Prkl! Miksi ihmiset eivät tee mitään, vaikka pieni lapsi itkee kaupungilla YKSIN?
Näin tänään kauppakeskuksen ulkopuolella yksinään seisoskelevan noin 1,5-vuotiaan pojan, joka itki katkerasti. Minä olin reilun 10 metrin päässä ja etsiskelin katseellani pojan vanhempia. Ketään vanhemman oloisesti elehtivää ei näkynyt missään.
Noin minuutin aikana varmaan 20 ihmistä käveli lapsen ohi, ja joka ikinen heistä vain vilkaisi poikaa ja jatkoi matkaansa. En tietenkään itsekään hyökkää HETI itkevän lapsen luo, vaan seurailen tilannetta ja oletan vanhempien olevan lähimailla. Mutta kun ketään lapsen äidin tai isän oloista ei minuutissa saapunut paikalle, menin pojan luokse. Samalla hetkellä jostain ampaisi yhtäkkiä nainen, joka nappasi huutavan lapsen syliinsä ja käveli pois. Missä lie tämä äiti odotellut - tiedäpä häntä - mutta pääasia että äiti ja poika löysivät toisensa.
Se mikä tässä eniten risoo, on ihmisten totaalinen välinpitämättömyys. Joka helevetin ukko ja eukko vain mulkaisi lasta ja paahtoi eteenpäin. Kuinka puolikuollut hädässä olevan lapsen tai aikuisen oikein täytyy olla, että hän saa apua ulkopuoliselta?!?!
Kommentit (23)
Jos hän itkisi eksyneenä kaupassa, toivoisitteko että kaikki vain kävelisivät tympeinä ohi?
Ilmeisesti - vastauksista päätelleen.
Eli ihan turha vedota "mitä jos sinun lapsesi". Alle kouluikäisiä vahdin kuin haukka ja sitä vanhempien kanssa sovitaan aina joku tapaamispaikka, jonne mennään jos eksytään toisistamme (näin ei kyllä ole ikinä tapahtunut). Jos lapsi ei osaa pienenä käyttäytyä, valjaisiin tai rattaisiin- ei kävelemään yksin edes rinnalle!
Ne luulisivat, että olet humalassa. Eikähän pultsaria tarvi auttaa, vaikka olisi siistitkin vaatteet jostain varastanut...
Ei Suomessa vielä saa pedofiliasyytettä siitä, että pysähtyy kysymään lapselta, onko tällä kaikki kunnossa ja missähän äiti on. Minäkin olen sitä mieltä että siihen pitäisi kaikkien pysähtyä. Sen sijaan en ole samaa mieltä siitä, että lapsi yksin aina olisi säälin tai paheksunnan aihe.