Miksi nykyaikana jopa vasta 6-vuotiaat on riippuvaisia älypuhelimista?
Luojan kiitos niitä ei ollut olemassakaan 2000-luvun vaihteessa kun olin itse 6-7-vuotias.
M23
Kommentit (7)
Koska vanhemmat antavat heidän olla.
Varmaan siksi koska niitä on nykyaikana. Sama olisi tapahtunut taatusti silloin 2000-luvun taitteessakin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ysärillähän oli Tamaghotchit?
En mä ainakaan ollut riippuvainen Tamaghotchista lapsena.:)
Ap
23- vuotias eikä kykene kirjoittaa järkevää otsikkoa, ehkä näissä 6- vuotiaissa olisi potentiaalia näpytellä paremmin tuossa iässä?
Kännykän voi ottaa lapselta pois ja huuto siitä tulee, niinku aina kun ottaa pois jonku kivan tavaran. Tuskin se tekee alle kouluikäisestä riippuvaista, sinä saatat olla riippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen tullut samalla tavalla riippuvaiseksi, koska se oli kuitenkin vain yksi peli ja Tamagotchi nukkuikin välillä.
Kuulostaa aika huolestuttavalta tosiaan. Maailma tulee siirtymään yhä enemmän virtuaaliseksi, eikä meillä ole mitään mahdollisuuksia arvioida ennalta, mitä vaikutuksia sillä tulee olemaan yhteiskuntiin tai ihmisten psyykkeeseen. Lapsetkin elävät jossain pelimaailmoissa, joiden hyödyllisyys ajattelun kehitykselle voi olla kyseenalaista. Ja tajuan päivä päivältä yhä enemmän, kuinka kalkkis kukkahattutäti tulen vielä olemaan näiden nuorempien silmissä. N23