Korunosien tilaus Kiinasta
Onko järkevää? Halvalla saa, mutta miten myrkkyä ovat? Metalliosia ja ketjuja en uskalla tilata (lyijy), mutta miten helmet, kapussit, tms? Mitä niissä voi olla? Uskaltaisitko sinä?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Hyvää tavaraa ovat. Käytössä ei mene miksikään. Jopa laadukkaampaa olen löytänyt Kiinan markkinoilta kun täältä.
Olen koruja ostanut Kiinasta, mutta mietin nyt lähinnä niitä myrkkyjä mitä niissä voi olla. Ihan samanlaista tavaraahan se on, mutta täällä myynnissä olevat ovat käyneet oletettavasti jossain testissä jonka ovat läpäisset (myrkyt).
Tiedän että metalleissa voi olla lyjyä, mutta miten vaikka muovi- tai lasihelmet?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää tavaraa ovat. Käytössä ei mene miksikään. Jopa laadukkaampaa olen löytänyt Kiinan markkinoilta kun täältä.
Olen koruja ostanut Kiinasta, mutta mietin nyt lähinnä niitä myrkkyjä mitä niissä voi olla. Ihan samanlaista tavaraahan se on, mutta täällä myynnissä olevat ovat käyneet oletettavasti jossain testissä jonka ovat läpäisset (myrkyt).
Tiedän että metalleissa voi olla lyjyä, mutta miten vaikka muovi- tai lasihelmet?
Ap
En tiedä, mitä kiinalaiset ovat vuosia sitten lähettäneet eurooppalaislle. Mutta nykyään kaikki on laadukasta, myrkyistä ei ole tietoakaan. Heillä on oma maine kyseessä ja siitä pitävät visusti huolen. Voit huoletta tilata helmiä.
No, joko tilaat ne halvalla kiinasta tai sitten ostat ihan samat osat moninkertaiseen hintaan jostain kivijalkakaupasta täältä. Jokatapauksessa saat samat osat samoilla "myrkyillä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEn tiedä, mitä kiinalaiset ovat vuosia sitten lähettäneet eurooppalaislle. Mutta nykyään kaikki on laadukasta, myrkyistä ei ole tietoakaan. Heillä on oma maine kyseessä ja siitä pitävät visusti huolen. Voit huoletta tilata helmiä.
No en tuosta menisi vannomaan. Paljon on uutisissa myrkyistä mitä Kiinalaisista tuotteista löytyy. Ja niitä tuntuu olevan ihan kaikissa. Lapsille suunnatuissa koruissa on löytynyt myrkkyjä jotka ovat erityisen vaarallisia lapsille jne. Mutta onko helmet sitten pois vaaravyöhykkeeltä? Muovissa on vissiin jotain myrkkyjä (ainakin muovisista leluista on löytynyt), mutta kuinka lasi?
Ap
Kiina käyttää huomattavasti resursseja ja tuotekehittelyä sekoittaakseen halpiskorunosien metalleihin myrkkyjä. Se on aika vaikea mutta kiinalaiset kemistit ovat ratkaisseet sen.
Vierailija kirjoitti:
En tilaisi. Ne on tehty myrKstä
Varmasti monissa on myrkkyjä, mutta onko mahdollisuus löytää joitain tuotteita jotka olisi myrkyttömiä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
No, joko tilaat ne halvalla kiinasta tai sitten ostat ihan samat osat moninkertaiseen hintaan jostain kivijalkakaupasta täältä. Jokatapauksessa saat samat osat samoilla "myrkyillä".
No tätäkin mietin että luultvasti täälläkin on myynnissä sellaisia tuotteita joissa on myrkkyjä. Näin pääsääntöisesti haluaisin uskoa, että monet tuotteet on tulli tarkastanut, ja olisivat myrkyttömiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti monissa on myrkkyjä, mutta onko mahdollisuus löytää joitain tuotteita jotka olisi myrkyttömiä?
Ap
Syödäkö niitä aiot? Suomalaisestakin muovista voi tulla vatsaväänteitä.
Vierailija kirjoitti:
Kiina käyttää huomattavasti resursseja ja tuotekehittelyä sekoittaakseen halpiskorunosien metalleihin myrkkyjä. Se on aika vaikea mutta kiinalaiset kemistit ovat ratkaisseet sen.
Usein on uutisoitu miten käyttävät myrkyllisiä raskasmetalleja koska tulee halvemmaksi. Kuluttajan on mahdoton tietää mitä aineksia koru kätkee sisäänsä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSyödäkö niitä aiot? Suomalaisestakin muovista voi tulla vatsaväänteitä.
Haha, en nyt sentään. :D Mutta jotkut myrkyt voi vaikuttaa ilmeisesti ihokontaktinkin kautta. Ja itse tykkään käyttää joka päivä koruja, niin altistus olisi sitten jatkuvaa.
Ap
Itsekin tilasin kiinasta aiemmin, mutta sitten löysin itseasiassa vieläkin edullisemmin netistä eräästä verkkokaupasta. Nopea toimitus, edulliset hinnat, olin tyytyväinen. Maxbeads.fi, jos haluat katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSyödäkö niitä aiot? Suomalaisestakin muovista voi tulla vatsaväänteitä.
Haha, en nyt sentään. :D Mutta jotkut myrkyt voi vaikuttaa ilmeisesti ihokontaktinkin kautta. Ja itse tykkään käyttää joka päivä koruja, niin altistus olisi sitten jatkuvaa.
Ap
Eivät ole vaikuttaneet ihoon, eikä ihon kautta elimistöön.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin tilasin kiinasta aiemmin, mutta sitten löysin itseasiassa vieläkin edullisemmin netistä eräästä verkkokaupasta. Nopea toimitus, edulliset hinnat, olin tyytyväinen. Maxbeads.fi, jos haluat katsoa.
Kiitos vinkistä! Ainakin ovat Euroopassa toimiva, joten voisi kuvitella että samat lait pätisi, ja myrkkyjä valvottaisiin jollain tasolla. Muuten en nopeasti etsimällä löydä paikasta keskusteluja, joten se aina hieman huolettaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hah, miksi yrität mainostaa kallimpaa Kiinan tavaraa, jossa on suuret toimitusmaksut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä! Ainakin ovat Euroopassa toimiva, joten voisi kuvitella että samat lait pätisi, ja myrkkyjä valvottaisiin jollain tasolla. Muuten en nopeasti etsimällä löydä paikasta keskusteluja, joten se aina hieman huolettaa.
Ap
Joo, en mäkään löytänyt, mutta uskaltauduin sitten kuitenkin tilaamaan. Ja olin tyytyväinen. Ne mitä mä vertasin Aliexpressin hintoihin, oli mun mielestä kyllä halvempia. Ja uskoisin kuitenkin, että ovat tuolta tilattaessa vaarattomampia.
Ja niin muuten, mä tilasin myös tukkupakkauksia, vaikkei mulla mitään firmaa olekaan, ja ihan ok tuli nekin.
Arvasin että joku väittää mua mainostajaksi. En ole, olen vain tyytyväinen asiakas. Ja tuolla oli joku parin kympin tilausraja, jonka jälkeen postikulut on ilmaiset. Kyllästyin odottelemaan useita viikkoja tilauksiani Alista, joten lähdin etsimään jotain muuta verkkokauppaa josta korunosani saan ja löysin tuon. Ei ole pakko uskoa. (Ja tuo näyttää olevan niin suuri firma, että tuskin niitä kiinnostaa laittaa yhtä työntekijäänsä jonnekin randomille mammapalstalle mainostamaan ketjussa, jossa ei tämän enempää lukijoitakaan ole. Jotain rajaa siihen vainoharhaankin. )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJoo, en mäkään löytänyt, mutta uskaltauduin sitten kuitenkin tilaamaan. Ja olin tyytyväinen. Ne mitä mä vertasin Aliexpressin hintoihin, oli mun mielestä kyllä halvempia. Ja uskoisin kuitenkin, että ovat tuolta tilattaessa vaarattomampia.
Ja niin muuten, mä tilasin myös tukkupakkauksia, vaikkei mulla mitään firmaa olekaan, ja ihan ok tuli nekin.
Arvasin että joku väittää mua mainostajaksi. En ole, olen vain tyytyväinen asiakas. Ja tuolla oli joku parin kympin tilausraja, jonka jälkeen postikulut on ilmaiset. Kyllästyin odottelemaan useita viikkoja tilauksiani Alista, joten lähdin etsimään jotain muuta verkkokauppaa josta korunosani saan ja löysin tuon. Ei ole pakko uskoa. (Ja tuo näyttää olevan niin suuri firma, että tuskin niitä kiinnostaa laittaa yhtä työntekijäänsä jonnekin randomille mammapalstalle mainostamaan ketjussa, jossa ei tämän enempää lukijoitakaan ole. Jotain rajaa siihen vainoharhaankin. )
Kaikin puolin kuulostaa hyvältä. Pengon vielä jos löydän tietoa, mutta näin muuten uskoisi että todennäköisyys myrkkyihin olisi pienempi kuin Kiinasta tilattaessa. Ja postikuluttomuus ehdoton plussa. En viitsisi paljoa rahaa tuhlata korunosiin, kun vielä harjoittelen, mutta en ihan myrkkyäkään haluaisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJoo, en mäkään löytänyt, mutta uskaltauduin sitten kuitenkin tilaamaan. Ja olin tyytyväinen. Ne mitä mä vertasin Aliexpressin hintoihin, oli mun mielestä kyllä halvempia. Ja uskoisin kuitenkin, että ovat tuolta tilattaessa vaarattomampia.
50 euron tilausraja ilmaiselle toimitukselle! Ei mikään pieni summa. Kiinasta tulee sama edullisempi tavara ilmaiseksi. Ainoa ero on toimitusajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tätäkin mietin että luultvasti täälläkin on myynnissä sellaisia tuotteita joissa on myrkkyjä. Näin pääsääntöisesti haluaisin uskoa, että monet tuotteet on tulli tarkastanut, ja olisivat myrkyttömiä.
Ap
Tulli ei kaikkia lähetyksiä tarkista mutta moni maahantuoja vaatii tehtaalta eri sertifikaatteja, joista käy ilmi, että tuote on eu-säädösten puutteissa turvallinen (myrkytön) - joku aika sitten oli niitä jotain lasten helmisettejä myynnissä mitkä sitten osoittautuivat vaarallisiksi (sisälsivät ftalaatteja ja jotain raskasmetalleja) ja niissäkin kai Euroopan maahantuoja oli testauttanut 'mallit' mutta massatuotannossa olikin käytetty edullisempia myrkkypitoisia muoveja ja tuolloin ne kaikki määrättiin kerättäväksi pois markkinoilta, kun jonkun eu maan tuote turvallisuusviranomaiset oli tehnyt pistokokeet ja havainneet tämän...