Miten joillain voi olla niin paha olla, että käytöstavat unohtuvat täysin? Työpaikkaruokalassa nuori mies
Tuli takaani ottamaan ruokaa mutta ohitti minut kun aloin lapata omaa ruokaani lautaselle. Hänen mielestään ilmeisesti hänellä oli oikeus ohittaa minut kun hänen haluamansa ruoka oli lähempänä kassaa.
Ei sanonut mitään mitään kassamyyjälle, ei tervehtinyt eikä kiittänyt. Ei kiittänyt edes hyvää ruokahalua -toivotuksesta, jonka kassamyyjä toivotti.
Mistä näitä sikiää? Onko niin että jos on paha olla, on oikeus kohdella muita ihmisiä ihan miten huvittaa?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Huono kasvatus. Todennäköisesti sivari.
Luuserit tuppaa olemaan luusereita asiassa kuin asiassa. Erityisen hyvin tämä näkyy juuri miehissä. Ei vaan löydy huonosti naisia kohtelevia ja ohittelevia miehiä reservin upseereista.
Olisit sanonut sille, että "hei älä ota noita prinssinakkeja enempää kun housuistaskin roikkuu jo yksi"... sitten se olisi katsonut haaroihinsa ja olisit samassa läpännyt sen tarjottimen päin kaverin naamaa.
Täyttä p*skaa.
Niin. Jospa hänellä tosiaan oli paha oli. Sinun kyttääminen ja tarkkailu tuskin auttoi asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Jospa hänellä tosiaan oli paha oli. Sinun kyttääminen ja tarkkailu tuskin auttoi asiaa.
paha olla
Minäkin menin kysymättä ohi, kun yksi mietti mitä ottaisi ja minulla oli ruoka valmiina. Maksoin tasarahalla ja poistuin jo ennenkuin tämä miettijä pääsi kassalle.
Mä ajattelin tehdä niin että ensi kerralla kun tuo jätkä on edessäni vastaavassa tilanteessa ruokalan jonossa niin ohitan hänet. Jos ei näytä pahastuvan eikä sano mitään niin saa jatkossakin ohitella minua. Kyllä mulle tuo sopii kunhan se toimii molempiin suuntiin. :)
Ap
Ap on varmaan niitä tyyppejä lounasruokalassa jotka minäkin ohitan.
Ensin hierotaan käsidesiä linjan päässä hartaudella ja tavataan listaa. Sit pikku hiljaa tutkimaan että mitäs täältä löytyy. Jokaista salatin lehteä täytyy käännellä ja tutkailla, onko hyvä ja tuore ja pohtia että ottaisinko.
Samaan aikaan eteneminen pysähtyy kun pitää työkaveiden kanssa haastaa miten meidän Petteri taas pelasi jalkapallo pelissä niin hienosti ja oli ratkaisevassa roolissa joukkueen voittaessa.
No sit siirrytään niihin lämpimiin ruokiin, voi että kun on taas raskaita vaihtoehtoja... ottasko sittenkin vain salaatin ja keiton. Mitäs keittoa siellä muutes olikaan.. viitsitkö Leena katsoo. No ei kyllä, mä otan tätä. Jos otan sillai vähän kun on ne juhlatkin tulossa kesän lopussa niin ei oo sit kauhee läski.
Tätä matelevaa pohdiskelua koko linjan mitta ja joka päivä.
Ohitin...
T: M45
Paljostako vetoa että sinä olet niitä arpojia ja 1 herne kerrallaan ottajia. Teidän ohitan aina jonossa ihan ilman kysymistä. Ei kiinnosta tuhlata aikaa kun sinä arvot kaloreita ja mitä haluat syödä. Minä olen syntynyt suorittamaan enkä arpomaan asioita.
t. Nuori mies
Ois saanu ohittaa,jos ois kysyny av- mammalta luvan.
Sille ei ole opetett kotona miten muita kohdellaan.
Vierailija kirjoitti:
Ois saanu ohittaa,jos ois kysyny av- mammalta luvan.
Eli ap on kontrollifriikki. Ventovieraidenkin pitää häneltä luvat anoa tekemisilleen
Tämä on se syy, miksi suomalaiset aiheuttavat mm. buffetpöytään usein järkyttävän jonon. Koko jonollinen ihmisiä odottelee sitä, kun yksi etummainen valikoi keitettyjä perunoita lautaselleen, kun samalla muilla astioilla ei ole ottamassa kukaan. Siinä sitten odotellaan ja kuljetaan jonossa peräkanaa. Paljon tehokkaammin ruuat saa otettua juuri siten, että jos tarjoiluastia on vapaana, niin mennään suoraan sinne ottamaan sitä ruokaa mitä halutaan. Tämä ilmiö näkyy esim. ruotsinlaivan buffetissa valitettavan selkeästi. Koko jonollinen ihmisiä seisoo takana, kun yksi etummainen ottaa ruokaa.
Jos oli menossa ottamaan eri ruokaa kuin sinä, niin tietenkin saa mennä ohi. Mitä järkeä tämän miehen olisi ollut odotella sinun ruuanottamistasi tuossa tilanteessa?
Huomaan ikavakseni, etta tallainen kaytanto on kommentoijalle taysin vieras. Vaannetaan rautalankaa: Tietenkin se ohitettu (mina tai joku muu) on seuraavana kassalla. Lisaksi tapoihin kuuluu kiittaa viela uudemman kerran kassalta lahtiessa sita, joka antoi menna ensimmaiseksi.