Ulkkismies rahahuolet
Mulla on ulkomaalainen mies ja meillä on lapsia. Mies valehtelee perheelle aina Skypessä et kaikki ok ja hymyilee leveesti. Oikeesti on työtön ja peeaa, luottotiedoton. Minä maksan käytännössä kaikki muut menot paitsi osan ruoista maksaa mies. Äidilleen, joka on 69 v ei voi sanoa, että menee huonosti. Kuulemma stressaa niin kovasti ja on vanhakin.
Mä en suostu enää näyttämään naamaani Skypessä, enkä aio hänen perheensä luona enää vierailla. Mikäli kertoo totuuden muutan mieleni. Mä en jaksa enää, ikinä ei käydä missään muualla lomilla, kun aina kaikki vähäinenkin ylimääräinen raha menee mieheltä perheelleen. Koko elämä yhtä oman elämän uhrausta, ikinä ei tehdä mitään kivaa meidän perheen kanssa. Meillä on auto (minä maksoin). Siitäkin valehdellaan, että on vanhempieni. Eihän se käy, että meillä on auto, heillä ei.
Nyt se lähti ovesta vihasena, kun sanoin et onko sun äiti jostain silkkipaperista, ettei mitään kestä! V... sentään. Ihan terve nainen se on. Kyllä mä omalle äidilleni voin kertoa kaiken. Oma äitikin on kestänyt koko elämän alkoholistiveljeäni, eikä valita. Mä en jaksa tätä..
Kommentit (37)
Miksi olette pariutuneet tuollaisten miesten kanssa?
Mullakin on ulkkismies. Käy töissä, on koulutettu ja varakas siinä määrin ettei se työntkokaan ihan pakollista olisi. Ei kannata yleistää.
Mahtaako näillä miehillänne olla oikeat perheet kotimaassaan?
Vierailija kirjoitti:
Pysyisitte erossa noista Paskastanialaisista.
Jos viittaat Pakistaniin niin Pakistanissa on miehelle kunnia-asia elättää perheensä ja vaimonsa. Ka vastaavasti häpeällistä jos vaimo joutuu elättämään miehensä.
Paska tilanne, mutta ymmärrän molempia osapuolia. Kuitenkin Ap käyttäytyy melko ymmärtämättömästi ja suorastaan tietämättömästi, sillä tässä on selkeästi kulttuurieroista kyse.
Monessa kulttuurissa lapset ja erityisesti miespuoliset ovat velvollisia elättämään myös vanhempansa. Maailman mittakaavassa on oikeastaan aika harvinaista, että ollaan niin individualisteja kuin Suomessa, että 18 vuotiaana muutetaan pois ja pärjätään omillaan.
Voin hyvin kuvitella että yhteisöllisemmässä kulttuurissa, jossa miehen mitta on se kuinka hyvin pystyy vanhemmistaan ja perheestään huolehtimaan, on vaikea paikka myöntää että rahaa ei ole saati että vaimo maksaa.
Keskustelkaa avoimesti ja mielestäni myös sinä voisit puhua anoppisi kanssa ja valottaa hieman perheenne todellisuutta ja suomalaista kulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako näillä miehillänne olla oikeat perheet kotimaassaan?
On. Vaimo ja lapset.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette pariutuneet tuollaisten miesten kanssa?
Miksi mahdollistatte tuon? En haluaisi elättää ulkomaalaista miestä koska en halua olla hyväksikäytetty ja olisin epävarma siitä onko mies kanssani rahan vuoksi. Minulla on ulkomaalainen mies ja elämme kumpikin tällä hetkellä omilla tuloillamme, kun olemme yhdessä niin mies maksaa suuremman osan menoista.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on. Meilläkin mies lähettää omat rahansa kotimaahan vanhemmilleen ja sisaruksilleen ja täällä Suomessa eletään oikeastaan kokonaan minun palkallani. Minulla on suomalainen keskivertopalkka, miehen tulot ovat pienemmät (työttömyyskorvaus). Minun palkallani pärjäämme, kun elämme vaatimattomasti ja suunnittelemme (=minä suunnittelen) taloudenpidon. Lapsia meillä on yksi, useampaan ei yksinkertaisesti ole varaa tässä tilanteessa.
Mies lähettää joka kuukausi melkein koko työttömyyskorvauksensa kotimaahansa. Ymmärrän, että mies haluaa auttaa vanhempiaan ja sisaruksiaan ja se kuukausittainen avustus mahdollistaa näille kotimaassaan paljon mukavamman elintason, kuin mikä ilman avustusta olisi. Kuitenkin ärsyttää, koska ei se muutama satanen lisää kuukaudessa olisi meidänkään perheen budjetissa liikaa. Eläminen olisi stressittömämpää, jos ei koko ajan elettäisi aivan kädestä suuhun. Olen yrittänyt kysyä mieheltä, että missä hänen tärkein perheensä on, mutta hankalia kysymyksiä kohdatessaan mies pakenee kielimuurin taakse.
Käräytä Kelaan. Ei ne asialle varmaan mitään tee, mutta onpa tiedossa mihin suomalaisten veronmaksajien rahat menee.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on. Meilläkin mies lähettää omat rahansa kotimaahan vanhemmilleen ja sisaruksilleen ja täällä Suomessa eletään oikeastaan kokonaan minun palkallani. Minulla on suomalainen keskivertopalkka, miehen tulot ovat pienemmät (työttömyyskorvaus). Minun palkallani pärjäämme, kun elämme vaatimattomasti ja suunnittelemme (=minä suunnittelen) taloudenpidon. Lapsia meillä on yksi, useampaan ei yksinkertaisesti ole varaa tässä tilanteessa.
Mies lähettää joka kuukausi melkein koko työttömyyskorvauksensa kotimaahansa. Ymmärrän, että mies haluaa auttaa vanhempiaan ja sisaruksiaan ja se kuukausittainen avustus mahdollistaa näille kotimaassaan paljon mukavamman elintason, kuin mikä ilman avustusta olisi. Kuitenkin ärsyttää, koska ei se muutama satanen lisää kuukaudessa olisi meidänkään perheen budjetissa liikaa. Eläminen olisi stressittömämpää, jos ei koko ajan elettäisi aivan kädestä suuhun. Olen yrittänyt kysyä mieheltä, että missä hänen tärkein perheensä on, mutta hankalia kysymyksiä kohdatessaan mies pakenee kielimuurin taakse.
Miksi mies ei voi paljastaa läheisintä perhettään? Kuuluuko siihen vaimo ja lapsia? Mieheni lähettää (omia rahojaan) perheelleen johon kuuluu vanhemmat ja sisaruksia, tiedän heidän olinpaikkansa ja sain vastauksen kun kerran kysyin kenelle kaikille hän joutuu rahaa lähettämään. Mieheni ei asu Suomessa ja tämä on hieman ongelmallista. Perhe osasyynä tähän koska Suomessa olisi riski työttömyydestä ja silloin perjeen elättäminen olisi vaikeaa. Minulle tuli vaikutelma että miehesi salaa jotakin.
Mistä kaukaa nämä sankarit ovat mahtaneet meidän veronmaksajien iloksi saapua? Ai niin... arvaankin jo suunnan.
Hyh. Kyllä minun ulkomaalaiselle miehelleni on kaikkein tärkeintä oman perheensä (eli hänen, minun ja lastemme) elintaso, ja sitten sen jälkeen vasta tulee vanhemmat ja muut. Eipä onneksi ole tarvinnut rahaa lähetellä... Asumme ulkomailla, ja mies tienaa hyvin. Ei vaatisi edes minun töissäkäyntiäni, vaan olisi valmis elättämään. Mies on venäläinen. En ole koskaan kuullut yhdestäkään vaimonsa rahoilla elävästä venäläismiehestä tai muusta itäeurooppalaisesta.
Itse aiheutetut ongelmat tuntuvat olevan kaikkein vaikeimmin ratkaistavissa.
Mistä löydätte noin itsekkäitä "miehiä"? Eihän tuollainen ole mikään mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysyisitte erossa noista Paskastanialaisista.
Jos viittaat Pakistaniin niin Pakistanissa on miehelle kunnia-asia elättää perheensä ja vaimonsa. Ka vastaavasti häpeällistä jos vaimo joutuu elättämään miehensä.
Niinhän mies tässäkin tapauksessa tekee, kysy vaikka äidiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ulkomaalainen mies ja meillä on lapsia. Mies valehtelee perheelle aina Skypessä et kaikki ok ja hymyilee leveesti. Oikeesti on työtön ja peeaa, luottotiedoton.
...
Mä en jaksa tätä..
Onneksi voit vaikeina hetkinä hakea lohtua muistelemalla kuinka ihanaa oli kun tuo eksoottinen mies aikanaan kiinostui sinusta ja sai perhoset lentelemään masussa niin että järki sumeni. Toivottavasti siitä muistelista riittää iloa vielä pitkäksi aikaa koska tuo suhteesi arki tuskin tulee muuttumaan ihan pian.
Onko näillä loisilla edes suklaasilmät?
Vierailija kirjoitti:
Turkkilainen ilmeisesti ?