Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taaperon hengenvaarallinen syömistyyli.

Vierailija
24.06.2017 |

Meillä on 1v8kk villi taapero joka on jatkuvassa vaarassa tukehtua!
Syö kaiken ruuan niin että ahtaa suunsa maksimaalisen täyteen, yskii ja kakoo, menee punaiseksi ja oksentaa.
Jos ruuan antaa pieninä paloina niin tunkee vaan kaikki suuhunsa kerralla, ei ymmärrä kun sanotaan että "yksi kerrallaan".
Kun meinaa tukehtua niin juoksee karkuun ja nauraa. En ymmärrä miten ei itse pelästy ja ota opikseen!!!
En jaksa :(
Mitä ihmettä voi tehdä?!?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ruokaa kun suu tyhjä.

Vierailija
2/12 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten taaperon on mahdollista juosta ruoka suussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No annat pienen palan kerrallaan ja seuraavan kun on nielaissut edellisen.

Vierailija
4/12 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ollenkaan mahdollista, että annat sille taaperollesi ruokaa vain vähän kerrallaan? Kyllä se siitä pikkuhiljaa sitten oppii tajuamaan jujun.

Vierailija
5/12 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syöttötuoliin. Valjailla kiinni jos ei muuten pysy paikallaan. Lusikallinen ruokaa kerrallaan ulottuville. Tuon ikäinen ei tajua yhtään mitään, sinä olet vastuussa ja komennossa.

Vierailija
6/12 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syöttötuoliin etkä anna lapsen syödä itse ennen kuin oppii syömään rauhassa. Syötät lapselle lusikallisen kerrallaan ja odotat, että on varmasti nielaissut ennen kuin annat lisää ruokaa.

Vierailija
7/12 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä mahdollistat tuon kaiken eli vaihda itse tyyliä. Anna vain pala kerrallaan. Ja aina suu tyhjäksi ennenkuin saa ottaa/annetaan lisää. Juosten EI syödä vaan istutaan pöydässä ja keskitytään siihen syömiseen. Jos ei usko ja lähtee hillumaan/sotkemaan/tunkemaan ruokaa naamaan niin ruokailu oli siinä. Uusi yritys myöhemmin. Ei ole avaruustiedettä tämäkään. Ruokailu ei ole leikki.

Vierailija
8/12 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hiukan nuorempi, mutta sama juttu. Jos antaa itse syödä, ahtaa kaiken kerralla suuhun ja meinaa tukehtua.

Meillä tosin on se ero, että meillä taapero tietää, että meillä syödään vain pöydän ääressä, eikä todellakaan juoksentele ruoka suussaan.

Lisäksi vielä se ero, että hänelle annetaan vähän ruokaa kerrallaan, hän ei itse saa annostella ja ahtaa suuta täyteen. Se on vanhempien tehtävä, ei itse taaperon.

Joten ihan ensiksi opetat hänelle, että vain pöydän ääressä syödään, etkä enää anna hänelle ruokaa itse syötäväksi. Yksi pieni pala kerrallaan ja vasta kun suu on tyhjä niin lisää. Ei ole rakettitiedettä.

Vierailija
9/12 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sitä luonnonvalintaa...

Vierailija
10/12 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vielä kohta 5v tekee samaa. Tunkee suun aivan täyteen ruokaa, ei malta syödä suuta ensin tyhjäksi. Nykyään sentään onneksi tottelee, kun sanon että suu ensin tyhjäksi ja sitten vasta lisää.

Tosi ärsyttävää ja stressaavaa. Pienempänä kakoi usein, kun oli suu ihan täynnä. Ja ärsyttää näinkin "isoa" lasta vielä olla jatkuvasti ojentamassa ja muistuttamassa, että ihan rauhassa nyt. Joskus joudun ottamaan lautasen pois, että malttaa rauhoittua. Kaipa se joskus tästä.

Vierailija
11/12 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et osaa itse ratkaista tällaista ongelmaa, pitäisiköhän sinun harkita lastensuojeluilmoituksen tekemistä lapsestasi? Sitä kautta saat apua tuohon(kin) asiaan. Asetat lapsesi vaaraan tuollaisella toiminnalla ja mistä me tiedämme, mitä muita vaarantilanteita aiheutat lapsellesi.

Vierailija
12/12 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tässä on kyse siitä ruoan antajasta. Erään tuttavan molemmat lapset on meinaa tällaisia, suu ei pysy enää edes kiinni kun on niin täyteem ahdattu. Tämä äiti on antanut tämän tapahtua, nuorempi alle 1v tekee tätä jo, suu täynnä ruokaa ja huutaa lisää ja äitinsä antaa. Tää muutenkin huutaa koko ruokailun ajan, vähänkin loppuu suusta ruoka nii kiljuu jo.

Monta hyvää neuvoa tässä, anna suupala kerrallaan ja kun se on syöty niin saa vasta lisää. Ruokapöydästä ei lähdetä muutenkaan juoksentelemaan yhtään minnekkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme