Kysy ex lestadiolaiselta
Tylsää ni voin vastailla kysymyksiin aiheeseen liittyen.
Kommentit (18)
En uskonut enää siihen opetukseen. Ärsytti myös se tapa, miten lapsesta asti on hoettu jotain fraaseja, ja niitä sitten ihmiset sokeasti toistelee. Myös semmoinen rajan vetäminen lastadiolaisten ja muun maailman välille ahdisti. En tiedä uskoko enään mihinkään. Ja joo vl olin. Minulla on kaksi lasta. Syntyivät kun olin vielä vl.
Ap.
Osallistuitko hoitokokouksiin? Heiluiko peitto/puska suviseuroissa?
Opit tuntemaan Jumalan ja Jumalan tahdon, kun luet Raamattua ja rukoilet.
Miksi he vetävät rajan lestadiolaisten ja muiden välille? Eihän se Lestadius ketään pelasta, vaan Jeesus. Tekivätkö he ihmisestä jumalan?
Mitä tykkäät siitä että on pilvistä ja lämpötila juhannuksena on vain 13 C? Haluaisitko mieluummin että olisi hellettä?
Hoitokokoukseen en ole osallistunut . Eivät olleet enää yleisiä minun aikanani. Mutta tutuilta olen kuullut, että ovat osallistuneet esim. Nuorille suunnattuun kokoontumisen, koska on ollut huhuja että nuorison keskuudessa on maailman paheet tulleet liian lähelle. Siellä on sitten ryhmä paineen alla kaikki pyytäneet anteeksi.
Ap.
Eipä heilunut peitto ennen naimisiin menoa.
Ap.
En kysy mitään vaan toivotan onnea. Noista herätysliikkeistä kannattaa pitää perheensä erillään.
Parempi humalahakuinen juominen kuin jumalahakuinen huominen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi he vetävät rajan lestadiolaisten ja muiden välille? Eihän se Lestadius ketään pelasta, vaan Jeesus. Tekivätkö he ihmisestä jumalan?
Koska paha maailma viettelee ja vainoaa. On hyvä olla vain omiensa kanssa ettei syntielämä tulisi liian lähelle yms. Vain lestadiolaiset ovat oikealla tavalla uskovaisia. Huh onneksi olen erossa nykyään tuosta.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Opit tuntemaan Jumalan ja Jumalan tahdon, kun luet Raamattua ja rukoilet.
Olen lukenut uudentestamentin. Ihan mielenkiintoinen kirja.
Ap.
Minulla on erilainen käsitys. Nykyään suljetaan silmät ja painetaan villaisella monenlaiset maailmalliseksi laskettavat teot. Eli linja on, että tee se salaa ja huomaamattomasti, pidä kulissit kunnossa. Ei siis rajoiteta ja vahdita nuorisoa mitenkään erityisesti. Runsas määrä lapsia riittää antamaan kuvan oikeasta uskovaisuudesta. Olenko oikeassa havainnoissani?
Kun erosit lestadiolaisuudesta, millainen on uskosi Jumalaan nyt. Onko letadiolaisuus rasittanut Jumala-kuvaasi niin, että sinun on vaikea uskoa mihinkään korkeampaan?
Ei Jeesus olisi halunnut että uskovaiset jakautuvat eri kirkkoihinsa. On vain yksi kirkko ja usko. He jotka uskovat Jeesukseen ovat hengellinen kirkko, ympäri maailman.
Ap:llä ei ole ilmeisesti enää tylsää, kun ei vastaile.
Miksi lessut on niin kovin nyrpeän ilkeitä?
Miksi niiden kakarat hajottaa vuokralaisena paikkoja, eikä kunnioita toisten omaisuutta?
Onko puolisosi vielä VL? Oletteko vielä naimisissa? Jos on, tuleeko tästä mitään ristiriitoja? Entä minkälaiset välit sulla on VL-perheenjäseniin?
No, mikset ole enää lesta? Olitko vl? Onko sinulla lapsia?