Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelma vaimon kanssa mitä voisi tehdä tässä tilanteessa?

Vierailija
23.06.2017 |

Tällä hetkellä minä elätän meidät, koska vaimo on niin huonossa kunnossa ettei kykene töihin. Taustalla mm. työpaikkakiusaamista, syömishäiriö ja paniikkikohtauksia. Vaimo on ollut jo kuukausia sairauslomalla ja nyt viimeiset pari viikkoa lepäillyt kotona. Minun suosituksesta otti loparit töistä ja parempi niin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ongelma on, että ...?

Vierailija
2/15 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä vittu se ongelma oli jos itse käskit ottaa loparit ja nyt on "parempi" niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passitettiinko vaimosi vain saikulle oleilemaan, vaan saako hän hoitoa ongelmiinsa, esim. terapiaa? 

Mitä sinun omasta mielestäsi pitäisi tehdä? Oli hyvä, että kannustit vaimoasi jättämään työn jossa hän kärsi.  Tunnistit hänen tilanteensa ja kunnioitit sitä. 

Toivottavasti vaimosi saa tarvitsemaansa hoitoa ja paranee. Olen itse esimerkki siitä, että masennus on parannettavissa oleva sairaus. Kovaa työtä ja aikaa se vaatii, mutta onnistuu kyllä. 

Vierailija
4/15 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä vittu se ongelma oli jos itse käskit ottaa loparit ja nyt on "parempi" niin?

Miten jatkaa eteenpäin ja mikä olisi paras apu vaimolle oman tuen lisäksi? Käskin ottamaan loparit, koska työpaikalla ei tehty asialle mitään kiellettiin vaan kaikki tapahtunut.

Vierailija
5/15 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidon piirissä pitäisi olla. Ammattilainen arvioimassa ja kannustamassa tulevaisuuden rakentamiseen. Ja työttömänähän joutuu sitten työvoimatoimistoonkin menemään.

Anna tilaa ja rakasta. Ole yhteyksissä hoitavaan tahoon tai kannusta käymään siellä useammin, mikäli muutaman kuukauden sisään ei vaimo luontaisesti ala miettiä tulevaisuuttaan. Älä anna käpertyä liikaa kuoreensa siinä vaiheessa. Nyt on varmaan paras ottaa päivä kerrallaan.

Vierailija
6/15 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidon piirissä pitäisi olla. Ammattilainen arvioimassa ja kannustamassa tulevaisuuden rakentamiseen. Ja työttömänähän joutuu sitten työvoimatoimistoonkin menemään.

Anna tilaa ja rakasta. Ole yhteyksissä hoitavaan tahoon tai kannusta käymään siellä useammin, mikäli muutaman kuukauden sisään ei vaimo luontaisesti ala miettiä tulevaisuuttaan. Älä anna käpertyä liikaa kuoreensa siinä vaiheessa. Nyt on varmaan paras ottaa päivä kerrallaan.

Vaimo ei ole työkkärissä listoilla enkä halua häntä sinne.

Vierailija
7/15 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei koskaan pitäisi itse ottaa lopareita työpaikkakiusaamisen takia, silloinhan pitää kiusaamista oikeutettuna. Yhden tuttavani terapeutti kannusti ottamaan loparit, mielestäni osoitti ammattitaidon puutettacterapeutilta.

Vierailija
8/15 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hän ei sitten saa enää sairauspäivärahaa eikä voi kokeilla esim. osa-aikaisesti työskentelyä osasairauspäivärahalla.

Aika rohkea veto irtisanoutua tällaisena aikana kun työtä on vaikea saada terveenäkään.

Olen itsekin ollut kuukausia putkeen sairauslomilla, tehnyt osittaista työaikaa, opiskellut parempina kausina työn ohessa jotta saisin vaihdettua alaa. Irtisanoutuminen olisi lottovoitto, mutta en uskalla sitä tehdä koska on lapset huollettavana.

En uskaltaisi irtisanoutua vaikka toinen lupaisi elättää, koska vuosia pitkittyessä tämä elättäjä väsyisi tilanteeseen kuitenkin.

Tosin silloin kun olin tosi väsy, en olisi varmaan vastustellut jos joku tuollaisen takaportin tarjoaa. Takuulla olisin irtisanoutunut jos olisi ollut mies joka niin päättää puolestani. Sen jälkeen olisin varmaan ahdistunut lisää siitä että joudun toisen rahoilla elämään.

vaimosi on onnekas jos pysyt hänen rinnallaan, elätät ja annat mahdollisuuden löytää uusi alku. Toivottavasti ymmärrät että aikaa uuden löytämiseen voi kulua. Vielä enemmän toivon että vaimosi käsittää millaisen lahjan olet hänelle mahdollistanut ja löytää voimia jatkossa huolehtia itsestään, tulevaisuudestaan ja teistä yhdessä perheenä. Älkää luovuttako! Jonain päivänä osat voivat kääntyä toisinpäin.

Vierailija
9/15 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itse vastuussa päätöksestäsi alkaa elättää vaimoasi.

Vierailija
10/15 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jatkaa eteenpäin ja mikä olisi paras apu vaimolle oman tuen lisäksi? Käskin ottamaan loparit, koska työpaikalla ei tehty asialle mitään kiellettiin vaan kaikki tapahtunut.

Kuulostaa karhunpalvelukselta: asian selvittäminen loppuun asti auttaa toipumisessa.

Kelan tukemaan terapiaan saa myös helpommin lähetteen työterveyden kautta, mutta loparit ottanut ei sinne työterveyteen pääse.

Mullakin oli kaltaisesi mies joka voivotteli kamalaa työtäni. Elämäni helpotti kun erosin - miehestä.

Vierailija
11/15 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt hän ei sitten saa enää sairauspäivärahaa eikä voi kokeilla esim. osa-aikaisesti työskentelyä osasairauspäivärahalla.

Aika rohkea veto irtisanoutua tällaisena aikana kun työtä on vaikea saada terveenäkään.

Olen itsekin ollut kuukausia putkeen sairauslomilla, tehnyt osittaista työaikaa, opiskellut parempina kausina työn ohessa jotta saisin vaihdettua alaa. Irtisanoutuminen olisi lottovoitto, mutta en uskalla sitä tehdä koska on lapset huollettavana.

En uskaltaisi irtisanoutua vaikka toinen lupaisi elättää, koska vuosia pitkittyessä tämä elättäjä väsyisi tilanteeseen kuitenkin.

Tosin silloin kun olin tosi väsy, en olisi varmaan vastustellut jos joku tuollaisen takaportin tarjoaa. Takuulla olisin irtisanoutunut jos olisi ollut mies joka niin päättää puolestani. Sen jälkeen olisin varmaan ahdistunut lisää siitä että joudun toisen rahoilla elämään.

vaimosi on onnekas jos pysyt hänen rinnallaan, elätät ja annat mahdollisuuden löytää uusi alku. Toivottavasti ymmärrät että aikaa uuden löytämiseen voi kulua. Vielä enemmän toivon että vaimosi käsittää millaisen lahjan olet hänelle mahdollistanut ja löytää voimia jatkossa huolehtia itsestään, tulevaisuudestaan ja teistä yhdessä perheenä. Älkää luovuttako! Jonain päivänä osat voivat kääntyä toisinpäin.

Pärjäämme hyvi näinkin ja ei hänellä ole tarvetta mennä töihin täällä, koska muutamme pois Suomesta. Sain siirron kotimaahani ja kunhan vaimo on parantunut hän alkaa hakea töitä.

Vierailija
12/15 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin työtä koska koin että minua kiusataan ja masennuin. Oli hyvä ratkaisu.

Muutimme myös helpompaan ja halvempaan asuntoon vuokralle ja velkataakka helpotti.

Kun pääsin toiseen työpaikkaan, jossa ei kiusaamista ollut, se oli paras lääke minulle nähdä että vika ei ollut minussa. Saavutin takaisin itseluottamukseni eikä masennus vaivannut.

Uupumus voi tulla myös monesta yhtaikaisesta ongelmasta elämässä, liian rankka työ, rahahuolet, alkoholi, läheisen sairaus tai kuolema, oma sairaus

Vierailija
13/15 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet itse vastuussa päätöksestäsi alkaa elättää vaimoasi.

Onko parempaa tapaa käyttää rahaa kuin oma rakas vaimo?

Vierailija
14/15 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Onko vaimosi valmis muuttamaan kotimaahasi? Onko siellä apua ja hoitoa hänelle? Tunteeko hän sieltä ketään?

Toivottavasti muutto auttaa häntä. Onnea matkaan.

Vierailija
15/15 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Onko vaimosi valmis muuttamaan kotimaahasi? Onko siellä apua ja hoitoa hänelle? Tunteeko hän sieltä ketään?

Toivottavasti muutto auttaa häntä. Onnea matkaan.

Kiitos! Kyllä on ja hän odottaa muuttoa innoissaan. Perheeni on tukena ja saa hoitoa, jotta paranee.