Inhoan naapurin lapsia
Minulla on itselläni 4- ja 6-vuotiaat lapset. Aikaisemmin asuttiin pikkupaikkakunnalla, jossa ei ollut lapsiperheitä lähellä ja olin iloinen kun muutimme tänne, kun täällä pihalla näytti leikkivän useita lapsia. Ajattelin, että saavat meidän lapset kavereita.
Mutta nyt on alkanut vituttaa rankasti. Jatkuva ovikelloterrori aamusta iltaan. Voiiiiko se olllaaa? sellasella ällö piipittävällä äänellä. Sitten kun sanon, etteivät ole nyt kotona, niin kolmen minuutin päästä uusi pimpotus. Jos lapsi menee kaverin kanssa ulos, niin puolen tunnin päästä ruikutetaan, että pääseekö kaveri meille. Sitten jos annan luvan, että voi tulla leikkimään, niin meillä rikotaan paikat ja varastetaan tavarat. Käydään paskalla ja huomaan pyyhkiväni jonkun ventovieraan viisvuotiaan persettä omassa vessassani. Joudun avustamaan pukemisessa ja riisumisessa. Naapurin lapset unohtavat meille omia lelujaan ja vaatteitaan, vaikka kuinka muistutan, että onko nyt kaikki mukana. Meiltä häviää koko ajan tavaraa, esim. avain minun ja miehen makuuhuoneen ovesta oli vaan hävinnyt. Naapurin mukula kysyttäessä tunnusti ottaneensa sen ja vieneensä ulos, muttei enää muista minne. Keittiöstä häviää säilykelaatikoiden kansia ja nipsuttimia. Jos meidän lapset eivät pääse ulos just sillon kun naapurin lapset haluavat, alkaa sabotointi. Ovikello soi minuutin välein, mikset tuuu? mikset tuu? ruikutetaan, tuutko nyt? tuutko nyt? ja hajotetaan kaikki. Pyörät ja lelut viedään pihasta olevinaan "kostoksi" jonnekin, mistä 4-vuotias ei niitä ylety ottamaan, kukkaistutukset tallotaan ja revitään ja seinään kirjoitetaan kuralla jotakin.
Teen töitä kotona, minua häiritsee helvetisti ne pennut, kun koko ajan keskeytetään. Omani saan pidettyä kurissa, kun sanon, että nyt leikitte keskenään hetken, mua ei saa häiritä vähään aikaan, mutta naapurin pennut soittaa ovikelloa ja tunkee väkisin sisään jos itse en ole ovella järkkärinä.
Vihaan niitä paskiaisia!
Omia lapsiani rakastan, mutta mulla ei riitä universaalia rakkautta kaikille alaikäisille, etenkin kun ovat aistiyliherkkiä ja ties mitä adhd-kersoja, jotka ei tajua puhetta.