Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En selviä erosta.

Vierailija
22.06.2017 |

Asuntoja ei ole vapaana. Olen varaton, huonekaluton, työtön, ystävätön.
Kuolen yksinäisyyteen. Mielenterveys reistailee pahasti. En voi pitää edes kissaani asunnottomana. Yksi vaihtoehto on muuttaa suvun kesämökille korpeen. Tuntuu että olen umpikujassa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä voin tehdä?

Vierailija
2/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sinne kesämökille, säästä rahaa ja etsi työpaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin just kivan yksiön 300 euron kuukausivuokralla. Vai asutko Hesassa? Mä siis en asu. Huonekaluja saa Torista aika halvalla, monilla on liikaa tavaraa. Toki nätti kama maksaa enemmän, mutta ihan ehjää ja siistiä saa tosi halvalla. Perustan juuri airbnb-kämppää.

Vierailija
4/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

selviät kyllä. Älä vaivu epätoivoon. Asioiden järjestymisessä voi mennä useita kuukausia mutta mitä se on ihmiselämässä, joka on useita kymmeniä vuosia?

Vierailija
5/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita Facebook Kirpparilla ilmoitus ja kerro tarinasi, ihmiset antavat pois ylimääräistä tavaraa. Ehkä myös asunto järjestyy. Selvitä vain yksi asia kerrallaan nii. Selviät.

Vierailija
6/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki järjestyy kun pyydät apua. Asu kesä mökillä kissan kanssa. Lue , lepää, rauhoita mieltä yksinkertaisilla asioilla. Sit syksyllä katse eteenpäin, hankit kaupungilta vuokra-asunnon, pyydä sossusta apua siihen. Sit työpaikkahakemusta sisään, työkkärin kurssia ja muuta aktiviteettia. Mielenterveysongelmiin haet apua terveyskeskuksesta. Saat lääkkeet ja syöt niitä.

Suomessa ei kukaan jää heitteille jos on itse aktiivinen.

Erokipu häviää ajan myötä. Kesän jälkeen kipu on jo paljon laimeampi

Vierailija
7/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi murhe kerrallansa.

Oletko sidottu juuri tiettyyn paikkakuntaan?

Onko paikkakunnalla joku taho joka voisi auttaa? (Täällä on kierrätyspiste joka auttaa juuri tällaisissa. )

Paikalliseen fb.n roskalavaryhmään ilmo: otetaan vastaan huonekaluja.

Kesä on helppo asua mökilläkin siihen asti että löytyy kämppä.

Tsemppiä elämän raskaimpiin aikoihin. ❤

Vierailija
8/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta selviää.

Miten mieleterveys reistailee?

Se mökki on alkuun hyvä. Saat koottua asioita. Ykskaks huomaat, että kaikki järjestyy.

Minä olen niin monet kerrat ollut varma, että nyt ei asiat järjesty. Aina oon ne kuntoon saanut.

Kaikella on joku tarkoitus, jonka huomaa vasta jälkikäteen.

Vierailija
9/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi kämppää yksityisiltä. Sama kai se on, mikä huone aluksi löytyy. Eipähän tarvi huonekaluja. Ilmoitus lehteen ja kerrot kissasta myös.

Vierailija
10/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin otin kulutusluottoa ja ostin tarvittavat keittiövälineet ja huonekalut. Ja pidin kissat. Niistä luopuminen olisi syössyt minut aivan pohjalle.

Vierailija
11/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki on hyvä vaihtoehto ja pakopaikka. Kasarilla kun vanhemmat ryyppäsivät ja hakkasivat toisiaan, pyöräilin 10-vuotiaasta alkaen perjantai-iltaisin 30 km mökille. Siellä oli aina säilykkeitä, kuivatavaraa, öljylamppu ja lähteestä sai vettä. Otin reppuun koulukirjat ja vaihtovaatteita, pyöräilin sieltä sitten maanantaina suoraan kouluun. Maanantaina aina odotti auto koulun pihassa ja anteeksi kovasti viikolopun tapahtumia pyydeltiin. Seuraavana viikonloppuna sama setti. Voi näitä isojen ikäluokkien vekkuleita!

Vierailija
12/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille rohkaisevista kommenteistanne. Eipä sitä ensi hätään onneksi paljoa tavaraa tarvitse. Lähden mökille mahdollisimman pian. Ensi viikolla varaan myös lääkäriajan, jotta saan itseni kuntoon.

Vierailija
13/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä löysin just kivan yksiön 300 euron kuukausivuokralla. Vai asutko Hesassa? Mä siis en asu. Huonekaluja saa Torista aika halvalla, monilla on liikaa tavaraa. Toki nätti kama maksaa enemmän, mutta ihan ehjää ja siistiä saa tosi halvalla. Perustan juuri airbnb-kämppää.

Asun pohjoisessa. Kaverilla on onneksi kämppä vapautumassa ja alustavasti lupaili sitä minulle. Näköjään asiat järjestyvät yllättävän nopeasti.

Vierailija
14/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi murhe kerrallansa.

Oletko sidottu juuri tiettyyn paikkakuntaan?

Onko paikkakunnalla joku taho joka voisi auttaa? (Täällä on kierrätyspiste joka auttaa juuri tällaisissa. )

Paikalliseen fb.n roskalavaryhmään ilmo: otetaan vastaan huonekaluja.

Kesä on helppo asua mökilläkin siihen asti että löytyy kämppä.

Tsemppiä elämän raskaimpiin aikoihin. ❤

Kiitos. Opiskelupaikasta sekä työpaikasta odotan vielä tietoa. Jos en saa kumpaakaan, voisin harkita maiseman vaihtoa.

Vierailija
15/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku paikka mihin mennä, se on hyvä. Edes se mökki. Asuntoja löytyy yksityisiltä helposti ja edullisestikin, jos on luottotiedot kunnossa ja vaikkei olisikaan niin elämä jotenkin järjestyksessä joku vakaa ihminen takaamaan. Kaupunkikin järjestää "jonon ohi" asuntoja kriisitilanteessa kun ottaa sossuun yhteyttä. Ei kalleimmalta tai parhaimmalta alueelta ehkä, mutta pääset omillesi. Huonekaluja saa jopa ilmaisekso, kuten myös keittiövälineitä, lakanoita, pyyhkeitä ja vaatteitakin. Okei ne ei oo mitään design-juttuja, mutta alkuun pääsee.

Jos pää reistaa niin mielenterveyspäivystys auttaa, älä sokeroi niille IKINÄ mitään. Älä koskaan sano että "ihan hyvin on mennyt", ellei se oo totuus. Jos tuntuu, että tapat ittes jos et saa apua niin sano se!

Vierailija
16/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki järjestyy! ❤️ Nyt sinulla on mahdollista saada uusi alku. Sitä olet varmasti salaa toivonutkin.

Vierailija
17/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta selviää.

Miten mieleterveys reistailee?

Se mökki on alkuun hyvä. Saat koottua asioita. Ykskaks huomaat, että kaikki järjestyy.

Minä olen niin monet kerrat ollut varma, että nyt ei asiat järjesty. Aina oon ne kuntoon saanut.

Kaikella on joku tarkoitus, jonka huomaa vasta jälkikäteen.

Olen ahdistunut ja masentunut. Ennen eroa jo ollut. Kaverilta vapautui juuri asunto, johon pääsen muuttamaan. Kyllä tämä tästä.

Vierailija
18/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että jotain positiivistakin näkyy. Yleensä asioilla on taipumus järjestyä. Kovasti tsemppiä!

Vierailija
19/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki järjestyy! ❤️ Nyt sinulla on mahdollista saada uusi alku. Sitä olet varmasti salaa toivonutkin.

Uusi alku tulee kyllä tarpeeseen. On vain alkuun saatava pää kuntoon.

Ap

Vierailija
20/27 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ihmeessä lääkärissä, ero on aina kriisi, josta ei täydy selvitä ilman apua. Kirkossa voisi saada myös keskusteluapua (ei tarvitse olla edes kirkon jäsen). Sosiaalityöntekijältä voisi saada harkinnanvaraista välttämättömiin huonekaluihin ja voisi auttaa myös asunnon etsimisessä yms. käytännön asioissa. Nuo fb-ryhmät on tosiaan hyvä idea, monissa kaupungeissa on kirppiksien lisäksi roskalava-ryhmä, josta saa tavaraa ilmaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme