Tarinoita kamalista esimiehistä?
Kertokaa omia kokemuksianne. Onko ollut kiusaamista? Miten ilmeni? Eikö osannut hoitaa omia hommiaan? Alistiko?
Kommentit (15)
Sain aina pelätä, että pomo räjähtää kun menin häntä tapaamaan. Itku kurkussa silloin 18-19-vuotiaana menin aina pomon puheille. Aina hirveä pelko siitä mitä nyt on tehnyt väärin. Vaikken koskaan saanut itse valituksia, kuulin usein kun hän huusi ja raivosi työkavereilleni usein aivan turhasta.
Vapaapäivien kysyminen suorastaan ahdisti, kun tiesin miten paljon kyseistä esimiestä rasitti ja ärsytti kun häntä käytiin häiritsemässä. Joskus ei edes viitsinyt nostaa katsettaan paperista/tietokoneen näytöstä kun hänen luonaan kävi jotain asiaa kysymyssä. Huuteli ärsyyntyneenä olkansa yli.
Lapsemme syntyi 10 viikkoa etuajassa. Kolmikuisena joutui leikkaukseen, ja mieheni pyysi tämän takia kuukautta etukäteen esimieheltään kolmea päivää palkatonta. Esimies totesi että paskaakos se hänen vikansa on, että lapsi pitää leikata, ei antanut vapaata. Miehen esimiehellä tuntuu muutenkin olevan joku pyhä viha pienten lasten vanhempia kohtaan, kuulemma joku toinen pienen lapsen isä ei saanut pitää isyyslomiaan "koska ei ilmoittanut niitä tarpeeksi ajoissa" vaan sai ne vasta lapsen ollessa yli vuoden ikäinen.
Kyseinen hieno mies ei ole enää mieheni esimies, "yllättäen" tuli ongelmia ja vaihtoi työpaikkaa.
MInulla oli lysti pomo aikoinaan, kun hän oli haluton tekemään minulle työvuorolistoja, vaan niitä tehtiin sitä mukaan, kun joku postasi tai tuli muuten pakko hommia. Ja aina välistä ei sitten töitä ollutkaan, vaan tuntilaiset olivat saaneet työt ja me kuukausipalkkaiset pyöriteltiin peukaloita. Jos sattui kysymään, että miten viikko sitten menee ja missä, hän vastasi, että voi hyvä Jumala jos se töitä antaisi. Kerran leikkasi kiinni ja kävin sanomassa seuraavalle pomolle, että jos se Jumala kuitenkin jätettäisiin näiden työhommien ulkopuolelle tai sitten minun palkkakuitissa pitää olla seurakunta maksajana. Loppui se Jumalan hokeminen, mutta vuorolistoja ei kyllä täytetty sen paremmin siitä eteenkään päin. Onneksi täti jäi viimein eläkkeelle ja minullekin tulivat normaalit kuukauden listat etukäteen, vaikka usein ne vaihtuivatkin.
Olin sisälähettinä eräässä isossa firmassa. Kuljettelin kaikenlaista postia myös lentolippuja. Jätin kerran lentoliput työntekijän huoneen pöydälle. Keskelle pöytää, että varmasti näkee.
Pomo sitten jonkun ajan kuluttua soitti ja raivosi lipuista. En kuulemma toimittanut niitä. Huusi että lippujen hinta veloitetaan palkastani.
Löythän ne liput lopulta. Työntekijä oli laittanut ne pöytälaatikkoon ja unohtanut sen.
Mitään anteeksipyyntöjä en pomolta koskaan saanut. Oli muutenki tosi ikävä ihminen. Suuttui kun irtisanoin itseni ja olin löytänyt uuden työpaikan. Keljuili vielä " kauanko aiot viihtyä xx työpaikassa" Monesti mietin et tulis muo vastaa, niin pääsisin sanomaan 24v viihdyin"
Häiritsee työskentelyä, keskeyttää ja sotkeentuu asioihin. Antaa huonot ohjeet, että pääsisi sanomaan ettei noin vaan näin. Jättää omatkin työnsä tekemättä ehtiäkseen paremmin kyttäämään. Sitten valittaa kun hänellä on hirveästi hommia tehtävänä ja joutuu olemaan myöhempään.
sellainen esimies on ärsyttävä joka ei osaa antaa rakentavaa palautetta työstä.
Huuteleminen välillä seläntakaa eih noin eih omahyväisenä.
Aika moni varmasti osaisi tuon voivottelun.
Yksi oli kiusaaja joka etsi aina silmätikkua. Sain muunmuassa potku-uhkaukset koska olin neuvonut asiakkaalle tietyn asian väärin, tämän oli tehnyt myös suurin osa muu tiimistä koska emme olleet saaneet salasanoja uuteen systeemiin. Kukaan muu ei saanut haukkuja, vain minä. Mies alkoi sitten tikulla etsimään virheitä töistäni ja lopulta sain potkut koska "olin luvatta poissa". Olin siis aina ajoissa, ei sairasteluja, saavutin tavoitteeni ja osasin työni. Anoin 5 päivää lomaa määräaikaiasuuteni viimeisille päiville (mulla oli 6kk, 8kk ja 1kk sopimukset) ja tämä myönnettiin. Sitten sain sähköpostin ettei sopimustani jatketa koska minulle ei oltu myönnetty lomaa ja olin vain ollut luvatta poissa yli 3 päivää. Sanoin että se on täyttä valetta ja miksi ette siinä tapauksessa soittaneet minulle edes kahden tai kolmen päivän jälkeen tai edes lähiomaiselleni. Löysin tyypin twitterin ja hän on täys idiootti, ei puhu muusta kuin pesiksestä ja seksistä.
Yksi pomo lähmi nuoria, vasta ekassa työssään olevia naisia. Hieroi hartioita, "opetti" kädestä pitäen millainen on hyvä istuma-asento (toisella kädellä ote rintakehästä, toisella alaselästä) jne.
Ei suostunut myöntämään ettei osaa käyttää tuotannonohjausjärjestelmää ja että hänen takiaan tuotanto seisoi puoli vuorokautta. Vain siksi ettei suostunut uskomaan että nainen, minä, tiesin mitä sanoin. Hänestä naiset eivät voi tietää tekniikkajutuista mitään, joten ei tehnyt opastukseni mukaan ja siksi kukaan ei tehnyt mitään.
Levitteli työkavereille sairauslomien syitä, erityisesti jos liittyi mitenkään naisellisiin vaivoihin; keskenmenoihin, pahoihin kuukautiskramppeihin tms. Kertoi antaumuksella miten hän miettii miten kohtu toimii.
Ja toi siis tosiaan oli mies.
Kyllästyin häneen aika nopsaan, valitin hänen esimiehelleen riittävän monta kertaa ja tein hänestä kirjallisen valituksen muutenkin, myös työterveyshuollon kautta (noista saikkujen levittelyistä).
Aikansa siinä meni, mutta pomo joutui melko suppean organisaatiomuutoksen piiriin (käsitti yhden henkilön...) ja siirtyi sen jälkeen hanttihommiin, liki ikkunattomaan koppiin tekemään jotain ihan haista vittu-hommaa. Kunnes sitten ymmärsi itse irtisanoutua.
Yhdessä suurehkossa kesätyöpaikassa yksi osastoesimies alkoi huutaa asiakkaalle, että tämän pitää tehdä tietty homma heti. Asiakas lähti tiehensä sanoen, että kiitos, taidan vielä kysyä tarjousta toisesta firmasta. Pomo sitten alkoi pauhata meille, ettei ole pidetty asiakkaasta kiinni, vaikka itse oli juuri karkoittanut. Luuli siis nuorta asiakasta meiksi aspoiksi, kun ei vaivautunut opettelemaan kenenkään sijaisen nimeä tai ketä yleensä siellä oli.
Kerran etsin erästä tavaraa varastosta, mutta ei ollut omalla paikallaan tai muuallakaan, eikä sitä sieltä löytänyt työkaverikaan. Sanoin pomolle joka kävi katsomassa ja vähän ajan päästä käski tulla katsomaan että siinähän se on omalla paikallaan ja alkoi huutamaan pää punaisena ettettekö te yhtään katso jne.
Siis tavara oli pomon itsensä jäljiltä hukassa, mutta sen sijaan että olisi sanonut normaalisti, niin laittoikin sen tavaran salaa takaisin paikalleen ja sitten alkoi huutaa niinkuin se olisi ollut siinä koko ajan. Mikä lie psykopaatti.
Pomo yritti päättää perheemme puolesta missä lapsi hoidetaan ensimmäisten kouluvuosien iltapäivät. Sai pitkän nenän kun hain kaikki mahdolliset lakisääteiset perhevapaat ja kieltäydyin sillä perusteella iltatöistä. Perhevapaat kun oli lakisääteisesti tarkoitettu lapsen iltapäivähoidon järjestämiseksi.
Jehovantodistaja, joka pyöritti totuuskomissiota myös duunipaikalla
Maksettiin tahallaan väärin palkkoja, vaikka itse hoidin työni niin hyvin kuin pystyin.
Siis kaikki meni muuten hyvin, mutta 4 kuukauden jälkeen huomasin, että palkkani on maksettu vanhentuneesta palkkataulukosta eli tuntipalkkani oli ollut liian pieni. Kun huomasin asian, pomoni maksoi väärin maksetut palkat heti. Sanoi vaan, että näitä sattuu aina välillä ja palkanlaskija on vaan mokannut. Väärin maksettuja palkkkoja oli yli 230€! Sitten huomasin, että palkat on maksettu taas osittain väärin. Huomautin asiasta ja pomoni sanoi että maksetaan, maksetaan. Ei ikinä kuitenkaan maksanut. Lisäksi löysin yhden palkkalaskelman, josta puuttui 5 tunnin palkat, sitäkään ei maksanut, vaikka huomautin asiasta. Lisäksi kaikki iltalisät oli jätetty maksamatta.
Kun palkkaongelmat alkoivat, aloin etsimään muualta töitä ja hyvin äkkiä sainkin toisen työn. Inhottava pomoni yritti vielä jättää lomakorvaukset maksamatta, mutta ihme kyllä suostui maksamaan, kun laitoin napakan viestin hänelle.
Jälkeenpäin olen kuullut, että kyseisessä yrityksessä palkkaongelmat ovat aivan tavallinen ongelma. Lisäksi yritetään hyvin useasti jättää lomakorvaukset maksamatta. :(
Vierailija kirjoitti:
Olin sisälähettinä eräässä isossa firmassa. Kuljettelin kaikenlaista postia myös lentolippuja. Jätin kerran lentoliput työntekijän huoneen pöydälle. Keskelle pöytää, että varmasti näkee.
Pomo sitten jonkun ajan kuluttua soitti ja raivosi lipuista. En kuulemma toimittanut niitä. Huusi että lippujen hinta veloitetaan palkastani.
Löythän ne liput lopulta. Työntekijä oli laittanut ne pöytälaatikkoon ja unohtanut sen.
Mitään anteeksipyyntöjä en pomolta koskaan saanut. Oli muutenki tosi ikävä ihminen. Suuttui kun irtisanoin itseni ja olin löytänyt uuden työpaikan. Keljuili vielä " kauanko aiot viihtyä xx työpaikassa" Monesti mietin et tulis muo vastaa, niin pääsisin sanomaan 24v viihdyin"
Tää kuulostaa ihan eräältä pomolta jo aikoja sitten lopettaneessa firmassa, Pohjois-Savossa. Lähettinä olin minäkin ja pomo huusi joka asiasta, kun itse hukkasi tavaroitaan. E-kirjaimella alkoi nimi.
Voitte kertoa myös kamalista työkavereista. Ap