Kuraisen koiran kanssa sisälle
Märkä ja hiekkainen koira, ollappa kodinhoitohuone jossa putsata mahanalus ja tassut. :D Mutta kun ei ole. Kiinnostaisi kuinka toimitte kerrostalossa koiran kanssa ja minkä rotuinen koira. Pyyhe mukaan rappukäytävään ja sitten suoraan suihkuun? Pelkkä tassujen kuivaus eteisessä? (Tyyliin likaantuu kohta kuitenkin uudestaan...) Kosteuspyyhkeet tassuille? Koiran tossut? :D
Meillä kuraisena talsitaan suihkuun pesuille ja kastellaan kaikki paikat samalla.. Labradori rodultaan.
Kommentit (13)
Laitan koiralle kurakelillä aina sadeviitan joka menee myös mahan alta. Eteisessä on suihkupullo, pyyhe ja laakea astia. Suihkutan tassut yksi kerrallaan astian yllä ja hieron samalla kurat pois kipon pohjalle, sitten kuivaus.
Koira aluskarvaton ja piikkikarvainen, loput kurat lähtee pyyhkimällä.
Kuramatto eteiseen (voi ostaa ihan mertitavarana esim. Etola).
Tämän päällä on hyvä pyyhkiä enimmät kurat. Itse en aina edes vaivaudu pesemään, lattialla on helposti putsattavat ja pestävät matot.
Koiran kurapuku on hyvä, mutta pukeminen ja päällä pitäminen voi vaatia opettelua koiralta.
Jos peset koiraa niin koirakuivuri on ihan paras, paljon arvokkaampi ja tehokkaampi kuin hiustenkuivaaja. Spankun kanssa oli aivan välttämätön.
Hyviä vinkkejä! Taidan minäkin ottaa pyyhkeen tästä lähtien taskuun mukaan ja pyyhkiä sillä ennen rappukäytävään tuloa, niin jää suurimmat kurat pois.
Villakoiralla kurapuku, joka suojaa mahan alusen, ja taskussa pieni mikrokuitupyyhe, jolla saa tassut pyyhittyä ennen kuin mennään sisälle rappukäytävään. Kotona kylppäriin ja kunnon jalkojen pesu.
Pieni hymynkare kyyniseen päivään kun luin "Kusaisen koiran kanssa sisälle".
Hahhaaaa, no en sentään kusaise :D :D
Mulla on kaksi koiraa. Matalia, pohjavillaisia. Mahanaluset hirveässä kunnossa lenkin jälkeen. Kun lähdetään ulos kurasäällä, otan pyyhkeet mukaan. Meidän pyörätelineet on ihan oven läheisyydessä katoksessa ja mun pyörä on siis siellä myös. Pyyhkeet laitan siihen pyörän tarakalle ja sitten lähdetään lenkille. Takaisin tultuamme otan ne pyyhkeet siitä ja sitten mennään ovelle. Pyyhitään enimmät siinä rappurallin päällä, ravistelen pyyhkeestä hiekat ja sitten käppäillään kolmanteen kerrokseen. Kotona suoraan kylppäriin ja jos on vielä likaista niin sitten huuhtelen tassut ja mahanaluset. Jos on vaan vähän märkää niin saavat kuivatella kylppärissä sellaisten kostetutta imevien mattojen päällä. Tämä ei ole lainkaan hankalaa, sillä koirat tykkäävät itse kuivata itsensä niihin mattoihin. Noin vartin ovat siellä kylppärissä ja sitten pääsevät pois.
Mä kuivaan eteisessä pyyhkeellä pahimmat. Tosi harvoin jaksan pestä. Meidän koira on onneksi sen verran hienohelma, että pahimmat kurakot ja lätäköt kiertää ihan oma-alotteisesti.
Pyyhkeellä suurimmat kurat ja märät pois. Sen jälkeen koira omalle pedilleen kuivumaan ja pudottaa samalla loputkin roskat ja hiekat sinne.
Mittelille kurahaalari ja sen kanssa suoraan kylppäriin. Kylppärissä suihkutetaan tassut ja haalari puhtaaks
Pyyhkeellä enimmät kurat pois pihalla.Kerrostalossa pyyhkeen paikka on kyllä vähän kinkkinen juttu,mutta joko kuljettaa mukana tai jättää vaikka autoon(jos parkkipaikka sopivasti) tai pyörätelineen päälle tms lenkin ajaksi.