Olenko ainut jota harmittaa kun jotain tapahtuu esim. "viikolla 25"
Eikä sen kummempaa vinkkiä milloin se mahtaa olla? Pitäisikö ne olla kaikilla koko ajan päässä millä viikolla esim. nytkin mennään?
Kommentit (9)
Ärsytti erittäin paljon aikanaan kun asuin ulkomailla eikä missään kalentereissa ollut tietenkään viikon numeroita merkittynä, mutta silti kaikki firmat Suomessa joiden kanssa tein vielä yhteistyötä käyttivät tuota ilmaisua. Esim tyyliin: deadline on sitten viikolla 19. Piti aina erikseen lähettää email takaisinpäin että kerrotko vielä ihan päivämäärän milloin se deadline on. Ilmeisesti hyvin suomalainen tapa.
Tuo epämääräisyys siinä ärsyttää. Antakaa selvä päivä ja kellonaika, kiitos. Jotkut eivät edes noudata niitä viikkoja, joille jotain sovittu.
Mikä ongelma tuossa on? Siis jos ollaan Suomessa, jossa vk merkitty joka kalenteriin. Minä ainakin käytän päivittäin tuota ilmausta, eikä mitään ongelmia ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Tuo epämääräisyys siinä ärsyttää. Antakaa selvä päivä ja kellonaika, kiitos. Jotkut eivät edes noudata niitä viikkoja, joille jotain sovittu.
Siis oikeastiko tykkäät, että sinulle sanotaan että käy verikokeissa 26.6. klo 8.50. Ja on paha, jos sanotaan että käy verikokeessa viikolla 26, labra on auki klo 7-11.
Käytän viikko-ilmaisua jos hauan olla joustava. En ikinä ole ajtellut että se olisi hankalampi kuin tiukka aika.
Jos vaikka puhelimessakin sanoo, että mulla ei ookkaan tähän kalenteriin merkattuna viikkonumeroita, että sanotko vielä minä päivänä alkavasta viikosta oli kyse, niin henkilö sanoo päivän ja heti sen jälkeen palaa taas puhumaan niistä hemmetin viikkonumeroista. Ihan älytöntä !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko tykkäät, että sinulle sanotaan että käy verikokeissa 26.6. klo 8.50. Ja on paha, jos sanotaan että käy verikokeessa viikolla 26, labra on auki klo 7-11.
Käytän viikko-ilmaisua jos hauan olla joustava. En ikinä ole ajtellut että se olisi hankalampi kuin tiukka aika.
Miksi ei voi laittaa, että käy verikokeessa 26.-30.6.?
Eikö sitä voi sanoa 26.6 alkavalla viikolla, ei kenenkään tarvitse heti hakea kalenteria.
Vaikka sen viikon 25 sijoittaakin suurinpiirtein kohdalleen ei voi olla varma osuuko oikeaan.
Ps. En osunut, kylläpä nyt v..ttaa kun ne lahnat on mökkiterassilla ja minä menen vastajuhannuksen jälkeen.
Ärsyttää toi niin paljon. Tiedän millä viikolla eletään jos on eka tai vika viikko vuodessa, muuten ei hajuakaan.