Työsähköposti tökkii, enkä pääse lomalle! Mitä teen?
Pitäisi lähtettää neljällesadalle (400!) asiakkaalle yksi sähköposti, jonka liitetiedosto on vähän yli 400kt. Laitoin ensin piilokopiona nuo 400 sähköpostia ja kirjoitin sähköpostin, laitoin tuon liitetiedoston ja yritin lähettää.
Kesti 5 minuuttia ja tuli viesti, ettei lähettäminen onnistu. Sitten pilkoin asiakkaat sadan eriin ja nyt yritän lähettää sadalle kerralla. On mennyt jo vartti, eikä tuo sadankaan viesti ole vielä lähtenyt. En pysty edes peruuttamaan sitä, kun se vain "lähettää" sitä.
Minulla ei ole enää mitään muuta työhommaa ja pääsisin lähtemään juhannusta viettämään heti, kun viesti lähtee. Mitä teen? Outlook kyseessä.
Kommentit (26)
Tee tilapäinen gmail-osoite ja lähetä sillä.
Laita se viesti tähän ketjuun, voipi mennä useammalle kuin 400:lle. ;)
ONNISTUI VIHDOINKIN!!!
Kopioin kaikki sähköpostiosoitteet Word-tiedostoon, aakkostin ne ja jaoin viiden ihmisen ryppäisiin. Tarkistin kirjoitusasut (siis nopeasti ilmeisimmät piste- ja päätevirheet) ja lähetin viisi ihmistä kerralla.
Viimeinen viesti lähti äsken.
LOMAAAAA!!!! Elokuussa takaisin.
Hyvää juhannusta kaikille ja kiitos apuyrityksistä :)
ap
Ja sitten ens viikolla soi puhelin "hei teidän piti se tärkeä maili lähettää viimme viikolla mut ei ole näkynyt, nyt meni joku tärkeä homma vituiksi".
Vierailija kirjoitti:
Täällä jotenkin hassusti kuvitellaan, että kaikilla työpaikoilla on atk-tuki olemassa.. On aika paljon pieniä työpaikkoja, jossa ei ole, vaan ongelmat pitää ratkaista ihan itse.
Lataa tiedosto esim. driveen ja laita viestiin pelkkä linkki. Itse viestin laitat sitten muutamassa osassa.
Täällä jotenkin hassusti kuvitellaan, että kaikki tietää, mikä on drive.
Jos minä olisin ap:n tilanteessa, niin en todellakaan lähtisi opettelemaan itselleni jonkun ihan uppo-oudon driven käyttämistä.
Niitä enää kukaan lue, kaikki on jo lomalla. Maanantaina uusi yritys.