Onko äitini epäoikeudenmukainen?
Hän oli tilannut jonkun pakettimatkan ja tänään on sen viimeinen maksupäivä. Ihmettelin aiemmin, millä rahalla hän aikoo matkustaa, sillä hän oli aina sanonut, että hänellä on huonosti rahaa.
Nyt hän sitten soittikin noin tunti sitten ja vaati minulta monta sataa euroa sen matkan maksamiseksi. Itselläni olisi ylihuomenna muutto ja äitini oli hankkinut siihen muuttoapua tuttaviensa kautta. Ei hän kyllä aiemmin puhunut siitä, että mun pitäisi kustantaa hänen lomamatkansa siitä korvikkeeksi.
Nyt äitini aikoi perua muuttoavun kaksi päivää ennen muuttoa siksi, kun mulla ei ole heti välittömästi varaa maksaa hänen matkaansa. Olen vähän pulassa, sillä itselläni ei ole edes ajokorttia ja asunnon pitäisi olla tyhjä ylihuomenna ja luotin äitiini. Mitä tekisin & miltä kuulostaa?
Kommentit (18)
Todella epäoikeudenmukaista ja itsekästä touhua äidiltäsi. Sinun ei tarvitse maksaa hänelle. Löydät varmasti muuttoapua muualtakin. Ota yhteyttä ystäviisi tai muihin sukulaisiisi.
Nyt äiti vaihtoon! Jos juttu on totta niin otan osaa.
Siis oikeasti? Et todellakaan maksa. Äitisihän hyväksikäyttää sinua ja jos suostut niin on entistä röyhkeämpi. Jos sinulla on rahaa niin tilaa muuttomiehet. Työttömien yhdistykset tai facebookin ilmoittelulla saa edullisesti.
Äitini oli käynyt juuri risteilemässäkin ja dokaillut pari päivää putkeen ja soitellut kännipuheluita ja itsemurhauhkailupuheluita mulle. Aloin itsekin olla jo niin ahdistunut, että aloin miettiä itsaria. Olen kuunnellut niitä hänen sekoiluitaan lapsesta lähtien. Muuten hän on ollut kylmä ja etäinen minua kohtaan lapsesta lähtien, mutta vaatinut minulta lojaalia käytöstä, erinomaisia käytöstapoja ja koulumenestystä jne.
Erosin hiljattain ja sen jälkeen on ollut taloudellisesti todella tiukkaa. En tiedä, mitä tekisin. En kyllä enää aio koskaan luottaa äitini tarjoamaan apuun. Täytyy varmaan muutenkin ottaa etäisyyttä häneen. Mun mielestäni hänen käytöksensä on täysin kohtuutonta ja lapsellista, mutta saatan olla väärässäkin.
Ota yhteyttä seurakuntaan tai minne tahansa vastaavaan paikkaan. Saat varmasti apua.
Sanot vaan suoraan, ettei ole varaa maksaa. Etkö itse oidä sukulaisiisi yhteyttä? Onko sinulla heidän numeronsa? Jos äitisi oikeasti meinaa toteuttaa suunnitelmansa, niin voit laittaa viestiä että suunnitelma pitää edelleen.
Laittaisin välit poikki tuollaiseen äitiin kyllä...
Tää on muuten varmaan taustana siihen, miksi olen päätynyt niin painajaismaisiin ihmissuhteisiin aikuisena, hyväksikäytettäväksi ja väkivallan uhriksi. Niissä miehissä on ollut jotain samaa kuin äidissänikin. Sain olla pienestä pitäen se pikkuaikuinen, joka lohduttaa itsarilla uhkailevaa tai kännisekoilevaa äitiä. Oon hieman katkera kyllä. Olen aikuinen, mutta sama touhu jatkuu edelleen.
Jos muutat melko lähelle nykyistä asuinsijaasi (tyyliin saman kaupungin sisällä) niin pyydä muuttoapua kaupungin(osan) facebook ryhmässä. Kerrot, että jo sovittu apu teki oharit, eikä rahaa ole palkata firmaa.
Sanot että käytät rahat mieluummin muuttoautoon ja lyöt sille luurin korvaan. Senttiäkään et sille rahaa anna, tuo on todella härskiä kiristystä.
Vierailija kirjoitti:
Sanot että käytät rahat mieluummin muuttoautoon ja lyöt sille luurin korvaan. Senttiäkään et sille rahaa anna, tuo on todella härskiä kiristystä.
Joo, siis en tajua, kun hänen pitäisi tietää, ettei mulla ihan oikeasti ole yhtään ylimääräistä. Juuri muuttoauton hinta ja ruokarahoista osa tilipäivään saakka - loput ostaisin maksuaikakortilla. Just nyt on harvinaisen tiukkaa siis ja helpottuu kyllä jatkossa.
Törkeä ja täysin epäluotettava äiti. On kauheaa, kun äitiinsä ei voi luottaa.
Oletko kertonut, minne muutat? Voisi olla hyvä idea, ettet edes kertoisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos muutat melko lähelle nykyistä asuinsijaasi (tyyliin saman kaupungin sisällä) niin pyydä muuttoapua kaupungin(osan) facebook ryhmässä. Kerrot, että jo sovittu apu teki oharit, eikä rahaa ole palkata firmaa.
Joo, olen muuttamassa saman kaupungin sisällä. Pelottaa vain just se, kun ei oo ajokorttia, niin en voi muuttaa edes yksin, vaan tarttisin kuskin. Periaatteessa jaksan kyllä kantaa ne tavarat yksinkin, vaikka oon suht sirorakenteinen nainen. Täytyy kysellä vielä muilta sukulaisilta ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen muuttamassa saman kaupungin sisällä. Pelottaa vain just se, kun ei oo ajokorttia, niin en voi muuttaa edes yksin, vaan tarttisin kuskin. Periaatteessa jaksan kyllä kantaa ne tavarat yksinkin, vaikka oon suht sirorakenteinen nainen. Täytyy kysellä vielä muilta sukulaisilta ym.
Kannattaa silti huhuilla facessakin, jollain saattaa olla vaikka paku ja vapaapäivä. Oman kaupunginosani ryhmässä on usein ollut jopa liikaa halukkaita auttajia :)
Voit suoraan kysyä autollista apua.
Tärkeää toimintaa äidiltäsi! Et todellakaan maksa.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeää toimintaa äidiltäsi! Et todellakaan maksa.
Siis törkeää!
Älä maksa, tuo on törkeää. Vihellä peli poikki ja järjestä muuttosi itse, vaikka se olisikin vaikeaa ja jopa kallista.
Ensin, soita sille ihmiselle jonka on tarkoitus toimia kuskina. Selitä tilanne ja pyydä häntä auttamaan muutossa äidistäsi huolimatta. Soita myös muulle muuttoavulle tämän jälkeen. Tämän jälkeen soittele ystäväsi läpi ja laita ilmoitus fb-kaupunginosaryhmiin, jos tarpeen. Jos muuton järjestyminen ajoissa näyttää vaikealta, ota yhteyttä myös vuokraisäntään. Selvitä, että kyseessä on force majeure -tilanne ja että teet parhaasi asunnon tyhjentämiseksi mahdollisimman nopeasti. Muistaakseni lain mukaan puolet asunnosta on oltava tyhjänä ensimmäisen vuokrasopimuksen jälkeisen päivän iltana, kokonaan toisen päivän iltana.
Ihan lopuksi, jos mikään ei auta, palkkaa muuttofirmasta kuski ja ehkä yksi kantaja. Se ei todennäköisesti tule kalliimmaksi kuin äitisi matkan maksaminen ja saat kuitenkin pistettyä pisteen hyväksikäytölle.
Missä kaupungissa muutat? Äitisi on kohtuuton.