Tisusta vieroitus yöllä...
Aloitin tämän urakan 3 yötä sitten ja mä oon AIVAN POIKKI...Siis oikeesti, kauanko tätä jatkuu? Vauva nukahtaa klo21-22 noin ja nukkuu vähän yli klo23 ja siitä etiäpäin heräilee alle tunnin välein, puolen tunnin välein jne.... Vaavi siis on vähän yli 6kk ja neuvolasta sanoivat että raakasti vaan palvelut pois yöllä ku ei kuulemma tarvii ruokaa yöllä. Oon silti antanu tisua siinä klo3 hujakoilla ja sen jälkeen neiti on nukkunu peräti melkein kolme tuntia. Eli yhden syötön ajattelin pitää kun ennen heräili 3-6krt yössä tisuttelee.. Ja nukkui perhepedissä, nyt pistin pinnikseen nukkuu. Aamumaidon oon antanu 6-7 aikaan ja antanu nukkuu siitä etiäpäin vieressä jos vielä nukahtaa. Kiinteät menee kohtalaisen hyvin, syö aamu ja iltapuurot (nihkeesti) ja soseet uppoaa hyvin.
Mulla hajoaa kohta pää ku ei saa ikinä nukkuu, päivällä en saa unta (yliväsymystä?) ja miehellä on sellaiset työvuorot ettei se onnistu hänellä yöllä valvoa.
Miten kauan tässä menee et toi tyttö oppii nukkuu vähän pidempiä pätkiä vai väsytänkö mä nyt turhaan itseeni, tekis mieli luovuttaa ja tunkea tissiä suuhun yöllä mut en mä jaksa kyl sitäkään entistä enää...
Miten teillä muilla on menny vieroitus???
Ois ees lohduttavaa lukea muiden yökyöpelöinnistä ja kauanko on menny et on tepsiny homma....
Kommentit (25)
hamu:
Yritin aikanani yövieroittaa häntä tuossa 7-8 kk iässä. Ei onnistunut, itki ja karjui ja raivosi - tai valvoi muuten vain. No, odottelin reilun kuukauden ja yritin uudestaan 9kk1vko iässä. Yövieroitus onnistui tosta noin vain.kuinka kauan yritit vieroittaa ennenkuin annoit periksi ekalla kerralla?
itse olen ajatellut etten jaksa tätä kuin max pari viikkoo jos sitäkään...
Meillä pidettiin juuri 8kk pojalle unikoulua kaksi viikkoa, lopputuloksena on entistäkin väsyneempi äiti :(. Ekat yöt meni huutaessa ja sen jälkeen muina öinä heräiltiin noin tunnin välein, välillä itkien välillä ei. Sain kyllä pojan nukahtamaan ilman maitoakin, mutta ei puhettakaan yhtämittaisista unista. Pidin vielä unikoulun yksinäni miehen ollessa viikot työmatkalla, eli eipä tullut pariin viikkoon nukuttua. Pakko oli nyt antaa periksi, enää en itse jaksanut. ELi taas sitten syödään monta kertaa yössä (mutta saan nukkua edes sen tunnin kerrallaan). Meillä korvikkeet eikä tuttipullot kelpaa ollenkaan, eli vaikea on lasta hoitoonkaan laittaa kun ei sitä aamumaitoa sitten saisi mistään. Mutta ehkä meilläkin kuukauden-parin päästä onnistuttaisiin paremmin...
Tsemppiä kaikille muillekin yösyöppöjen äideille, kyllä ne lapset joskus vielä yönsä nukkuvat (ei kyllä tällä hetkellä paljon lohduta..)!
Ajattelin tuulettaa tänne, viime yö meni niiiiin hyvin. Tyttö nukahti 21.30 ja heräs minuutiks ääntelee 00.30 mut nukahti heti ku silittelin ja söi vasta 3 aikaan yöllä! Ennen 7 otin viereen ku pyöri sängyssä ja syötin ja nukuttii aamu 9:ään.
On kyllä niin pirteä olo. :D
Jospa se nyt alkoi tuottaa tulosta... :)
vielä ku sais neitokaisen nukkuu sinne 3 asti katkeamatta mut oisin kyl tähänki tyytyväinen ku pysyis tällaisena!
HIP HEI HURRAA!!!
Siis ihana kuulla että en ole ainoa joka painiskelee saman ongelman kanssa. Meillä tilanne just sama kun sinulla, tyttö on 6kk ja yöllä heräiltiin tissille noin tunnin välein välillä useamminkin. Viikon pidin tassuhoitounikoulua ja neljä yötä en imettänyt mutta se oli yhtä huutoa, tyttö rauhoittui parnkymmenen minuutin tassutelun jälkeen ehkä kymmeneksi minuutiksi ja taas itku alkoi. 2-3 tuntia meni näin, sitten nukuttiin noin pari tuntia ja sai aamumaidon ja nukkui taas kun oli niin väsynyt. Aloin siis antamaan taas tissiä pari kertaa yössä kun en jaksanut enää valvoa ja silitellä tuntitolkulla kun tyttö ei siitä selvästikään rauhoittunut.
Pari yötä meni sit ihan ok, heräämisiä oli ehkä kolme mut nyt ollaan taas samassa pisteessä kuin ennenkin eli tissillä koko ajan ja viimeiset kaksi yötä nukkunut mun vieressä. Soseita menee kohtalaisesti ja puurot ihan hyvin, ja päiväunilta olen joutunut herättelemään että ei nukkuisi liikaa päivällä. Nyt nukkuu päivälläyhteensä 3-4 tuntia. Meillä on myös 2v poika ja tietty yleensä päiväunet nukutaan ristiin, toinen nukkumaan niin toinen herää, ja illalla ei saa unenpäästä kiinni juuri sen yliväsymyksen takia. Ehkä joskus 2-3 maissa vasta.
Tänään laitoin tytön sängyn samaan huoneeseen veljensä kanssa jos paremmin nukkuisi kun ei haista äidinmaitoa...´Saa nähdä miten käy. Esikoiselemme pidimme unikoulun yksi vuotiaana ja tehosi yhdessä yössä, vaikka kertaheitosta siirsimme omaan huoneeseen ja tutti jätettiin pois. Voimia sulle ja muillekin yökukkujien vanhemmille.
en ole kertaakaan sanonut että aion lopettaa yösyötöt kokonaan neuvolan ohjeiden mukaan. syötän siis edelleen kerran yössä 3 aikaan ja seuraavan kerran 6-7 aikaan kun tyttö normaalisti herää. eli syöttöväliä tulee 5-6 tuntia...
PikkuMytty: