Kerro tähän joku sun hyvä teko, mitä et ole jakanut somessa kehuja kalastellen
Mä heitin tänään yhden tutun mummelin kotiin, koska ulkona satoi kaatamalla vettä ja näin tämän mummon kaupassa litimärkänä rollaattorinsa kanssa, menin sitten tarjoamaan apuani.
Kommentit (15)
En jaa mitään ns. hyviä tekojani somessa (ja olen mm. Naamassa). Mitä niillä retostelemaan? Normaalia ystävällistä käytöstä. Ikävää, että se on jotenkin eri ilmoituksen arvoista tänä päivänä, tai epätavallista.
Parhaat "hyvät teot" ovat ne, joista ei välttämättä edes tiedä kukaan muu, tai mahdollisesti vain yksi ihminen (ei välttämättä edes teon kohde).
Ei silti, hyvä ap, tuo oli mukavasti tehty. Varmasti pelastit hänen päivänsä. Oikeasti. ☔
En kerro kirjoitti:
En jaa mitään ns. hyviä tekojani somessa (ja olen mm. Naamassa). Mitä niillä retostelemaan? Normaalia ystävällistä käytöstä. Ikävää, että se on jotenkin eri ilmoituksen arvoista tänä päivänä, tai epätavallista.
Parhaat "hyvät teot" ovat ne, joista ei välttämättä edes tiedä kukaan muu, tai mahdollisesti vain yksi ihminen (ei välttämättä edes teon kohde).
Ei silti, hyvä ap, tuo oli mukavasti tehty. Varmasti pelastit hänen päivänsä. Oikeasti. ☔
Et sitten tajunnut tämän ketjun pointtia? Ideahan oli se, että tähän anonyyminä kerrotaan mitä hyvää ollaan tehty sen sijaan, että somessa kiillotettaisiin sädekehää.
Olen monesti auttanut ihmisiä jossain, esim kun tiputtavat tavaroita, nostan ne ym.
Olen joskus jäänyt juttelemaan yksinäisille vanhoille ihmisille, vaikka en olisi kovin puheliaalla tuulella itse ollut, mutta selkeästi sillä saa paremman mielen jollekin yksinäiselle.
Kerran autettiin ekaluokkalaista tyttöä kantamaan pyöränsä kotiin, sillä pyörä oli lukossa ja avain hukkunut. Kaverikin hylkäsi itkevän tytön yksin.
En kyllä ikinä jaa mitään someen muutenkaan.
Näin kaverin kanssa tuntemattoman henkilön kaatuvan yllättäen ja jäävän maahan makaamaan. Menimme luokse. Tarkastin tarvitaanko 112. Kertoi kompastuneensa. Autoin pystyyn ja tarkkailtiin vointia. Ohjeistin seuralaista (joka oli aluksi shokissa eikä pystynyt toimimaan, vain huusi apua) jatkotoimiin, jos tilassa tapahtuu muutosta. Kaveri neuvoi eteenpäin (olivat turisteja).
Monta muuta kulki vain ohi, vaikka tilanne vaikutti alkuun pahalta.
Vierailija kirjoitti:
En kerro kirjoitti:
Et sitten tajunnut tämän ketjun pointtia? Ideahan oli se, että tähän anonyyminä kerrotaan mitä hyvää ollaan tehty sen sijaan, että somessa kiillotettaisiin sädekehää.
Miksi pitäisi tehdä kumpaakaan?
Et sitten tajunnut kommenttini pointtia.
Oon maksanu edellä olevien pieniä ostoksia. Esim. Joku mummo osti 2 punasen lapun maitoa ja kaksi jotain paistopiste tuotetta. Ei ollut osannut laskea maitojen alennusprosenttia oikein ja puuttui sitten joku pieni summa, Yritti siinä, että jos toinen paistopisteen tuotteista otettaisiin pois, mikä ei onnistunut. Maksoin mummelin ostokset ja mummo tuli tosi iloiseksi. Yritti minulle väkisin työntää niitä kolikoita mitä sille jäi, mutta sanoin, että osta niillä itelles jotain muuta.
Mulla oli oma 10v. Lapsi mukana ja sille kehui minut maasta taivaaseen :).
Ei ollut mitään tarvetta jakaa omalla nimelläni tätä kellekkään. Minulle riitti se mummon aito ilo.
Joskus olen myös lapsille antanut kassalla puuttuvia rahoja. Yleensä ovat ostamassa esim. Jotain mistä saisi plussakortilla alennuksen. Esim. Kaksi suklaalevyä 3e. Ja eivät ole älynneet että tarjous on vaan sillä kortilla. Olen antanut sitten puuttuvan rahan.
Palauttanut toisten hukkuneita kännyköitä ja lompakoita... Auttanut kaatuneen vanhuksen ylös... Enpä tarkemmin muista, ne mielestäni kuuluu normaaliin kohteliaaseen käytökseen...
Olen tarjonnut kotini (pidemmäksi aikaa) , sylini ja ruokaa nuorelle, jonka kotiolot olivat hyvin vaikeat.
Vierailija kirjoitti:
Palauttanut toisten hukkuneita kännyköitä ja lompakoita... Auttanut kaatuneen vanhuksen ylös... Enpä tarkemmin muista, ne mielestäni kuuluu normaaliin kohteliaaseen käytökseen...
Näinhän se pitäisi olla.
Käänsin kylmänä syysyönä maahan sammuneen juopon kylkiasentoon ja soitin hätäkeskukseen. :) Paikalle tulleet poliisit olivat ilkeitä eivätkä edes kiittäneet :O
Olin sairaalassa yön yli. Samassa huoneessa vanhahko huononäköinen rouva, jolla ei ollut laseja mukana eikä läheisiä paikkakunnalla. Hän valitteli, ettei voi edes lueskella lehtiä, kun ei näe. Pyysin kaveriani hakemaan tiimarin lukulasit kotoani, hän toi ne rouvalle ja kaikki olimme tyytyväisiä. En ole kertonut aikaisemmin kenellekään.
Löysin kadulta lompakon. Lompakossa oli paljon kortteja, jonkin verran rahaa pankkikortti, jossa oli lompakon omistajan nimi. Soitin numerotiedustelun kautta lompakon omistajalle. Kävelin häntä vastaan ja annoin lompakon huojentuneelle ja ilahtuneelle omistajalleen.
Tuli hyvä mieli :)
Siivosin eilen läheisen uimarannan roskista. Sattui olemaan muovipussi taskussa ja juhannuksen jälkeen roskat rumensivat rantaa. Ranta on siis yleinen, ei mikään minun rantani.
Sitä ihmettelen että mikä pakko niitä roskia on sinne levittää...
Mä en miestä