Vierailija

Jostain syystä koirani valitsee vessapaikaksi aina juuri sen nokkospuskan. Vaikka lenkin varrella olisi vaikka mitä muita kasveja tarjolla. Nurmikko, vuohenputkia, koiranputkia, voikukkaa. Ne ei sille kelpaa, vaan aina pitää kyykistyä sinne tiheimpään nokkospusikkoon. Eikö ne muka polta sitä niin kuin ihmistä? Outo tyyppi.

Kommentit (15)

Vierailija

Kiltit palstalaiset, olen huolissani, että koirani vatsa-aluetta polttaa nokkoset. Auttakaa nyt joku! Kertokaa, eikö nokkoset muka polta eläimiä? Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koiralla on karvat, ja ne poltinpiikit on pituudeltaan 1mm. Mietipä siitä.

Tiedän, että ne ei polta esim. kyljistä siksi. Mutta ainakin minun lyhytkarvaisen koiran vatsa-alue on aina ollut ihan karvaton. Samaten polkuanturat on ihan karvattomat. Ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Katso tarkempaa sitä vatsa-aluetta ulkoilun jälkeen näkyykö siellä paukamia ?

Ei näy. Olenkin ajatellut, että jos koirassa on joku sellainen "vasta-aine" nokkosille, eli jonkinlainen antihistamiinin tapainen juttu veressä niin, että koira ei saa niitä paukamia. Omat nokkospaukamani ja se kutina nimittäin lähtevät antihistamiinilla pois. Ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No eipä kai jos se kerta sinne menee.

Olen ihmetellyt, että miksi se on jotenkin niin tykästynyt juurikin nokkosiin. Onko niissä jokin tuoksu, jonka koira liittää vessa-asioihin? Ihan kuin se tarkkaan valikoisi, ja toteaisi, että tähänhän on laitettu näitä minun vessakasveja ja menisi sitten sinne. Ap. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minun koirallani sama. Tuskin koira sinne menisija, jos sattuisi.

Hämmentävää. Nokkosissa täytyy olla jotain ihan erityistä koirille. Ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei polta meidän rekku nokkosia. Hassista vaan.

:D . No minä en ole edes kokeillut ostaa koiralleni hassista.

Mutta minun koira polttaa kyllä nuotiota.

Ap.

Vierailija

Joo, meidänkin koira käy usein pissaamassa nokkosiin. 99 % kerroista säästyy poltoilta, mutta pari kertaa on polttanut tassunsa ja mahansa. Ja sen kyllä huomaa, koska koira säikähtää polttoa ja ontuu tassua/raapii poltettua kohtaa jonkin aikaa. Koira ei ole traumatisoitunut ja edelleen pissii säännöllisesti nokkosiin... Mutta omapa on ongelmansa, jos ei jo muutamasta kerrasta opi. :D

Ei siis ole mitään syytä olla huolissaan. Jos nokkonen polttaa koiraa, se ei ole vaarallista ja kipukin kestää vain vähän aikaa. Tarvittaessa poltettuun kohtaan voi laittaa jotain koiraystävällistä salvaa vähän viilentämään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun karvaton kiinanharjakoira kakkii kanssa nokkosiin 😯

Joo siis koirani käy sekä pissimässä että kakkimassa nimenomaan aina nokkosissa. Ja kyykistelee kyllä siellä niin, että kyllä sen karvattomat alueet (joita en nyt ala tässä nimeämään, mutta arvaatte ehkä mitkä) selvästi osuu niihin nokkoslehtiin. Ei säpsähtele siitä mitenkään. Mutta en lakkaa ihmettelemästä että miksi se tekee niin. Olen jopa kysynyt siltä asiaa :D mutta ei se kerro, sanoo vain että älä kysele hölmöjä ;) . Ap.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat