***KESÄKERTTUJEN TORSTAITURINAT***
Kommentit (21)
[color=red]ompa tylsän sumuinen ja sateinen päivä...
eilen illalla...no oikeastaan yöllä kun menin nukkumaan selkää särki taas ihan vietävästi ja masua kivisti/poltteli...asukki mylläs ja potkiskeli kovasti...
siinä sängyssä maatessani muistui hyvin eläväisesti mieleen se kun heräsin silloin vuonna 2004 elokuussa (la päivänä) synnytys supistuksiin...
itellä ei nyt tuu taas mieleen mitään järkevää (höh)...vois vaikka käydä lukasemassa eilisen pinoa uudestaan jos sieltä löytys jotain mihin vois kommentoida
krisse,tytöt ja Aurora/Allu rv28+5
hei vaan ja huomenia kaikille. Milja-maaria kyseli sf-mitasta. älä turhia hätäile, mun mielestä se on mittaajasta ja vauvan sen hetkisestä asennosta paljonki kiinni. Kyllä ne yleensä laittaa tarkempiin tutkimuksiin jos jotain. Jos vauva liikkuu ja sydänäänet ok niin ei syytä huoleen. mulla ollu aina suht pieni toi sf-mitta eli masu ei ole olllut kauheen iso. Riippuskohan vähän myös ruumiinrakenteesta? (vrt.pitkä/pitkäselkäinen, yms)
pakkauksesta: mä haluisin sen uuden! mulla ei ole tullut vielä mitään ilmoitusta ko pakkauksesta. Laitoin joskus helmikuussa hakemuksen...samalla laitoin helmikuun alussa takautuvasti hoitotukhakemukset esikoisesta ja kuopuksesta mutta ei ole mitään kuulunut..aarghhh ärsyttää toi kela. Olen soitellut sinne ja laput kuulemma lääkärin pöydälä (n 1 kk sitten) taitaa olla lekuilla iso pöytä a iso pino papereita..... (muksut saa kallista lääkettä astma ja adhd, johon haen tukea)
rahoilla olis nimittäi käyttöä oon aatellu et ostan ne matkarattaat niistä rahoista+olemme menossa sinne kylpylään ni sinne ois kiva saada vään ylimääräistä.
(.) kaikki kunnossa! kauhee ilta jumppa joka ilta samaan aikaan, vaaveli mongertaa ja potkii oikein urakalla. Päivällä vaan sellaisia satunnaisia ja pehmeämiä liikkeitä.
Eilen väsytin itseni oikein kunnolla kun olin kaupoilla. löysin Sokokselta bodyja, lyhythihaisia hintaan 1,95. Siel oli tosi paljon väkee ja paljon pallomahoja ja vaunuja likkeellä. Oli tosi kiva et itse olin ilman vauvaa en ole meinaan mikään vauvan kanssa shoppailija oikein nous tuskan hiki pelkästä itkun ja huudon kuuntelemisesta...
hauskaa päivää1
tässä lista nimimerkeistä joilta puuttuu tiedoistaan synnytyssairaalat esittely pinosta
[color=red]♥
5xmamma
Neljäkö
Mammix6
Summersnow
Miuku75
Susalu
Tuutikki76
Tummetott
Kesä06
Sherona
Porkkan@
Tuah
♥
synnäri on KOS, krisselle tiedoksi !
puuttikohan muuta?
ilmoitan sukupuolen jos lääkäri kertää vikalla kerralla (kuulemma kertoo) arvelu on poika!
Tosiaan niin kuin otsikossa lukee,niin nyytti taas säikäytti tulevan äidin ja isän perinpohjaisesti!
Eli eilen aloin joskus kolmen maissa päivällä näkemään tosi huonosti. Oli ihan sumeeta silmissä. Ajattelin,että no se menee syömällä ohi. Laittelin siinä sitten ruokaa ja söin,mutta mitään vaikutusta ei siitä ollut. Puolentunnin päästä voin jo niin huonosti,että oksetti,huimasi, päätä särki ja näkö oli kokonaan menny. Olin ihan paniikissa ja soitin miehelle,että kaikki ei ole nyt kyllä kunnossa. Mies sielä sanoi lähtevänsä heti töistä ja käski soittaa neuvolaan. No eihän sielä neuvolassa ollut kun joku ihan outo tyyppi ja antoi mulle ajan seuraavaan aamuun. Mua kyllä alkas niin pelottaan,että soitin sitten synnärille ja kysyin,että mitä mä teen. Käskivät heti tulla sinne koska oireet viittaavat raskausmyrkytykseen.
Nyytin sydänääniä etsittiin kauan ennen kuin kone niitä alkoi mittaamaan. Se sai jonkun energia kohtauksen eikä suostunut pysymään anturoiden alla. No tunnin mittaamisen jälkee ne sai tarpeeksi luotettavaa käyrää. Sielä sitten supistelikin ihan kiitettävästi ja kätilö meinasi jo,että mä jään sinne tarkkailuun yöksi. No odoteltiin siinä sitten vielä 2 tuntia ja lääkäri kävi katsomassa. Silloin oli kaikki oireet sitten tipotiessään.
pyysivät luvan,että jos sais ultrata niin kuin opetusmielessä. No tottakai suostuin kun halusin itsekkin nähdä nyytin. Ne ne ultrasivat vaavin sitten 3 kertaa ja hän sielä oli kuin paraskin linssilude! Läiskäsi jälkäpohjan ihan suoraan ultrauslaitetta kohden ja kuulemma esitteli itseään tosi nätisti. Harmi vaan kun en itse nähnyt läheskään kaikkea kun lääkäri seisoi osaksi tiellä. Mieskin näki vain vilauksia vaavista. Mutta siellä oli kaikki kunnossa.
No eipä ne keksineet selitystä mun huonollo ololle ja päästivät sitten kotiin. Käskivät tulla uudestaan jos olo muuttuu huonompaan.
Tänään menin sitten sinne neuvolaan ja sielä ne tekivät rutiinijutskat. Huomenna menen sitten vielä antamaan lisää näytteitä labraan ja sitten sieltä menen vielä neuvolaan.Vaavi oli kääntynyt yön aikana pää alaspäin.Eilen illalla se vielä synnärillä oli pitkittäin/sivuttain ja pää ylöspäin. Neuvolassa sitten vielä ohjeistettiin,että ei saa mitään pitkiä reissu suunnitella,että kuulemma tämä nyytti voi tulla hyvinkin tässä 5 viikon sisään. Lohdutteli tosin,että kyllä vaavi ainakin painonsa puolesta selviää jos se nyt päättää syntyä.
Että sellainen kertomus tällä kertaa. Nyt pitää ottaa iisisti ja kait sitten alkaa peseen niita äp-paketin vaatteita jos niitä kohta tarvitaan.
Lilli81 30+6
[color=green]Huh, onpas Lilliä peloteltu, onneksi kuitenkin kaikki oli ok!! Tarroja sille vaaville, että kuitenkin vielä jonnin aikaa masussa viihtyisi![/color]
[color=red]Mulla oli tänään se neuvolalääkäri ja kaikki oli ihan hyvin masussa :) Itsekin olen suurinpiirtein hyvässä kunnossa, mutta suppareitten ja liitoskipujen vuoksi jään nyt sitten sairaslomalle äitiyslomaan asti. No ihan hyvä se on nyt tietää niin eipähän siittä enään tartte ressata..
Paino oli noussut kolmessa viikossa 900g eli 300g/vko. Ei paha, pahempa pelkäsin, joten olen erittäin tyytis :) Kokonaispainonnousu on nyt 9,4 kiloa että ei ihan järkky sekään! Tytöstä tuli se 27kg, että taidan tämän jäbän kanssa jäädä vähän pienemmäksi. Aloituspaino kuitenkin sama molemmilla.
Sf-mitta 28cm, että siellä yläkäyrällä, mutta sen alun pompsahduksen jälkeen kuitenkin on kivasti tullut alaspäin ja tasoittunut. Eli ei siitä olisi kannattanut niin kovin huolestua, mutta sellaisia me mammat ollaan :)
Vauvelin sydänäänet kuului tosi hienosti, mutta mä en käsitä kun ne ei laita tuohon korttiin mitään lukuja?!!? Aina on vain merkintä D+ ja minust olis kivampi jos siinä olis vaikka 130 tms... Joskus myöhemmin olis hauska vertailla tuohon tyttöön. No ei kai auta valittaa, tärkeintä kuitenkin on se että siinä on se plus!
Hemppaa ei mitattu ollenkaan ja se hiukan tympii, viimeksi kun oli niin alhainen. Olis kiva tietää onko rauta auttanut mitään... Väsyttää ainakin entiseen malliin. Verenpaine 121/65 eli ilmeisen hyvä.[/color]
[color=blue]Jaa eiköhän siinä taas tullut yhdelle kerralle tarinaa, teen tilaa muille. Seuraava nla käynti on kk:n päästä, onko teilläkin näin pitkät välit vielä tässä vaiheessa? On mulla siinä välissä toki lääkäriä ja synnärikäyntiä ja tytön 2vee tarkastus, että ei aika pitkäksi tule. Mietin kuitenkin...[/color]
[color=purple]Hauskaa päivää! Palataan taas asialle kun on jotain asiaa :)
Helmis ja Onsku 27+6[/color]
Tällä hetkellä tosin taitaa ihan vettä sadella...Mielialat kyllä menee sään mukaan että sais se aurinko taas alkaa lämmittää ja kevättä näkyä ilmassa!
Ompas tosiaan Lilliä peloteltu oikeen urakalla :( Onneksi kaikki kuitenkin kunnossa ja toivotaan että siellä masussa pysyy vielä hyvän aikaa! kaikki lisähän 30 viikon jälkeen vaan plussaa joten niitä tarrasukkia sinne vaaville :)
Oma (.) Aamulla alkoi vaavi taas potkimaan iun iskä lähti töihin. Taitaa sille tulla " aamuvuoro-rytmi" , ihan hyvä, niin oli ton esikoisenkin kanssa. Ja kivasti meni vauva-aika ,kun ei niin mielettömästi valvottanut vaikka olihan sitten niitä unettomiakin öitä välillä. Ihanaa kuitenkin saada sellainen tuhiseva pieni nyytti pian syliin (jos kaikki sujuu hyvin, oon tullut niin epävarmaksi kaiken suhteen kun koko ajan tapahtuu jollekin kamalia...)
masuasukki kyllä liikkuu ihan hyvin ja alkaa toi maha tuntumaan että ois kauheen korkeella, närästys vaivaa ja selkäkivut on välillä ihan hirveät. Tänään mennään mummilaan ja niillä on sellanen lämpötyyny jota ajattelin pyytää lainaksi, josko vaikka auttais. Illalla alkaa liikkuminen olemaan aika vaivalloista eikä jaksais pystyssä olla ollenkaan. Mutta sen kyllä kestää, vauvan takia mitä vaan :) :)
Maitohappobakteeria ja hapanmaitotuotteita olen nyt nauttinut säännöllisesti ja on taitanut tuottaa tulosta kun ei enää pissatessa ole kirvelyä, joten kiitos neuvon antaneille vielä:)
Aika hiljasta näyttää täällä kertuissa olevan, mihin kaikki on kadonneet?
Queen rv 30+6 ja tytsi 1,3v
eikö ne pitäneet ollenkaan mahdollisena migreeni kohtausta???
tuohan kuulosti ihan siltä...
nyt unohdin nimimerkin mutta joku meistä kertuista sai tuossa vähän aikaa sitten myös tuollaisen: näköhäiriö ->päänsärky. jutun...
ja mäkin oon kokenut tuon parikin kertaa näitten raskauksien aikana
ja mulla se ainakin on ollut vaan ihan perinteinen migreeni kohtaus...
-k-
krisse-79:
eikö ne pitäneet ollenkaan mahdollisena migreeni kohtausta???
tuohan kuulosti ihan siltä...
nyt unohdin nimimerkin mutta joku meistä kertuista sai tuossa vähän aikaa sitten myös tuollaisen: näköhäiriö ->päänsärky. jutun...ja mäkin oon kokenut tuon parikin kertaa näitten raskauksien aikana
ja mulla se ainakin on ollut vaan ihan perinteinen migreeni kohtaus...-k-
Ei se kuulemma oikeen migreenikohtauskaan voinut olla kun en ole aikaisemmin sellaista suoranaisesti kärsinyt. Siinä kuulemma on toispuoleiset näköhäiriöt ja toispuoleinen päänsärky.
Mutta mun omasta mielestä se vois kyllä olla hyvinkin sitä. Kun kerta ei verenpaineet ollu noussu paljoakaan. Ja meni kuitenkin aika nopeesti ohi.Nyt sitten tehotarkkailussa kun ollaan niin pitääpä kysästä lääkäriltä,että voisko se olla jotain tollasta. Hyvä kun muistut että jollain sellainen oli.
Niimpä niin yritetään nyt se nyytti pitää siä masussa mahdollisimman pitkään :)
L taas
neljäkö:
mulla ollu aina suht pieni toi sf-mitta eli masu ei ole olllut kauheen iso. Riippuskohan vähän myös ruumiinrakenteesta? (vrt.pitkä/pitkäselkäinen, yms)
pakkauksesta: mä haluisin sen uuden! mulla ei ole tullut vielä mitään ilmoitusta ko pakkauksesta. Laitoin joskus helmikuussa hakemuksen...samalla laitoin helmikuun alussa takautuvasti hoitotukhakemukset esikoisesta ja kuopuksesta mutta ei ole mitään kuulunut..aarghhh ärsyttää toi kela.
Mulla taas on ollut koko ajan paljon toi sf-mitta. Yläkäyrillä huidellaan. Olen tosi pitkä selkäinen. Mutta eiks se myös johtunut siitäkin,että jos kohtu on ulospäin kääntynyt niin on isompi mitta kun että jos se on selkäänpäin kallellaan.Kun mulla eri kätilö mittas sf-mittaa niin sai ihan eri mitan kuin mun oma kätilö. Se sitten vain sanoi,että kaikki mittaa eri mitoilla ja kaikilla on oma tapa se mitata. Siksi niiden mielestä olisi hyvä,että aina sama mittais niin tulis luotettava käyrä.
Viime viikolla juttelin yhden Tutan edustajan kanssa ja se oli kuulemma siinä tehtaassa töissä missä niitä äp-paketteja pakataan. Se vaan tuumas,että niitä vanhoja paketteja oli vielä paljon jäljellä.Silloin ne eivät olleet vielä alkanut kasaamaan uusia paketteja. Mulla kesti muistaakseni 7 viikkoo ennen kuin sain päätöksen pakkauksesta. Itse pakkaus tuli sitten ilmoituksesta 5 tai7 päivän päästä.(en just nyt muista ihan tarkasti)
Lilli81 30+6 (jes huomenna uus viikko)
Olo alkaa olla surkee, nenä vuotaa, kurkku karhee ja silmiä särkee.. Nukuin äsken vähä aikaa pojan kans mut ei vaikutusta...
Lilli: Aika hurjaa menoo teillä... Toivotaan lisää päiviä ja viikkoja...
Ja joku kysy useestikko neuvolassa... Just nyt alko 2vkon välein käynnit ja tänään tasan rv30...
Ja äsken ku soitin neuvolaan aikaa ja ihmettelin sitä lääkärin eilistä kutsua painoarvioon, sano th et joo, vielä rv36 yks lääkärikäynti. Luulin et enempiä ei tarjota...
Koitan teetä juua, et ei kurkku niin kipee, mut väsyttämään rupee vaan... Ja sit ku uneen pääsis nii herää vessahätään... ;)))))
Jotenki ei virtaa riitä koneella istuskeluun...
Suhmura ja Napura 30+0
Jostain syystä en saanut viime yönä millään nukuttua. Mies lähti kaverinsa kanssa myöhäisnäytökseen elokuviin. Nukahdin samalla kun nukutin esikoispoikaa, joskus 21 jälkeen, eli hyvissä ajoin. No, havahduin sitten ja kello oli jo yli 00:00, ja luulin ettei mies ole vielä tullut kotiin. Kömmin sitten sängystä soittamaan perään, et millon tulee kun en osaa nukkua ennen kuin on kotona. No, sielähän se istui olohuoneessa tvtä katsomassa : 0 olin nukkunut niin sikeästi etten ollut kuullut tulevan kotiin, vaikka yleensä herään helposti. Eipä uni sitten tullutkaan : ( 5ltä katoin viimeisen kerran kelloa ja sitten jotenki nukahdin, mutta herätä piti jo 6 jälkeen. Vein esikoisen hoitoon ja hain töistä jutun kirjoitusmatskut mukaani kotiin ja eikun päikille. Nyt on sitten kolmen tunnin unet takana, ja pitäs alkaa jo kirjoittelemaan ennen kuin mies tulee pojan kanssa kotiin.
Masuvaavikin voimisteli reippaaseen tahtiin yöllä, liekkö sekään saanut nukuttua kun itse kääntyilin kyljeltä toiselle. No, jospa ens yönä taas nukuttas!
Lilli: sua kyllä koetellaan noilla oireilla, tsemmpiä! Onneksi viikkoja alkaa olla mukavasti kasassa.
Mä hain Kelalta avustuksen rahana. Pistin reilu kaksi viikkoa sitten hakemuksen,mutta päätöstä ei ole vileä kuulunut. Liekö ruuhkaa täällä Oulun seudullakin.
Eikös ne Stockan hullutpäivätkin ole kohta?!?!?Joku mainitsi Sokoksen alesta, täällä Oulussa ei enää valitettavasti ole Sokosta. Hulluillapäivilläkin on ollut aika kivasti vauvan kamoja myynnissä.
sokuri 30+4
Lilli: sain kelalta kirjeen tänään, eli pakkaus tulee varm ens vkolla. Peukut pystyssä odottelen uutta pakkausta!
Tsemppiä sulle ja vauvelille ja otahan rauhallisesti.
Mitens Ninni toiv oot kotona! ja vauvalla kaikki kunnossa!
Phuuh - kävin tänään vielä ilmoittautumassa työkkäriin. Ja eihän se riittänyt että sinne kannoin kaikki vanhat työtodistukset sekä eilen saamani todistuksen siitä, että KAIKKI opinnot on suoritettu ja en enää opiskele. Mun pitää vielä ensi viikolla kiikuttaa selvitys opintojeni tilasta sinne. NO, käyn sitten samalla reissulla viemässä äippärahahakemuksen kelaan ja kysymässä sieltä että mites tää homma menee, kun ne työkkärissä saa jotain päätöksiä tehtyä vasta kuukauden päästä, että onnistuuko se työttömyyspäivärahan suuruinen äp-raha saada takautuvasti kun saan ne työttömyyskorvauksetki takautuvasti sitten joskus kun päätöksiä on ensin tehty...
Lilli, onneksi selvisit säikähdyksellä.
Onko muilla liitoskipuja??? Mulla ne on olleet riesana jo aika alusta, ja mitä pidemmälle mennään, sen herkemmin tulen kipeäksi. Nytkin kun olen rampannut siellä sun täällä kävellen, niin en välillä meinaa päästä sängystä ylös :( Rasittavaa. Ja kurjaa, tykkään niin liikkua kävellen, mutta siitä seuraa aina sellainen särky ja jomotus, että alkaa mietityttää että onko mielekästä rääkätä itseään. Ihan lyhyestäkin matkasta jo tulee tuo häpyluun ja lantion seutu kipeäksi. Ja selkä.
Mutta eipä tässä - täällä Oulussa on ihanan keväinen ja aurinkoinen ilma =)
Eggis rv 30 tasan
Täällä taas pitkästä aikaa ¿ pari viikkoa olenkin vain lueskellut.
Munkin mielestä kuulostaa tutulta migreenimäiseltä näkö-/päänsärkykohtaukselta. Ei tästä ole kuin pari viikkoa, kun itse heräsin aamulla päänjomotukseen eikä siitä mennyt kauan, kun kipu yltyi, silmiin tuli sahalaitakuvioita ja sitten alkoi sumeta. Mulla ei ole koskaan tutkittu asiaa, mutta itse ole päätellyt, että migreeniä on, kun välillä tuollaisia tulee. Tällä kertaa auttoi Panadol.
Täällä päässä kärsitään tällä hetkellä lähinnä huimauksesta. Verenpaineet on olleet tosi alhaalla, joten varmaan johtuu siitä. Jos joutuu yhtään seisoskelemaan, alkaa silmissä sumeta. Vähän hankalaa toisinaan, kun joskus olisi pakko vähän seistäkin ¿ vähän niin kuin eilen lääkäriaseman kassajonossa. Jouduin nimittäin eilen käymään gynellä pienessä toimenpiteessä, kun kipeät pukamat vaivaa. Oli tosi epämiellyttävä kokemus, joten toivotaan, ettei enää ikinä ikinä ikinä tarvi mennä uudestaan. Sielläkin silmissä sumeni, mutta kivusta, auts.
Vauvalla lienee kuitenkin kaikki kunnossa, mikä on tärkeintä. Hyvin yleensä potkii. Tänään on kuitenkin pitänyt selvästi lepopäivää, joten odotan innolla iltaa, silloin on yleensä pienen jumppa-aika!
Tsemppiä vaan kaikille, kesä on tulossa kovaa vauhtia! Kohta näistä raskausvaivoista päästään!
Katalin rv 29+6
.. no joo, illalla ja viimeistään yöllä kaikki asiat saavat liian suuret mittasuhteet.. Vaikka järjellä yritinkin ajatella sitä sf-mitta juttua (kiitos kaikille kommenteista!!) niin yksin kotona esikoisen mentyä nukkumaan kerkeää ajatella jo vaikka mitä, hui! Yleensä en panikoi kovin helpolla mutta hormonit tekee näköjään tällekin järki-mammalle tepposia. :) Onneksi on seuraava neuvola jo kahden viikon päästä eli vastaus Helmiksen kyselyyn et meillä siirrytään näköjään jo tässä vaiheessa (rv 30+) kahden viikon välein käynteihin.
Omat järkiselittelytkin perustui juuri neljäkö-nimimerkin mainitsemaan omaan pituuteen eli olen pitkä ja suht hoikka ja painoakin on tullut vain n. 7 kiloa joten jospa se siitä ja mittaajankin oli tällä kertaa jo kolmas koko raskauden aikana joten..
Tsemiä vaan lillille, ja vauvalle pitkiä oleskeluaikoja vielä yksiössään! Kyllä on inhottavia tollaset epämääräiset jutut, kun mitään ei löydy mutta jotain kuitenkin on.. pääasia kuitenkin, että vauvalla kaikki ok!
Esikoisella on 1-vuotissynttärit ens vkolla ja mun pitäis nytkin olla leipomassa mutta viime yön kahden tunnin valveillaolo jakso on vetänyt kyllä kaikki mehut pois, tuntuu ettei jaksais tehdä mitään kun aamupäivän touhuttiin esikoisen kanssa niin sisällä kuin ulkonakin, aivan on vetämätön olo. Näyttäis vissiin muillakin olevan tuo nukkuminen vähän niin ja näin.. toivotaan et nukkumiset menee suurinpiirtein samalla tavalla kuin esikoista odottaessa, nukuin nimittäin viimeiset 2 viikkoa ennen synnytystä ihan mielettömän hyvin, joten sitä aikaa odotellessa.. :)
Äp-pakkauksesta on ollut puhetta. Itse otin sen rahana ja nyt kuitenkin vähän haikailen sen perään kun kuulee teiltä muilta kuinka ihana niitä pikkuisia vaatteita on hypistellä. Ja itseasiassa haluaisin sen uuden pakkauksen makuupussin, mielestäni se on tosi hellunen joten tietääkö joku voiko yksittäsiä tavaroita pakkauksesta ostaa jostain tai haluaako joku teistä myydä omansa tarpeettomana mulle...?
MiljaMaaria 30 + 4
Toi lillin juttu kuulosti mustakin ihan migreeniltä. Luin jostain jokunen aika sitten et se voi laueta raskauden aikanakin. Ja sit kun noi oireet on aika yksilöllisiä nii tuntuu aika hassulta jos lääkärit meinas ettei ehkä oo sitä sen takia ettei ollut sitä toispuoltasta päänsärkyy tai niit oireita!
Mä huomaan olevani täysin ilmojen orja näis omis mielialoissa!!! Mä oon koko ajan vähän pahalla tuulella ku on tällästä pimeetä ja sateista. Tosin tää flunssa nyt ei juuri tietty piristäkkään! Kumpa loppuis ees nää jatkuvat supistelut. Ajattelin tehä ittelle sellasen muistilistan lääkäriin ensviikoks et muistan kysellä siel kaikki mitä nyt mielessä liikkuu. Mä oon ajatellut lähtee pääsiäiseks Ouluun sukuloimaan omalla autolla ja tota matkaa kertyis sellaset 600km. Siks vähän mietityttää sellanen asia et jos lääkäri tekee sisätutkimuksen nii miten se siitä päättelee kohdunkaulan tilan ja pituuden ku mun järki sanoo et jos kohdunsuu on kiintee ni ei mitenkään?! Tekis vaa mieli varmuuden varalta varat aika ultraankin ku en oikee tykännyt siit lääkärist viime käynnillä! Se ronklas tota alapäätä ihan sikakauan ja totes ääneen sit et: " Näis raskauksissa on yleensä vähän vaikee löytää tätä kohdunsuuta." ?!? Noh ehkä päätän sit ku oon käynyt siellä maanataina. ja sit tietty et jos se meinaa et nää supistukset on vaikuttanu sinne alas nii hylkään kyl samantien ne pääsiäis suunnitelmat.
Nyt meen pyhittään tän torstai-illan televisiolle!
Anu 26+?
niin sitten oksennusta ja kuvottavaa oloa. Sellaista tänään! Sitten kun oon jo aiemmin huomannu että mun vasen rinta (välillä hieman oikeakin) vuotaa kirkasta nestettä ja nännien päihin kertyy valkoista kovaa " kökköä" niin tänään sitten ensin valu käsivarrelle sohvalla maatessa kirkasta nestettä urakalla ja hetkeä myöhemmin se olikin jo valkoista ja sohvassakin jälki. (Tämä siksi että makoilin sohvalla alushoususillaan suihkun jälkeen.) Eilen juuri keskustelin tästä veljenvaimon kanssa joka ihan näinä päivinä saa toisen, hän sanoi että se on yleisempää uudelleensynnyttäjillä ja Vau-kirjassa sanottiin että vuodon pitäisi alkaa vasta 33 viikosta eteenpäin... Onko muilla ensisynnyttäjillä tällaista?
Masuasukin liikkeistä... Muistelin tänään että jo ennen varsinaisia liikkeitä sanoin miehelle että mun vatsassa surisee. Nyt kun liikkuminen on jatkuvaa ja voimakasta, niin välillä vaavi jollakin tapaa tärisee siellä. Tärinä tuntuu ja näkyykin vatsan päälle. Onko tätä muilla ja mitä se voi olla? Tuli vaan mieleen että miehen suvussa on tuota epilepsiaa...
Venla82 ja Eppu 27+2
[color=purple] Aah..nyt on paljon parempi olo! Olin eilen meinaan TYKS:ssä. Soitin niille sinne synnärille ja kysyin, et oonko mä ihan tyhmä, kun soittelen..Kun vauva ei tosiaankaan ollu kauheesti liikkunu siihen nähden mitä se yleensä liikkuu ja vaikka makoilin niin ei liikkeitä kuulunu. Ja olen mä kaatunutkin nyt yhteensä 3 kertaa tän mahani kanssa. Ne sanos, et tuu ihmeessä käymään niin katsotaan..
Ajeltiin sit sinne ja sydänkäyrä oli kuulemma oikein kaunis ja vaihteleva. Muutamia ihan hentoja potkuja tuntui, kun rentouduin siellä makoillessani. Ne sano, et vauva voi potkia selkään päin ja jos istukka vielä on siellä takaseinässä niin ne sano, et potkuja ei välttämättä tunne. Noh, sit ne ultras vielä (vaikka en ees pyytäny). Ja painoarvionkin ne kertoi..1300-1500kg ja sanoivat, et tosi sopusuhtainen/hoikka, että hyvä niin. Ja käyrällä mennään kuulemma! Siis oli niin ihana nähdä pikkuinen siellä :) Ja kaiken lisäksi oli VIHDOINKIN kääntynyt raivotarjontaan! Ja kaikki toimi kuulemma oikein hyvin :) :) Et jos muilla on vähänkään sellanen olo, et kaikki ei oo hyvin, niin menkää ihmeessä tarkastaa vauvan tilanne! Mä meinaan ainakin sain sellasen mielenrauhan, et pystyin pitkästä aikaa nukkumaan kunnolla.
[color=purple] Meidän päivä on ollu touhua täynnä! On ollu kahdet vieraat tänään kylässä ja hiuksiakin olen saanu leikata..talli siivottu ja hevonenkin kengitettiin tänään, et levähtää en ole kerinny tänään ollenkaan, vaikka jalat huusi jo puolenpäivän aikaan tuskaa!!
[color=red] Mä olen niin hyvällä tuulella, et..HALEJA KAIKILLE IHANILLE KESÄKERTUILLE!!
Hanna* RV 29+4
Linkki eiliseen, jos onnistu...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6838446&p=1&tmode=1&smode…
Nukutti tosi syvää unta ja oli kellokin jo 5 minuuttia soinut, ennen kun havahduin... No illalla vähän venähti. En muista telkkaa sammuttaneeni, mut on sammutettu.... Hieman on hatara tää pää...
No likkan kanssa lähetään tarhaan ja siitä töihin suuntaan. Hyvää päivää kaikille.
Lytte ja Masukki 28+5