25-vuotias lähihoitaja, en pääse opiskelemaan
Olen nämä vuodet hoitanut päiväkodissa lapsia ja ollut terveysaseman osastolla töissä. Olen uuvuksissa hoitajan töistä ja olen koettanut hakea opiskelemaan muuta. Taas tuli hylätty kutsu kouluun. Tuntuu että olen alinta kastia ja vähä-älyinen. En kestä jos joudun tehdä tätä työtä loppuelämän.
Kommentit (22)
Oletko ollut monissa eri paikoissa töissä? Työpaikoissa, työyhteisöissä, työn organisoinnissa yms. on eroja ja jossain toisessa päiväkodissa tai terveysasemalla saattaisit jaksaa paremmin. Toki opiskelemaankin vielä ehdit, vaikka et nyt päässyt. Olet vielä nuori!
Et sä pääse koska etuasemassa ovat ekaa kertaa hakevat.
Minkä takia olet lähihoitajaksi kouluttautunut jos et halua tehdä töitä?
Olen tehnyt tätä työtä 7 vuotta. Ei sitä silloin alle parikymppisenä aina ihan tiedä mikä on se juttu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Et sä pääse koska etuasemassa ovat ekaa kertaa hakevat.
Vaikka en ole amk opiskellut?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia olet lähihoitajaksi kouluttautunut jos et halua tehdä töitä?
Et varmaan ole koskaan huomannut että teoria ja opiskelu verrattuna itse työkokemukseen on kaksi täysin eri tasolla olevaa asiaa?
Haluaisin opiskella luontoon, äidinkieleen tai terveyteen liittyvää alaa. En kuitenkaan koe sairaanhoitajan ammattia omaksi jutuksi. Terveydenhoitajaksi voisi jossain vaiheessa koittaa, täällä Helsingissä on todella korkeat pisterajat suosituimpiin aloihin.
Ap
No sitä mä just aattelin että jos jollakin muulla paikkakunnalla pääsissit vähän helpommin opiskelemaan noita haluamasi juttuja. Mutta valitettavasti noista aloista en osaakaan sanoa mitään. Ehkä joku toinen osaa?
Joo kai sitä pitää hakea jonnekkin muualle ensi vuonna.
Hae avoimeen amk polkuopiskelijaksi?
Sama juttu paitsi että olen sinua paljon vanhempi. Kolme kertaa olen hakenut sekä amk:uun että ammatilliselle puolelle . Pitäisi kai hakea opiskelupaikkaa jostain hevonkuusesta. En vaan jaksaisi tällä iällä muuttaa koko elämää jonnekin perähikiälle ja sitten taas muutaman vuoden päästä tulla töihin tänne kaupunkiin.
Olet nuori, hae ulkomaille?
Hae töihin esim. varastoon tai muualle, minne voi päästä ilman koulutusta. Siellä ollessa voi sitten samalla lukea pääsykokeisiin, koska ainakaan varastotyö ei omien kokemusteni perusteella ole niin raskasta, ettei siinä ohessa jaksaisi muuta.
Aplle sopisi terkkari, bioanalyytikko, suuhygienisti, toimintaterapeutti, fyssari, röntgenhoitaja tai sosionomi.
Käy aikuislukiossa lukion oppimäärä ja hae yo-todistuksella.
Hae johonkin metsäopistoon opiskelemaan koirakouluttajaksi ja -hoitajaksi. Kouluta pelastus-, opas- ja työkoiria, pidä koirahoitolaa tai koirien päiväkotia. Teetä toimipisteeseesi koirien kuntokeskus, jossa voi kuntouttaa koiria hieronnalla ja uinnilla. Jos kotikaupungissasi on jokin tuollainen toimipiste, kysy pääsisitkö oppisopimuksella töihin.
Mulla on sama tilanne :( oon aivan loppu nykyiseen työhöni (kaupassa). Ja pääsin vain varasijoille.. saman ikäinen olen kuin sinä. Tuntuu että kaikilla ympärillä elämässä onnistaa ja mä oon vaan väsynyt ja aivan lopussa tässä oravanpyörässä. En voi jatkaa samassa työpaikassa.
Kiitti alapeukuttaja.
Ap