Vihreänä en voi ottaa koiraa
sillä se saastuttaa ison henkilöauton verran.
Se saastuttaa lähialueen marjamaat, paskoo kadut täyteen ja sotkee koko kodin ja lähiympäristön karvoineen, sen lisäks koirat haisee ällölle kesällä. Kuinka joku voi ottaa jonkun kapisen piskin kesällä autoonsa?!
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Se saastuttaa lähialueen marjamaat, paskoo kadut täyteen ja sotkee koko kodin ja lähiympäristön karvoineen, sen lisäks koirat haisee ällölle kesällä. Kuinka joku voi ottaa jonkun kapisen piskin kesällä autoonsa?!
Perustele väitteesi saastuttaa ison henkilöauton verran. Onko diesel vai bensa, kymmenen vuotta vanha vai tuliterä?
Se lannoittaa marjamaat, kakat voi ja täytyy kerätä, karvat maatuvat ja linnut käyttävät niitä pesämateriaaleina. Koirat ei haise puhtaina millekkään? Helposti voi ottaa koiran autoon, itse hyppääkin vielä.
Taidat olla vain koiria vihaava urpo joka elää kuin porsas, syö lihaa ja valittaa jostakin ympäristöasioista, kuten vaikka kumoat ilmastonmuutoksen vain teknisen teollisuuden syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Muuhun puuttumatta: kapinen piski pitää yleensä kuljettaa eläinlääkärille diagnoosia varten, ja koirien vaikutus yhteiskuntaan ja kansanterveyteen on merkittävästi plussalla.
Niin kauan kuin vihreiden peruspolitiikkana on polttaa hiiltä, klapeja ja muuta ilmaston "pelastamiseksi", teidän on parempi olla hiljaa.
Aika pahan olon purkaus. Kannattaisi etsiä pahan olon syy ja käsitellä se, eikä tulla huutelemaan järjettömiä väitteitä koirista. Ps. en edes usko että olet millään tavoin vihreä. Ehkä korkeintaan kiukusta.
Ihan et vihreältä ap. kuulosta, mutta onhan sinulla oikeus mielipiteeseesi siinä missä persullakin.
Minä kyllä vihreänä omistan koiran. Paskat kerätään aina - karvojen nyt ei luulisi olevan oikea ongelma. Kotikin on kunnossa, mutta toki niitä karvoja joutuu imuroimaan. Sitä en kyllä ymmärrä mitä tekemistä kodin siivoamisella on vihreänä olemisen kanssa? Jos koiralla on kapi se pitää hoitaa.
No ap. nyt ei ole vihreää nähnyt kuin unissaan mutta ihan kiva trollaus hommapersulta.
Et ole kyllä vihreää nähnytkään.
Koirankakka maatuu. Koiran karvat eivät ole haitake ympäristölle, niinkuin ei muidenkaan eläinten. Sen sijaan linnut käyttävät karvoja pesämateriaalina.
Haisee? okei. Sillä ei ole merkitystä ympäristönkannalta. Sotkee kodin? Miten sekään liittyy maapallon hyvinvointiin? Jos sotkee, se on sinun vikasi , mutta luontoa se ei häiritse.
Miten koira saastuttaa marjamaat?
Mä voin ottaa koiran, koska en ole liikakansoittanut maapalloa. En myöskään ole koskaan oma-aloitteisesti tukenut niitä kansoja ja yksilöitä, jotka tuhoavat maapalloa lisääntymällä kuin eläimet-täysin vastuuttomasti.
Ota lobotomia. Samalla ratkeaa sulta muutkin ongelmat.
Koiran syömä ruoka on se saastuttavin asia tietenkin. Meidän rakkine vetäisee 700-1000 kcal päivässä.
Mulla on tosin sellainen muistikuva, että tästä aiheesta on enemmän tehty jotain tutkimusta ja että tuo "koira vastaa autoa" oli peräisin jostain aivan idioottimaisesta "tutkimuksesta", jonka perusteella koirat olisivat syöneet Yhdysvalloissakin enemmän ruokaa kuin koko maa tuottaa, vaikka on nettoviejä, tai jotain muuta yhtä typerää.
Ajatelkaa nyt oikein aivoilla. Jos, ja useimmiten kun, koira syö kaupasta ostettua ruokaa. Ruoka on prosessoitua lihaa, joka pakataan muoviin ja metalliin ja kuljetetaan ulkomailta Suomeen. Ekologista? Teollista lihajööttiä syövän eläimen uloste ei ole mitään nopeasti hajoavaa lantaa, vaan ihmisen pskaan verrattava pitkäikäinen haju- ja bakteeripommi.
Rotukoirat jalostus on aiheuttanut monille roduille perinnöllisiä sairauksia ja vaikeita ongelmia aiheuttavia " ominaisuuksia". Luonnonystävän valinta?
Harva osaa katsella omia valintojaan kriittisesti.
Minun mielestä koira on ihmistä hienompi ja sympaattisempi eläin. Sen juridinen asema on toki heikompi eikä se osaa puhua. Älynkin kanssa on joskus vähän niin ja näin mutta kyllä ihmiset on niin kieroja koiraan verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa nyt oikein aivoilla. Jos, ja useimmiten kun, koira syö kaupasta ostettua ruokaa. Ruoka on prosessoitua lihaa, joka pakataan muoviin ja metalliin ja kuljetetaan ulkomailta Suomeen. Ekologista? Teollista lihajööttiä syövän eläimen uloste ei ole mitään nopeasti hajoavaa lantaa, vaan ihmisen pskaan verrattava pitkäikäinen haju- ja bakteeripommi.
Rotukoirat jalostus on aiheuttanut monille roduille perinnöllisiä sairauksia ja vaikeita ongelmia aiheuttavia " ominaisuuksia". Luonnonystävän valinta?
Harva osaa katsella omia valintojaan kriittisesti.
Mitäs sinä teet ollaksesi ekologinen vai huuteletko vain miten muut saastuttavat?
Ap ei voi 'ottaa' koiraa, heh heh. Ihan hyvä niin. Heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva osaa katsella omia valintojaan kriittisesti.Mitäs sinä teet ollaksesi ekologinen vai huuteletko vain miten muut saastuttavat?
Höh. Mitä sillä on merkitystä. Puhe on nyt koiran ympäristövaikutuksista. Olla ottamatta koiraa, ekoteko se on sekin muiden joukossa.
Minulla on kaksikin. Katson tämän oikeudekseni, koska olen tehnyt sen valtavan ympäristöteon että olen jättänyt kokonaan lisääntymättä (ja olen jo 42-vuotias, joten tämä ei enää muutu).
Ap vois asettaa nyrkin ahteriinsa ja sulkeutua pimeään huoneeseen.
Meillä on kiva pieni villakoira. Se ei haise koskaan koiralle, siitä ei lähde ollenkaan karvaa, se syö vähän ja kakkaa pienen, pikkusormen mittaisen siistin pötkylän, joka on helppo kerätä pussilla pois tai metsässä potkaista pusikkoon maatumaan, siellähän ne muutkin eläinten jätökset ja kasvien osat ym. lahoaa. Aika usein oikeasti vihreät ja maaseudulla elävät ihmiset tykkää eläimistä ja luonnosta ja ymmärtää jotain luonnosta mutta trendivihreät citypellet ei toki ymmärrä luonnosta ja eläimistä yhtään mitään. Sähkö tulee seinästä ja soijalatte on hyvää.