Mies asuu luonani, muttei ole kirjoilla koska raha
Jos asuisin miehen kanssa, saisin rahaa 200e (lapsilisät, kaksi lasta) mutta kun emme asu yhdessä tienaan 2000e. Sellaista vaan halusin näin anonyyminä jakaa kanssanne :) Sitten joskus kun saan taloudelliaen puolen kuntoon, voimme mennä naimisiin. Nyt se ei kannata.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis olet töissä , mistä tienaat 2000e? Mitä en nyt ymmärtänyt...?
Sosiaalietuudet. Ap
Todella surullista. Ja tuo tapa lää periytyy lapsille. He sitten ajastaan miettivät miten saada parhaimmat tuet. Tunsin tällaisen perheen, jossa nuori näitä miteeti. Olin varmaan eka, joka sanoi, että mene töihin. No, opiskeli höpöhöpö alaa ja on nyt työttömänä. Perheen molemmat vanhemmat myös. Et sinä tienaa, sinä olet yhteiskunnan elätti ja valitettavasti muksusi myös hamassa tulevaisuudessa.
Minusta on surullista ettei valtio noudata omia lakejaan avopuolisoiden elatuksessa. Ja että perheet ajetaan seurustelukumppanin armopaloille. Inhottavaa kertoa näin, mutta ohjeistin lapsen mummon siirtämään lasten varat (mitä mummo lahjoittaa joka kuukausi) omalle tililleen ettei joudu osallistumaan lapsen vuokrakuluihin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain vikaa luvuissa koska olet yksin tai miehen kanssa niin onhan sulla jotkut omat tulot aina. Jos ei palkkaa niin sitten työttömyyskorvaus tai kotihoidontuki tai äitiysraha.
Karenssi. Tarviiko selventää? Ap
Selvennä vaan. Tuletko olemaan ikuisesti karenssissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asuisin miehen kanssa, saisin rahaa 200e (lapsilisät, kaksi lasta) mutta kun emme asu yhdessä tienaan 2000e. Sellaista vaan halusin näin anonyyminä jakaa kanssanne :) Sitten joskus kun saan taloudelliaen puolen kuntoon, voimme mennä naimisiin. Nyt se ei kannata.
Ai että elatusapu/-tuki lakkaisi, jos mies olisi kirjoilla asunnossa? ei pidä paikkaansa. Mutta olihan tuossa edes hieman yritystä. En kyllä ymmärrä miksi yksikään ihminen olisi kateellinen jollekin, joka saa vain tukia.
Toivottavasti löydät avokätisen miehen myös sitten, kun nostat pientä eläkettä elämäsi viimeiset 30 vuotta.
Sen unohdin laskea mukaan ja summa nouseekin 500e. No eipä silläkään vuokraa makseltais. Olen muuten samaa mieltä tuosta kateellisuudesta. Ap
Ehkä tässä ei ole kukaan ollut kateellinen vaan takertunut siihen että sanot tienaavasi 2000€/kk kun todellisuus on että SAAT tukia 2000€
Terveisin toinen joka elää talvet tuilla mutta tienaa kesäisin reilut 2000€/kk töitä tekemällä :)
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä tukia saat kun tuommoinen summa? Et siis ole töissä lainkaan, mikset?
Saan toimeentulotukea jota en siis saisi jos asuisin miehen kanssa. Töitä ei ole, tarjolla on vain työkokeilua ja kuntouttavaa mutta ne eivät johda mihinkään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että elatusapu/-tuki lakkaisi, jos mies olisi kirjoilla asunnossa? ei pidä paikkaansa. Mutta olihan tuossa edes hieman yritystä. En kyllä ymmärrä miksi yksikään ihminen olisi kateellinen jollekin, joka saa vain tukia.
Toivottavasti löydät avokätisen miehen myös sitten, kun nostat pientä eläkettä elämäsi viimeiset 30 vuotta.
Sen unohdin laskea mukaan ja summa nouseekin 500e. No eipä silläkään vuokraa makseltais. Olen muuten samaa mieltä tuosta kateellisuudesta. Ap
Ehkä tässä ei ole kukaan ollut kateellinen vaan takertunut siihen että sanot tienaavasi 2000€/kk kun todellisuus on että SAAT tukia 2000€
Terveisin toinen joka elää talvet tuilla mutta tienaa kesäisin reilut 2000€/kk töitä tekemällä :)
Itsekin haaveilen työpaikasta, olen kyllä jo osin luovuttanut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Moro, on jo ilmiannettu ylimääräinen asukas Kelalle.
naapurisi
Olen aina ihmetellyt, mistä näitä sairaalloisia kyttääjiä oikein tulee? Tulee mieleen sellainen raivohullu vaahtoava rakki, joka vahtaa lihapalaa. Siis miten ihmeessä KETÄÄN kiinnostaa jonkun toisen asumiset? Itse en ikinä ilmiantaisi ketään mistään tuollaisesta, koska ei se ole minulta pois asuvatko vai eivätkö jotkut asu yhdessä.
Ihmiset päätyvät yhä useammin tällaisiin "luoviin" asumisratkaisuihin, koska tukia leikataan jatkuvasti... tiedätte jos nyt uutisenne luitte.
Hanki sinäkin itsellesi elämä ja lopeta kyttäys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain vikaa luvuissa koska olet yksin tai miehen kanssa niin onhan sulla jotkut omat tulot aina. Jos ei palkkaa niin sitten työttömyyskorvaus tai kotihoidontuki tai äitiysraha.
Karenssi. Tarviiko selventää? Ap
Selvennä vaan. Tuletko olemaan ikuisesti karenssissa?
En todennäköisesti, mutta uskallanko ottaa riskin karenssista? Viimeisen karenssin syyt olivat kohtuuttomat ja te-virkailijoilla on ihan käsittämätön valta niin halutessaan. Ap
Hei ap oletko varma että se kenestä kerrot on karenssissa? Et selvästi kerro itsestäsi. Sen verran haparointia jutussasi.
Ei lainaus onnistu mutta viestin 24 kirjoittaja: hoitoalalta löytyy töitä, vaikka ei asiaankuuluvaa ammattia ole... ei se herkkua ole mutta sillä maksaa laskut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moro, on jo ilmiannettu ylimääräinen asukas Kelalle.
naapurisi
Olen aina ihmetellyt, mistä näitä sairaalloisia kyttääjiä oikein tulee? Tulee mieleen sellainen raivohullu vaahtoava rakki, joka vahtaa lihapalaa. Siis miten ihmeessä KETÄÄN kiinnostaa jonkun toisen asumiset? Itse en ikinä ilmiantaisi ketään mistään tuollaisesta, koska ei se ole minulta pois asuvatko vai eivätkö jotkut asu yhdessä.
Ihmiset päätyvät yhä useammin tällaisiin "luoviin" asumisratkaisuihin, koska tukia leikataan jatkuvasti... tiedätte jos nyt uutisenne luitte.
Hanki sinäkin itsellesi elämä ja lopeta kyttäys.
Ai ei ole sinulta pois? Taidat sitten itsekin huijata yhteiskunnalta tukia etkä käy itse töissä vai? Minulta se kyllä on pois! Maksan korkeita veroja mutta en saa itse päättää mihin ne käytetään. Jos saisin niin ei kyllä menisi euroakaan huijaavien lokkien taskuun! Saan itse noin 2000€ palkkaa ja siitä verot pois (jotta voidaan maksaan ap:n ja kaltaistensa ilmainen eläminen). Ap saa kertomansa mukaan jopa huomattavasti enemmän kuin minä työssäkäyvänä. Ei paljon motivoi työntekoon tällainen. Kai sitä voisi itsekin erota, ottaa töistä loparit, mies postiluukkuun vaikka oikeasti asuisi meillä kuten ennenkin. Sitten voisi itsekin ryhtyä oloneuvokseksi ja antaa niskalimassa töitä tekevien maksaa! Jos kaikki tekisivät näin niin loppuisi kyllä nopeasti tää sosiaalitukien surutta väärinkäyttö koska rahat kertakaikkiaan loppuisi kokonaan. Miten ihmiset tuntuu luulevan että sitä rahaa mystisesti sataa taivaasta näitä tukia varten?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies asuis virallisestu sun luona, niin kai se vuokran maksais? Missä se nyt virallisesti asuu?
Ai siis koko vuokran vai puolet, vai mitenkä tuo pitäis jakaa? Niin. Millähän itse maksaisin oman ja lasten osuuden? Asuu postilokerossa. Ap
Kun yhdessä asutaan tulot lasketaan yhteen ja tuet tulee sen mukaan niin kuin varmasti hyvin tiedät! Eli jos miehesi haluaa sinun luonasi asua ja tulot ovat riittävät niin kyllä, sitten hän maksaa! Niin tekevät muutkin vastaavassa tilanteessa elävät (rehelliset) ihmiset! Miehelläsi on ilmeisesti aika hyvät tulot jos putoaisit noin suurilta tuilta nollille. Miksi siis hänen ei kuuluisi maksaa mieluummin kun tuntemattomien veronmaksajien? Tiedätkö ettei ole kauhean motivoivaa käydä töissä ja tietää maksavansa toisen kotona olemista siinä samalla. Varsinkin kun se kotona oleva sitten saa vielä enemmän käteen kuin itse. (Kerroit ensin että saat 2000€ ja myöhemmin lisäsin siihen vielä 500€). Minä saan käteen noin 2000€. Ei tunnu oikeudenmukaiselta.
Aloitus on taas hyvä esimerkki siitä että tuet ovat liian suuret.Tai ainakin epäreilut.
Jos ihminen asuu osoitteessa x oikeasti ja on yhä kirjoilla osoitteessa y, eikä ole tehnyt muuttoilmoitusta oliko se 2 kk kuluessa tms, niin hän rikkoo lakia. Eli miehesikin rikkoo lakia ja sinä myös huijaat sosiaalitukia. Hyvä tulevaisuus perheellänne. Eiköhän kumpikin kärähdä aikanaan.
Tämä ei ole totta. Muuten ap olisi osannut kertoa mistä tämä 2000 kertyy
No onhan se taas hienoa kun joku yh leveilee sosiaalietuuksilla ja pilaa siinä meidän muiden yksinhuoltajien ja rehellisten veronmaksajien maineen.
Meidän jo opiskelemaan lähtevät nuoretkin tekevät töitä ja opintoja vuoden ympäri hakematta toimeentulotukea sillä ajatuksella että yrittävät pärjätä omillaan.
Tottahan se tietenkin on että täällä pärjää parhaiten jos heittäytyy täysin erilaisten tukien ja avustusten varaan, varsinkin jos on useampi lapsi eikä kumpikaan vanhemmista käy töissä. Saa ilmaisen päivähoidon, tuetut lomat ja kaikenlaisia avustuksia, jouluapu, ruoka-apu, vaateapu.
Ja sen jälkeen mennään Iltalehtiin itkemään kuinka tiukkaa on - kuvista päätellen tiukkaa tekee vaan saada vaatteet mahtumaan päälle.
Miksi edes sietä, jos ei ole varaa itse elättää niitä siitoksiaan. Ei kai siinä muutenkaan sen vieraan ukon masseja tarvita. Itselläni ainakin on sen verran omanarvontuntoa, etten sikiä tähän maailmaan kakaraa, jos en sitä omilla rahoillani pysty elättämään. Ap on kunnon white trash yh :P
Mietin tässä vain tuota miehen asumista. Ei siis maksa rehellisesti taloyhtiölle vesimaksua latiakaan.
Kuitenkin hän käy suihkussa (toivottavasti) säännöllisesti, ja pesettää vaatteensa ap:n luona.
Meidän taloyhtiössä on vesimaksu 22€/kk/henkilö. Se tekee vuodessa 264€. Montako vuotta tuo mies asuu pummilla ap:n luona?
Vierailija kirjoitti:
No onhan se taas hienoa kun joku yh leveilee sosiaalietuuksilla ja pilaa siinä meidän muiden yksinhuoltajien ja rehellisten veronmaksajien maineen.
Meidän jo opiskelemaan lähtevät nuoretkin tekevät töitä ja opintoja vuoden ympäri hakematta toimeentulotukea sillä ajatuksella että yrittävät pärjätä omillaan.Tottahan se tietenkin on että täällä pärjää parhaiten jos heittäytyy täysin erilaisten tukien ja avustusten varaan, varsinkin jos on useampi lapsi eikä kumpikaan vanhemmista käy töissä. Saa ilmaisen päivähoidon, tuetut lomat ja kaikenlaisia avustuksia, jouluapu, ruoka-apu, vaateapu.
Ja sen jälkeen mennään Iltalehtiin itkemään kuinka tiukkaa on - kuvista päätellen tiukkaa tekee vaan saada vaatteet mahtumaan päälle.
Vakava asia, mutta kiteytit aika hyvin :D
Niin, siis jos asuu postilokerossa. Jos on taas oma asunto niin maksaa siitä. Tiedän monia jotka asuvat erillään mutta ovat yhdessä. Kukaan ei kylläkään asu postilokerossa, ei fyysisesti eikö paperilla.
Pieni mies, voi voi.