Minkä takia mä masennun ja halvaannun, kun pitäis järjestää lapsille näitä turhia pakkojuhlia?
Kun kaaaa.....aaaaikilla muillakin on.... Itse en haluais huomioida tätä vitun juhannusta mitenkään. Aina inhonnut sitä. Typerimmät, paskaisimmat wt:t juhlii ihan innoissaan, kun SAA olla kännissä, SAA polttaa nahkansa, SAA sekstata pusikossa ja SAA pilata kuulonsa jossain menetetyn musiikin festareilla. Huooooh.
Kommentit (37)
Miksi edes sitten hankit lapsia jos sinua ei kiinnosta järjestää juhlia? Ei tarvitse tehdä samaa kuin muutkin vaan voit hyvin tehdä omat kivat perinteet perheen kesken. Meidän perinne on grilli ja sauna ja pihapelejä lasten kanssa ja kivaa on.
Että mä inhoan näitä löyhämoraalisia paskakasoja. Pilaavat kaikki festarit, puistot, tapahtumat ja uutissivut. Jos Suomessa asuisi vain meitä järkeviä, ei tarttis lukea sitä ameeban aivoille sovitettua juhannuslehdenkansikamaakaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Huonotapaiset suomalaiset ovat pilanneet juhannuksen. Inhottaa kun Suomi on täynnä paskakasaihmisiä, joille fiksu juhlinta on mahdottomuus.
Ap
Ironian multihuipennus
Juhannus on sen näköinen minkä sä siitä teet. Jos et tykkää, järjestä jotain muuta.
Jokaisella meistä on oikeus elää oman näköistämme elämää. Myös niillä känniörvelöillä. Et kai voi kuvitella, että juuri sinun tapasi elää on ainoa oikea tapa? Elämäsi on helpompaa, kun hyväksyt sen, että meitä on täällä moneen junaan ja hyvä niin.
Pakkojuhlat ovat perheellistymisen hinta. Jos nyt jaksat venyä, sillä on kuitenkin iso arvo lapsille. Esim. meille ei järjestetty juuri mitään, kun olin pieni. Se oli yksi niitä pieniä mutta isoja asioita, joiden kautta tuli tunne omasta erilaisuudesta ja ennen kaikkea vähemmyydestä suhteessa niihin lapsiin, joille järjestettiin vaput ja pääsiäiset ja muut. Pieni lapsi vaistoaa jo varhain, mitä kuuluu olla ns normaalin ihmisen elämässä. Kun järkkäät asioita, järkkäät samalla lapsillesi normaalin ihmisen identiteetin. PIeniä, mutta kasautuvina isoja palasia, joiden kautta itsetunto rakentuu ja ihminen tajuaa kuuluvansa joukkoon. Eli niele turhautumisesi. Teet tärkeää työtä järkkäämällä tämänkin juhannuksen, vaikkei itseä nappaa
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella meistä on oikeus elää oman näköistämme elämää. Myös niillä känniörvelöillä. Et kai voi kuvitella, että juuri sinun tapasi elää on ainoa oikea tapa? Elämäsi on helpompaa, kun hyväksyt sen, että meitä on täällä moneen junaan ja hyvä niin.
Ei kyllä pitäisi olla oikeus, mitä HYÖTYÄ siitä on, ettei osa osaa elää kunnolla?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä pitäisi olla oikeus, mitä HYÖTYÄ siitä on, ettei osa osaa elää kunnolla?
ap
Juurikin tuo "elää kunnolla" on sinun käsityksesi asiasta. Et ole mikään diktaattori, jolla on oikeus päättää mikä on kunnollinen elämä. Ehkä filosofian perusopinnot tekisi sulle hyvää ja avaisi vähän ymmärtämään asioita. Kuulostat ehkä myös melko itsekeskeiseltä. Entä, jos ajattelisit miten järjestää lapsille kivat juhannusmuistot sen sijaan, että vedät tolla marttyyriasenteella..??
Sinäkö sen määrittelet, mitä on elää kunnolla?
Kuten jo aiemmin sanottiin, juhannuksesta voi tehdä oman näköisensä. Meillä nukuttiin pitkään, hampurilaispihvit ovat uunissa ja kohta syödään. Sit lähden teinipoikien kanssa kävelylle ja ostetaan karkkeja. Pojat pelailee playkalla. Kuopus opettelee soittamaan pianoa. Illalla voisin paistaa pannaria. Ehkä lämmitetään sauna.
Huomenna, jos säät sallii grillataan pihvejä. Kaveriksi uusia perunoita ja salaattia kera msnsikoiden. Jälkkäriksi grillataan vaahtokarkkeja. Saatan juoda lasin viiniä. Rannalla voidaan käydä kävelemässä, tuskin tarkenee uida.
Sunnuntaiksi on savukalaa ja uusia perunoita.
Itse aion lukea ja järjestellä paikkoja.
Niin ja juhannus vieteään kotona Espoossa, en välihä istua ruuhkissa ja muutenkin viihdyn paremmin kotona kuin mökeillä. Kaupungissa on ihanan hiljaista juhannuksena.
Äitihullu tuli palstalle jankkaamaan juhannukseksi. Lapsiparat.
Kyllä sille julkisella paikalla käyttäytymiselle sopii olla määret. Paskakasoillehan ei tietenkään ole koska heitä ei muiden viihtyvyys kiinnosta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tällä varmaan lähtee koko ketju, mutta saatana tekisi mieli tehdä Breivikit niitä 20-25-vuotiaita nuoria kohtaan, jotka kännää ja huutaa julkisilla paikoilla. Varsinkin miehet. Nirri pois vaan ja Suomi siistiksi.
ap
Noh, noh. Nyt olet niin vihainen, että alkaa kuulostaa siltä, että joku alkoinen ihminen on tehnyt sinulle joskus pahaa. Oletko alkoholistiperheen lapsi tai jollain muulla tapaa alkoholi on tuhonnut elämääsi? Siinä tapauksessa ymmärrän vihaisuutesi. Joskus viha on ensimmäinen askel surutyössä. JOskus vihaisuus on helpompaa kuin sureminen, koska suru sattuu paljon enemmän. Saatat siis suojella itseäsi sillä että olet mieluummin vihainen. Se on kuitenkin ihan ok, jos näin on.
Vierailija kirjoitti:
Avaa jo se kossupullo, niin voit sammua ojaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Pakkojuhlat ovat perheellistymisen hinta. Jos nyt jaksat venyä, sillä on kuitenkin iso arvo lapsille. Esim. meille ei järjestetty juuri mitään, kun olin pieni. Se oli yksi niitä pieniä mutta isoja asioita, joiden kautta tuli tunne omasta erilaisuudesta ja ennen kaikkea vähemmyydestä suhteessa niihin lapsiin, joille järjestettiin vaput ja pääsiäiset ja muut. Pieni lapsi vaistoaa jo varhain, mitä kuuluu olla ns normaalin ihmisen elämässä. Kun järkkäät asioita, järkkäät samalla lapsillesi normaalin ihmisen identiteetin. PIeniä, mutta kasautuvina isoja palasia, joiden kautta itsetunto rakentuu ja ihminen tajuaa kuuluvansa joukkoon. Eli niele turhautumisesi. Teet tärkeää työtä järkkäämällä tämänkin juhannuksen, vaikkei itseä nappaa
Juuri kuin minäkin ajattelen.
Ei koskaan synttäreitä, ei edes jouluja, puhumattakaan "tyhjänpäiväisistä" rippijuhlista. Ylioppilaaksi kirjoitin ja silloin oli kakkua perheen kesken. Äitini syntymän päivämäärän opin joskus aikuisiällä.
Olen täysin syrjäytynyt, yksinäinen työttömyyseläkkeellä. En sano, että juhlien järjestämättömyys olisi ainoa syy tähän. Kuitenkin osa kokonaisuutta, jossa mikään ei merkitse mitään paitsi ehkä raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä varmaan lähtee koko ketju, mutta saatana tekisi mieli tehdä Breivikit niitä 20-25-vuotiaita nuoria kohtaan, jotka kännää ja huutaa julkisilla paikoilla. Varsinkin miehet. Nirri pois vaan ja Suomi siistiksi.
apNoh, noh. Nyt olet niin vihainen, että alkaa kuulostaa siltä, että joku alkoinen ihminen on tehnyt sinulle joskus pahaa. Oletko alkoholistiperheen lapsi tai jollain muulla tapaa alkoholi on tuhonnut elämääsi? Siinä tapauksessa ymmärrän vihaisuutesi. Joskus viha on ensimmäinen askel surutyössä. JOskus vihaisuus on helpompaa kuin sureminen, koska suru sattuu paljon enemmän. Saatat siis suojella itseäsi sillä että olet mieluummin vihainen. Se on kuitenkin ihan ok, jos näin on.
Ei ole kyse alkoholista. Vaan siitä, miten minun pitää juhannuksena käyttäytyä. Minä en kyllä edes haluaisi örveltää, mutta en tajua, miten se on sallittu kellekään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jätä jo perheesi rauhaan jotta lapsilla olisi edes joku mahdollisuus normaaliin elämään ilman kiukuttelevaa narsistiäitiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apJätä jo perheesi rauhaan jotta lapsilla olisi edes joku mahdollisuus normaaliin elämään ilman kiukuttelevaa narsistiäitiä.
Te ette ole tietääkseni minun perheeni.
ap
Ei kukaan pakota ja itse olet lammas jos teet vaan koska muutkin