Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkaappiapua! Pitäiskö kaapin taukojakin pitää? Vai oisko jo aika vaihtaa?

Vierailija
27.06.2017 |

Kokeillaanpa löytyiskö täältä tietoa :) Eli pieni jääkaappi, jonka yläosassa on pakastinlokero, hurisee koko ajan. Toimii siilti, ja musta ihan mitenkuten kelvollisesti. Aika ajoin sitä saa sulatella, vähän useammin joo kuin ennen, ja onhan se yli 10v vanhakin... Mut se ei enää ikinä pidä taukoa, vaan hurisee hiljalleen koko ajan. Justiinsa sen kunnolla sulatin, ja nyt sen yön yli kylmettyä käänsin lämpötilankin jo asentoon 1/5. Mut vieläkään se ei pidä taukoja. Sisällä sopivan kylmää, pakastinkin tuntuisi toimivan.

Onko toi siis aikansa elänyt sähkösyöppö vai vielä ihan kelpo kodinkone? Pitäiskö tommoisen taukoilla? Ei viitsis turhaan uutta ostaa. Ja jos korjata pitää, niin epäilen, et korjaus tulis kalliimmaksi kuin uusi...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että uusi on parempi ratkaisu, jos moottori vetelee viimeisiään. Soittaisin varmaan huoltoliikkeeseen ja varmistaisin heidän kantansa asiaan. 

Mekastava laite on ikävä. 

Vierailija
2/7 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskoisin, että kylmäaine on vähentynyt ja sitä pitäisi lisätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että uusi on parempi ratkaisu, jos moottori vetelee viimeisiään. Soittaisin varmaan huoltoliikkeeseen ja varmistaisin heidän kantansa asiaan.Mekastava laite on ikävä. 

Ei se nyt suorastaan möykkää, vaan silleen hiljalleen hurisee. Se vaan ei enää koskaan hyrähdä tauon jälkeen uudelleen käyntiin - se ääni on jäänyt pois. Pelkään silti että oot oikeessa siinä, et vaihto ois parempi ratkaisu :/ Mitä huoltoliikkeeseen tulee, voin toki soittaa sinnekin, mut aattelin, että täältä vois löytyä jopa viisaampia :D

Vierailija kirjoitti:

Mä uskoisin, että kylmäaine on vähentynyt ja sitä pitäisi lisätä.

Voiko kylmäainetta lisätä itse? Tuleeko sen lisäys kalliiksi, jos joutuu ammattilaisen tilaamaan?

Vierailija
4/7 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyvehkeet eivät kestä juuri mitään, joten jos kaappi on jo 10 vuotta vanha, se on vanha. Kannattaa vaihtaa uuteen. Tsekkaa netistä etukäteen uusien laitteiden desibelit, ettet vahingossa osta kovaäänistä kaappia.

Vierailija
5/7 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:

Kiitos tähänastisista! Toi kylmäainejuttu jäi mietityttämään. Ainetta näyttäis olevan myynnissä, mut pystyykö sitä lisäämään ite? Kellään kokemusta? Tai tuleeko lisäys ammattilaisen tekemänä kalliiksi? Arvaus on, että tulee, mut kysynpä nyt silti.

Vierailija
6/7 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiop!

Vierailija
7/7 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä huoltoliikkeestä, itse sitä ei pysty lisäämään. Isoon kylmiöön maksoi pari sataa ja tuollaiseen jääkaappiin menee minimaallinen määrä siihen verrattuna.