Tuttava luulee, että olen tehnyt hänestä aiheettoman ls-ilmoituksen
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Tuttavasi on siis alaikäinen. Onko joku oikeasti tehnyt ilmoituksen? Ovatko hänen vanhempansa puhuneet asiasta sinulle?
Ilmaisin itseni huonosti. Ei ole alaikäinen, ihan aikuinen. Tarkoitin siis hänen lapsistaan. Ja joku on todella tehnyt.
Miks se niin luulee? Syyttikö hän sinua suoraan vai ilmaisiko vain epäilyksen?
Sanoitko ettet se ollut sinä, ja ei uskonut?
Oliko mielestäsi lasuun aihetta? Jos ei, voit sanoa "miksi olisin tehnyt lasun?". Jos oli aihetta, voit sanoa "No kyllähän siihen aihetta olisi, mutta en sattunut minä olemaan. Jos olisin tehnyt lasun aiheesta, niin miksi siitä on syytä suuttua?"
Vierailija kirjoitti:
Miks se niin luulee? Syyttikö hän sinua suoraan vai ilmaisiko vain epäilyksen?
Sanoitko ettet se ollut sinä, ja ei uskonut?
Oliko mielestäsi lasuun aihetta? Jos ei, voit sanoa "miksi olisin tehnyt lasun?". Jos oli aihetta, voit sanoa "No kyllähän siihen aihetta olisi, mutta en sattunut minä olemaan. Jos olisin tehnyt lasun aiheesta, niin miksi siitä on syytä suuttua?"
Syytti eikä uskonut kun kielsin. Sanoin myös, etten tiedä hänen lapsistaan enkä heidän olosuhteistaan mitään joten millä perusteella olisin tehnyt. Ei vakuuttanut.
Tarvitaanko siihen edes varsinaista yksilöityä syytä nykyään?
ap
Ei sitä voi mitenkään selvittää, ellei tuttavasi usko sinua.
Itsellä vähän samanlainen tilanne ystävän ja työkaverin kanssa. Sai jostain kuulla, että tiettyyn vapaaehtoistyötä tekevien piiriin kuuluva on sanonut hänen asuinoloistaan jotain negatiivista. Ja koska kuulun tähän vapaaehtoispiiriin, hän päätteli sanojan olevan minä. Mikään kieltely ei auta. On nykyään entinen ystävä ja työkaveri. Siellähän kärvistelee katkeruudessaan.
Hänen naapurustossaan asuu montakin samaa vapaaehtoistyötä tekevää kuin minä. Itse asun kaukana hänestä. Mutta enpä viitsinyt näitä tuttujani hänen lähellään syytellä enkä edes kertoa heistä, kun en tiedä, kuka sanoja on. Enkä kertoisi, vaikka tietäisikin, ei ole tapanani sellainen.
Nyt hän kuitenkin syytti minua asiasta, jota en ole tehnyt...
Vierailija kirjoitti:
Eikö aiheeton, kiusaamistarkoituksessa tehty ilmoitus ole aika vakava asia...Rikos peräti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö aiheeton, kiusaamistarkoituksessa tehty ilmoitus ole aika vakava asia...Rikos peräti?
Eli periaatteessa tuttavani syyttää minua kiusaamisesta, rikoksesta. ap
Tuttavasi on siis alaikäinen. Onko joku oikeasti tehnyt ilmoituksen? Ovatko hänen vanhempansa puhuneet asiasta sinulle?