Jos joutuisit olemaan synnytyskoneena koko hedelmällisen ikäsi, käyttäisitkö salaa ehkäisyä?
Keskustelun tarkoitus ei ole loukata ketään. Muistan lapsuudestani pätkän äitini ja naapurin lestadiolaisäidin keskustelusta, jota kuuntelin salaa oven raosta. Päähäni on ikuisesti jäänyt, kun tämä nainen sanoi, että jos tulee vielä kerran raskaaksi niin aloittaa pillerit.
Kommentit (5)
Totta kai, sillä en kestäisi olla lapsikatraan keskellä. Ennen kaikkea pyrkisin pääsemään pois tilanteesta, jossa joutuisin olemaan tollainen synnytyskone.
Mitä veikkaatte, jos olisikin niin päin, että miehet synnyttäisivät, niin olisiko SRK:n pomomiehet siinä tapauksessa määränneet synnytyskone sääntöä?
Lestoillahan alkoholinkäyttö on kielletty, mutta tupakointi sallittu. Montakohan tupakkamiestä oli SRK:n hallituksessa siihen aikaan 60-luvulla kun keksivät, että tupakka ei olekaan saatanasta, kuten lähes kaikki muu televisiosta ja meikeistä lähtien.
Miksi pitää kuulua järjestöön, johon ei usko? Suomessa on uskonnonvapaus. Minäkin saan uskoa mihin tahansa, sain erota kirkosta ja en liity mihinkään järjestöihin, joista en pidä. Jos joku yrittää kertoa mulle mitä mun pitää tehdä, lasken toisesta korvasta ulos, jos ei kiinnosta. Ihme uhriutumista naisilla.
Minulla on kuusi lasta, noin vuoden välein syntyneet ja on todella loukkaavaa kutsua minua tai ketään muutakaan synnytyskoneeksi. Oletko päästäsi vialla?
Jos en saisi lupaa ehkäisyyn ihan yhteisen sopimuksen myötä, eroaisin.
Kyllä käyttäisin. Tai sitten tekisin niin radikaalisti että eroaisin tuollaisesta yhteisöstä, hankkisin ei-uskovaisen miehen ja harrastaisin seksiä yhteisesti sovitun ehkäisykeinon kanssa.