle ensi vuonna.

Vierailija
12/22 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae avoimeen amk polkuopiskelijaksi?

Vierailija
13/22 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu paitsi että olen sinua paljon vanhempi. Kolme kertaa olen hakenut sekä amk:uun että ammatilliselle puolelle . Pitäisi kai hakea opiskelupaikkaa jostain hevonkuusesta. En vaan jaksaisi tällä iällä muuttaa koko elämää jonnekin perähikiälle ja sitten taas muutaman vuoden päästä tulla töihin tänne kaupunkiin.

Olet nuori, hae ulkomaille?

Vierailija
14/22 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae töihin esim. varastoon tai muualle, minne voi päästä ilman koulutusta. Siellä ollessa voi sitten samalla lukea pääsykokeisiin, koska ainakaan varastotyö ei omien kokemusteni perusteella ole niin raskasta, ettei siinä ohessa jaksaisi muuta. 

Vierailija
15/22 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplle sopisi terkkari, bioanalyytikko, suuhygienisti, toimintaterapeutti, fyssari, röntgenhoitaja tai sosionomi.

Vierailija
16/22 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy aikuislukiossa lukion oppimäärä ja hae yo-todistuksella.

Vierailija
17/22 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae johonkin metsäopistoon opiskelemaan koirakouluttajaksi ja -hoitajaksi. Kouluta pelastus-, opas- ja työkoiria, pidä koirahoitolaa tai koirien päiväkotia. Teetä toimipisteeseesi koirien kuntokeskus, jossa voi kuntouttaa koiria hieronnalla ja uinnilla. Jos kotikaupungissasi on jokin tuollainen toimipiste, kysy pääsisitkö oppisopimuksella töihin.

Vierailija
18/22 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se onni vielä potkaisee

Vierailija
19/22 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli paha mieli sun puolesta :(

Vierailija
20/22 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne :( oon aivan loppu nykyiseen työhöni (kaupassa). Ja pääsin vain varasijoille.. saman ikäinen olen kuin sinä. Tuntuu että kaikilla ympärillä elämässä onnistaa ja mä oon vaan väsynyt ja aivan lopussa tässä oravanpyörässä. En voi jatkaa samassa työpaikassa.