VIIMEINEN kerta kun palkkaan nuoria!
On mitta aivan täynnä näitä kesäntyötekijöitä. Minulla on kaksi töissä. Toinen ei ole vieläkään tullut töihin vaikka klo 8 alkoi työt. Toinen pitää tällä hetkellä toista taukoaan. Sanoo, että hänellä on niihin oikeus, voi vaikka soittaa liittoon. Milemmat pyrkivät aina livistämään aikaisemmin töistä, aina on niin tärkeää menoa.
Jatkossa palkkaan vain 45+ ikäisiä. Menee hermot näihin laiskureihin. Annoin tilaisuuden näyttää, mutta voin sanoa että nykynuorista ei ole töihin. Pitäisi peräti ottaa käskyjä vastaan ja tehdä jotain!
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
On mitta aivan täynnä näitä kesäntyötekijöitä. Minulla on kaksi töissä. Toinen ei ole vieläkään tullut töihin vaikka klo 8 alkoi työt. Toinen pitää tällä hetkellä toista taukoaan. Sanoo, että hänellä on niihin oikeus, voi vaikka soittaa liittoon. Milemmat pyrkivät aina livistämään aikaisemmin töistä, aina on niin tärkeää menoa.
Jatkossa palkkaan vain 45+ ikäisiä. Menee hermot näihin laiskureihin. Annoin tilaisuuden näyttää, mutta voin sanoa että nykynuorista ei ole töihin. Pitäisi peräti ottaa käskyjä vastaan ja tehdä jotain!
Mulla oli työporukassa pari nuorta kesäkuun ajan. Ei mitään moitittavaa. Meiltä vanhoilta saattoivat oppia jotain huonoja tapoja? Joku myöhästyminen nuorilla tuli aamuisin mutta olivat sitten iltapäivällä pidempään.
Heh, ehkä nuoriso pitäisi laittaa yötöihin kun tykkäävät valvoa?
Lienee jonku työttömän nelikymppisen ulinaa, kun ei ole päässyt kesätöihinkään?
Nykynuoret ovat flegmaattisia. Etkö karsinut todistusten perusteella? Jos on hyvä keskiarvo, on luotettava. Älä ota laiskureita töihin.
Meillä 20 vuoden kokemus nuorista kesätyöntekijöistä. Valitettavasti huonompaan suuntaan menty. Jatkossa teemme vain 0 h sopimuksia. Tästä hyötyvät ahkerat. He saavat halutessaan paljon työtunteja. Lusmut voi lomailla.
Tähän asti tehty aina työsipimukset, tarjoten kaikille kokopäivätyön.
Nuorten suurin vika on epävarmuus ja kokemattomuus. Eivät he sitä ilkeyttään tee, mutta koska työnteosta ei ole juurikaan kokemusta, niin silloin käy juuri niin, etteivät nämä nuoret välttämättä osaa töissä oikein olla. Kaikilla ei nykypäivänä ole kotonakaan sellaista roolimallia työnteosta tai työssäkäyvistä vanhemmista, joista voisi oppia ammentaa.
Nuoria olisi hyvä palkata, jotta saisivat kokemusta, mutta toisaalta heidän ohjaamisensa saattaa olla pahimmillaan taakka, etenkin jos työpaikalla on kyse vähänkään haastavammista tai kriittisemmistä töistä, joissa ei saa sattua virheitä tai mokia. Esimerkiksi meillä saattaa jostain näppäilyvirheestä aiheutua tuhansien eurojen vahinko. Itse myönnän tästä syystä, että ihan nuorimpia kesätyöläisiä en omaan firmaani ota enää, vaan suosin sellaisia noin 25-30 -vuotiaita. Heillä on usein muita töitä ja korkeakouluopintoja takana, ja tekemisen meininki ja tietynlainen varmuus on tyystin erilainen kuin esim. alle 18-vuotiailla, jotka ovat usein arkoja ja kyselevät joka asiasta (mikä ei ole toki väärin, mutta vie aikaa muulta työnteolta). Kännykänräpläämiseen sun muuhun en ole juurikaan törmännyt, mutta tuo ns. peukalo keskellä kämmentä oleminen on se suurin ongelma nuorten keskuudessa.
t. yrittäjä