Olen menettänyt 8 vuotta elämästäni kamalan miehen kanssa. Nyt vasta aloin herätä :(
Alettiin seurustella parikymppisinä ja alussa mies oli ihana ja huomaavainen. Osteli kukkia ja koruja, teki ruokaa, siivosi ja piti musta huolta. Vuosien varrella hän kuitenkin alkoi näyttämään todellisen luonteensa ja en tajua miksi en ole lähtenyt jo paljon aiemmin vaikka olen asiaa harkinnut. Aina tuo mies on saanut puhuttua itsensä ulos teoksistaan ja saanut uskomaan, että minussa on se vika.
Mies oli nyt ekaa kertaa pidempään poissa kotoa ja tajusin kuinka kamalaa mun elämä on hänen kanssaan.
* Mies tykkää pelata paljon videopelejä ja kun hän pelaa niin minä en saa olla samassa tilassa. Joudun olemaan toisessa huoneessa eikä häntä saa häiritä tai hän haukkuu mua.
* Teen aina miehelle ruuat valmiiksi ja hän ei edes laita astioita koneeseen.
* Jouduin ostamaan auton ja olen maksanut yksin kaikki auton kulut, miehen mielestä hänen ei tarvitse maksaa, koska auto mun nimissä, vaikka hänellä paljon enemmän menoja kuin mulla.
* Maksan yksin myös kaikki kodintavarat (myös isot) koska miehellä ei kuulemma ole varaa osallistua vaikka hällä isompi palkka kuin mulla.
* Lyö minua jos jokin asia menee vähänkin "väärin" esim. Kerran löi minua ja sylki päälleni koska en tehnyt ruokaa tarpeeksi nopeasti ja ruuanteko äänet häiritsi hänen peliään.
* Esittää sukulaisille ja ystävilleen maailman parasta miestä vaikka olisi juuri 10mim aiemmin haukkunut minua huoraksi.
Miten ihmeessä olen ollut näin sokea ja en ole aiemmin lähtenyt. Miten tämä on mahdollista :(
Kommentit (18)
En tiedä miksi olet ollut sokea, mutta hyvä että heräsit. Tietänet itsekin mitä tehdä.
Toisen lyöminen ja päälle sylkeminen eivät oikein kuulosta ihmisen tavoilta... En oikein osaa kuvitella yhtään syytä, miksi jatkaisit hänen kanssaan. :(
Sinä olet arvokas ihminen, älä suostu tommoiseen kohteluun. Olet ansainnut parempaa.
Hae apua itsellesi niin saat tukea ja turvaa. Olin itse samassa tilassa 3v sitten ja kun ero tuli voimaan, se oli elämäni paras päivä, vaikka palasia on saanut korjailla itsessä ja elämää etsiä. Ei kenenkään elämän pidä mennä toisen väkivalla alla. Voit löytää vielä välittävän ja vastavuoroisen ihmissuhteen.
Hyi helkkari sentään mitä mä just luin.
Olit nuori kun aloitte seurustella. Käytös paheni pikkuhiljaa, sä ikään kuin "totuit" siihen pikkuhiljaa. Siksi olet ollut niin sokea.
Hyvä kun silmäsi aukesivat. :) Kämppä hakuun ja ero käyntiin saman tien. Toivon sulle onnea uuteen elämääsi!
Toivottavasti teillä ei ole lapsia.
Tämä tapahtuu usein salakavalasti ja vähitellen. Välillä on hienoja hetkiä, jotka saavat naisen uskomaan, että nyt on kaikki hyvin. Vaan eipä olekaan. Mies on arvaamaton, pitää sinut koko ajan varpaillaan, ikinä ei tiedä mikä on sen hetken / päivän mieliala.
Neuvoni on, että lähde mahdollisimman pian äläkä ota takaisin vaikka sanoisi, tekisi tai lupaisi mitä.
Ei ole kaikki kotona sullakaan, jos tämä on tosi juttu!
Mulla oli myös vähän samankaltainen tilanne, mutta olin miehen kanssa VAIN muutaman vuoden. Ei sitä oikein itse aluksi tajuakkaan, mutta se vapaus kun sen lopulta tajuaa ja päästää irti. Ja siitä 'lyttäämisestä' toipuminen vie aikaa, mutta pikkuhiljaa alkaa taas se oma minuus löytymään. Lähde heti ja anna itsellesi aikaa toipua tuosta. Itse olen nyt 3 vuotta ollut tuon miehen jälkeen sinkkuna enkä vieläkään pysty parisuhteeseen, mutta nautin yksinolosta, joten se ei haittaa.
Voimia sinulle ap. Minulle kävi vähän samalla lailla, kun mies alkoi käyttää ajan kanssa koko ajan pikkuisen enemmän alkoholia. Muutos tulee niin hivuttamalla, ikään kuin hämärä laskeutuu hitaasti. Jossain kohtaa tajuaakin istuvansa pimeässä.
Nyt lähdet kälppimään heti. Mulla on samantyyppinen kokemus ja kun pääsin eroon, alkoi suorastaan elämäni onnellisin aika. Meillä ei onneksi ollut lapsia, toivottavasti ei teilläkään. Kun olet arvattavasti n. 30v, sinulla on aikaa saada lapsiakin jos haluat. Ei missään nimessä kannata tuhlata koko nuoruuttaan tohon.
Pahempaa kuin olla 8 vuotta huonossa parisuhteessa, on olla siinä 8 vuotta ja yksi päivä. Jos sinulla on paha olla parisuhteessa, niin sinänsä ei ole väliä kenen vika asia on. Vaikka suhteenne kaikki ongelmat olisivatkin sinun syytä (mitä ne eivät tietenkään ole) niin silti asialle pitää tehdä jotain ja ero on tuossa tilanteessa se loogisin.
Vierailija kirjoitti:
Alettiin seurustella parikymppisinä ja alussa mies oli ihana ja huomaavainen. Osteli kukkia ja koruja, teki ruokaa, siivosi ja piti musta huolta. Vuosien varrella hän kuitenkin alkoi näyttämään todellisen luonteensa ja en tajua miksi en ole lähtenyt jo paljon aiemmin vaikka olen asiaa harkinnut. Aina tuo mies on saanut puhuttua itsensä ulos teoksistaan ja saanut uskomaan, että minussa on se vika.
Mies oli nyt ekaa kertaa pidempään poissa kotoa ja tajusin kuinka kamalaa mun elämä on hänen kanssaan.
* Mies tykkää pelata paljon videopelejä ja kun hän pelaa niin minä en saa olla samassa tilassa. Joudun olemaan toisessa huoneessa eikä häntä saa häiritä tai hän haukkuu mua.
* Teen aina miehelle ruuat valmiiksi ja hän ei edes laita astioita koneeseen.
* Jouduin ostamaan auton ja olen maksanut yksin kaikki auton kulut, miehen mielestä hänen ei tarvitse maksaa, koska auto mun nimissä, vaikka hänellä paljon enemmän menoja kuin mulla.
* Maksan yksin myös kaikki kodintavarat (myös isot) koska miehellä ei kuulemma ole varaa osallistua vaikka hällä isompi palkka kuin mulla.
* Lyö minua jos jokin asia menee vähänkin "väärin" esim. Kerran löi minua ja sylki päälleni koska en tehnyt ruokaa tarpeeksi nopeasti ja ruuanteko äänet häiritsi hänen peliään.
* Esittää sukulaisille ja ystävilleen maailman parasta miestä vaikka olisi juuri 10mim aiemmin haukkunut minua huoraksi.
Miten ihmeessä olen ollut näin sokea ja en ole aiemmin lähtenyt. Miten tämä on mahdollista :(
Jumalation, ihan on mies kuin mun ex. paitsi ettei se lyönyt.
. Sä listasit jo monta hyvää syytä lähteä.Ihan ekaks haet hissukseen kämpän, tilaat muuttoauton+ muuttajat, ilmoitat maistraattiin, Postiin ja Trafiin osoitteen luovutuskiellot ihan joka tarkoitukseen, puhelinoperaattorille ilmoitat että numero veks fonectasta heti tai otat uuden heti salaisen numeron.
Sitten kämppä tyhjäksi kaikista sinun ostamistasi tavaroista ja kohti uutta asuntoa.
Muistutan että miestä ei saa asiasta varottaa etukäteen mitenkään, koska hän on väkivaltainen. Lyöminen on lähisuhdeväkivaltaa ja rangaistava teko.
Et suostu keskusteluihin, et tapaamiseen.Kiellät kavereita välittämästä viestejä ja punnitset hyvin tarkkaan keille annat uudet tietosi.Kokemukseni mukaan ne voivat vuotaa jopa lähisuvulta.
Et kuuntele anelua, pillitystä, itsesääliä, itsemurha-uhkauksia, haukkumista jne.Ne ovat kaikki vain teatteria, eivät totta
Takaisin et palaa hakemaan mitään tavaraa joten jos sulla on työpaikka, viet kaikki tärkeät ja omistuoikeutesi osoittavat paperit turvaan jo etukäteen. Muista irtisanoa kämppä omalta osaltasi ajoissa, jos vuokralla asutte.
Hyi helvetti mikä "mies". Heitä moinen lapanen mäkeen! Muuta pois jo tänään, vielä ei ole liian myöhäistä!