Miksi mies ei kosi minua
Olemme seurustelleet 8vuotta, 2lasta, talo rakennettu mutta sormus puuttuu. Monesta häistä puhuttu ja mies haluaa naimisiin mutta kosintaa ei tule. Mikä ihme kiikastaa.. Asiasta monesti puhuttu ja kyse ei ole siitä että ei naimisiin kanssani haluaisi, kun kysyin että jos ei naimisiin mennä nii jatketaan erillään..
Kommentit (17)
Neitiaina kirjoitti:
Olemme seurustelleet 8vuotta, 2lasta, talo rakennettu mutta sormus puuttuu. Monesta häistä puhuttu ja mies haluaa naimisiin mutta kosintaa ei tule. Mikä ihme kiikastaa.. Asiasta monesti puhuttu ja kyse ei ole siitä että ei naimisiin kanssani haluaisi, kun kysyin että jos ei naimisiin mennä nii jatketaan erillään..
Ehkä se haluais mieluummin kihloihin, ei naimisiin.
Hei, Haloo, nyt on vuosi 2017!! Kosikaa Naiset itse, jos naimisiin haluatte!!!
Vierailija kirjoitti:
Neitiaina kirjoitti:
Ehkä se haluais mieluummin kihloihin, ei naimisiin.
Avioliittolaki, 6. luku
Mies ja nainen, jotka ovat sopineet avioliittoon menemisestä toistensa kanssa, ovat kihlautuneet.
Miten siis kihloihin voi mennä haluamatta naimisiin?
Onkohan tässä niin, että ollaan jo tehty avioliittoon kuuluvat asiat ennen avioliittoa? Asuttu yhdessä, saatu lapsia, seurusteltu vuosia? Eli eletään jo avioliitonomaisissa olosuhteissa, ilman liittoa.
En sano tuomitsevalla äänensävyllä, itsekin olen toiminut elämässäni kaikella tapaa.. mutta en ymmärrä mitä järkeä on seurustella ja noin pitkään ja perustaa perhe ilman avioliittoa? Tarkoitan, että tuossa tilanteessa tuo liiton virallistaminen ei tunnu olevan kovin kiireellistä.
Esim jos ajattelisi niin, että ei asu miehen kanssa ilman avioliittoa eikä odottele kauhean kauaa kosintaa, niin avioliitto solmittaisiin jo aikaisin.
Ehkä mies miettii vielä, haluaako viettää loppuelämänsä kanssasi.
Hän saattaa olla sosiaalisten tilanteiden jännittäjä, jopa tajuamatta sitä itse. Ihminen saattaa olla pienemmässä piirissä hyvinkin sosiaalinen mutta ei kestä olla tuollaisen ison hälinän keskipisteenä. Lisäksi siinä on tosi iso järkkääminen. Toisille häät voivat tuntua ylitsepääsemättömältä urakalta.
Tähän on vain yksi vastaus: Hän ei halua. Ei ole varma oletko se Oikea, tai on varma ettet ole.
Vierailija kirjoitti:
Hän saattaa olla sosiaalisten tilanteiden jännittäjä, jopa tajuamatta sitä itse. Ihminen saattaa olla pienemmässä piirissä hyvinkin sosiaalinen mutta ei kestä olla tuollaisen ison hälinän keskipisteenä. Lisäksi siinä on tosi iso järkkääminen. Toisille häät voivat tuntua ylitsepääsemättömältä urakalta.
Ei avioitumiseen häitä tartte. Eikä nimenantoon ristiäisiä.Milloin ihmiset tajuavat sen?
Vierailija kirjoitti:
Ei häitä tarvitse järjestää mennäkseen naimisiin.
On muuten ihan sama tilanne! Samat luvutkin! Kaksi lasta, kaksi koiraa, talo ja 8 vuotta. Mutta kihlauduimme jo 7v sitten, siihen se sitten jäikin. Aluksi emme menneet naimisiin, koska ei ollut varaa: mies halusi pienet häät, minä isot: minun suuri ja läheinen suku on jo 100hlö, siihen vielä miehen sukulaiset päälle. Aikaa on kulunut ja minäkin olen jo heltynyt ajatukselle, että menemme naimisiin ihan vain välttämättömien todistajien läsnäollessa, mutta ei! Olen käännellyt asian niin, että mies ei halua luvata mitään vaan haluaa pitää varauloskäynnin auki - helppo ero, ei tarvitse kuin ilmoittaa lähtevänsä. Miehen ystävätkin kyselevät milloin menemme naimisiin, mies on vastannut: ehkä ensi vuonna, en ala mitään häitä maksamaan. -Niin, minähän luovuin jo isoista häistä, siitähän ei yhtään tule olo "et edes sitä yhtä päivää voinut suoda minulle, kun olisin muutakin kuin äiti ja elatusvelvonninen."
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies miettii vielä, haluaako viettää loppuelämänsä kanssasi.
Niin, miksi edesvastuuton idiootti on mennyt sitten tekemään lapsia ja ostelemaan taloja?? Miehet ovat niin itsekeskeisiä mulkeroita, etteivät ymmärrä yhtään millainen sitoutuminen on vaikka 200k laina tai pari lasta, mutta avioliiton päälle ymmärretään sen verran että sehän on ikuista ja vaikeuttaa huithapelointia kamalasti!
Minua mies kosi, mutta ei halua häitä. Ollaan oltu jo vuosia yhdessä ja lapsiakin on. Olen tehnyt muutaman päätelmän mitkä mies kieltää jyrkästi: 1. En ehkä olekaan se oikea, mies ei ole varma oliko tämä se elämä minkä hän halusi. 2. Mies on pihi ja itsekäs, häneen voi tuhlata rahaa loputtomasti, mutta häissähän menisi rahaa muihinkin ihmisiin ja se on poissa häneltä. 3. Mies ei halua luvata mitään, ero hankaloituu kamalasti jos on naimisissa. -Minä aloin isäni kuoleman ja toisen lapsen jälkeen vaatimaan testamenttia, niin ettei alaikäiset lapseni perisi kaikkea ja mieheni heidän huoltajanaan pääsisi käsiksi kaikkeen minun sukuni yhteiseen, tähän hän totesi ettei ala mistään testamentista maksamaan, että mennään naimisiin ja tehdään avioehto - no, ei edelleenkään olla naimisissa, ei edes järkisyistä.
Meillä oli varmaan siitä kiinni, että ei ollut varaa järjestää isoja häitä ja kaikkea. Toisaalta nyt menisin naimisiin vaikka maistraatissa muista välittämättä, koska mielestäni avioliitto on sellainen asia, joka ei kuulu muille kuitenkaan vaan on sinetti keskinäiselle rakkaudelle.
Miehet pelkäävät kustannuksia! Ehdottakaa naiset liiton virallistamista ihan kahden kesken ja ilmaiseksi? Muuttuuko miehen mielipide?
Minä en suostu tekemään lapsia tai rakentamaan taloja ilman sormuksia. Ehkä jään sitten ilman.
Samaa mäkin mietin miksi mies ei kosi mua vaikka puhuu mut mitää ei tapahdu
Kaikenlaista pitäs vissii ottaa ero jos ei rakasta mua eikä halua sitoutua muhun