voi sanokaa et muutki mokaa joskus töissä :(
Kommentit (15)
Olen ollut samassa työssä ja samassa työpaikassa 2,5 vuotta ja teen edelleen viikoittain virheitä. Enkä ole edes mitenkään poikkeus. Minua paljon kokeneemmatkin tekevät tosi paljon virheitä. Pääasiassa johtuu työntekijöiden ylikuormittamisesta (= liian vähän aikaa tehdä työ laadukkaasti) ja tiedonkulun ongelmista tai tulkintaongelmista. Eli viime kädessä johdon syytä.
Ei oo vakipaikkaa. :( Oon syynäyksen alla ja musta tuntuu, et mua haukutaan koko ajan :( En osaa mitään tehdä oikein vaikka niin haluaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda työpaikkaa?
en voi :( Mulla on asuntolaina ja lapset
Täällä toinen moka-maija. Tosin nykyään olen hyvin tarkkaavainen, jottei niitä mokia tulisi. Paljon on tullut tehtyä työssä virheitä. Entisessä työssä esimiehenä myös sattui kaikenlaisia mokia tuon tuosta ja rehellisesti ne myönsin kyllä.
Susta varmaan vaan tuntuu, että mokailet enemmän kiin muut. Niin tuskin on. Itse, kun muistaa kaikki omat mokansa, kuin eilisen päivän. En minä ainakaan muiden mokia muistele, vain omani.
Oletko hoitoalalla... siellä valitettavasti osa väestä tykkää tehdä numeron toisen virheistä.
Häntä pystyyn; sulla taitaa juuri olla joku virhe ajankohtainen, kun olet noin ahdistunut. Viikon päästä olet unohtanut jo koko homman😊
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen moka-maija. Tosin nykyään olen hyvin tarkkaavainen, jottei niitä mokia tulisi. Paljon on tullut tehtyä työssä virheitä. Entisessä työssä esimiehenä myös sattui kaikenlaisia mokia tuon tuosta ja rehellisesti ne myönsin kyllä.
Susta varmaan vaan tuntuu, että mokailet enemmän kiin muut. Niin tuskin on. Itse, kun muistaa kaikki omat mokansa, kuin eilisen päivän. En minä ainakaan muiden mokia muistele, vain omani.
Oletko hoitoalalla... siellä valitettavasti osa väestä tykkää tehdä numeron toisen virheistä.
Häntä pystyyn; sulla taitaa juuri olla joku virhe ajankohtainen, kun olet noin ahdistunut. Viikon päästä olet unohtanut jo koko homman😊
ep hoitoalalla.
Työskentelen hallintotehtävissä. Meillä on uudehkon hallintojohtajan lanseeraama käsite "maanantaimoka". Silloin joku kertoo jonkun tekemänsä virheen, joka porukalla analysoidaan ja sitten mietitään, miten estää se jatkossa.
Aluksi olin kyllä että mitä vittua, kun kuulin tästä, mutta jotenkin se käsittely on niin lämmintä ja humoristista, että se toimii mainiosti. Iso rooli on toki johtajalla itsellään, joka jakaa auliisti omatkin tupeksintansa ruodittavaksi. "Älkää olko niin tylsiä, että kopioitte toistenne virheitä. Tehkää omia."
Kyllä mokaa. Ihme etten ole saanut potkuja. Tsemppiä ap!
Kaikki mokaa joskus. Mutta jos mokia sattuu koko ajan kannattaa pysähtyä miettimään, että miksi?
Oletko stressaantunut? Työssä jokin asia jota et hallitse? Liikaa paineita? Jännität jotain? Ajattelet muiden tarkkailevan työsuoritustasi ja laskevan virheitäsi, josta aiheutuu sinulle paineita ja turhaa jännitystä mikä aiheuttaa lisää mokia? kannattaa jutella jonkun kanssa siellä työpaikalla? Oma lähiesimies? Läheinen työkaveri?
Vakuutusalalla ja pari kymppitonnin mokaa tehnyt. Onneksi jotkut tekee vielä suurempia :D Ihmettelen todella, että kuudes vuosi siellä.. Pikkumokia sattuu viikottain.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mokaa joskus. Mutta jos mokia sattuu koko ajan kannattaa pysähtyä miettimään, että miksi?
Oletko stressaantunut? Työssä jokin asia jota et hallitse? Liikaa paineita? Jännität jotain? Ajattelet muiden tarkkailevan työsuoritustasi ja laskevan virheitäsi, josta aiheutuu sinulle paineita ja turhaa jännitystä mikä aiheuttaa lisää mokia? kannattaa jutella jonkun kanssa siellä työpaikalla? Oma lähiesimies? Läheinen työkaveri?
stressaa ja sitten se että kyseessä on minulle ihan uusi paikka. Eli olen joutunut oppimaan paljon uutta, enkä aina tiedä miten milloinkin olisi paras toimia. Joudun tekemään itsenäisiä päätöksiä ja aina jonkun mielestä ne on väärin tehty :(
Ihanaa etten ole ainut:) ihan perusjuttuja tulee vielä viikottain sössittyä. Todella masentavaa kun vielä yrittää olla huolellinen mutta jotenkin se vain lipsuu. Kuitenkin sote alalla. Taitaa olla väärä ala minulle. En halua näin paljon vastuuta
Yleensä mokat elämässä on tärkeitä juttuja, mistään ei nimittäin opi niin paljon kuin mokistaan. Ilman mokia et kehity paremmaksi työntekijäksi ja ihmiseksi. Tunnusta siis mokasi rehellisesti ja pohdi niitä. Mokien takia masentuminen on väärä asenne, koska se ei johda mihinkään rakentavaan.
Paljasta ap vaikka viime mokasi niin voidaan miettiä asiaa yhdessä.
Voi kuule....Mä oon hoitoalalla, mutta silti työhöni kuuluu erilaisten koneiden huolto ja laitteen mennessä niin epäkuntoon, etten osaa korjata, on otettava yhteys huoltomiehiin. Kerran kesälomien aikaan vakihuoltomiehen ollessa lomalla, en saanut yhtä laitetta päälle. Tsekkasin joka paikan ja mielestäni tein kaikkeni, mutta laite pysyi mykkänä. Soitin huoltoon, josta lähetettiin mies TOISELTA PUOLELTA SUOMEA, koska vakiäijä oli lomalla.
Hän saapui, vain todetakseen, että virta ei ollut päällä.
Mitä työtä teet? Onko vakipaikka?