Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi se ärsyttää jos joku nauttii työttömyydestä?

Vierailija
20.06.2017 |

Olen tehnyt yli 20v samoja töitä samalle työnantajalle ja nyt päälle nelikymppisenä tuli mitta täyteen. Halusin pois oravanpyörästä vielä kun kropassa virtaa riittää ja mieli kunnossa. Otin lopputilin ja jäin työttömäksi. En ole katunut sekuntiakaan.
Mulla ei ole hajuakaan mitä aion tehdä jatkossa. Nyt tuntuu siltä että voisin "lomailla" lopun elämääni, mut yks mikä on varma, niin säännölliseen vakituiseen työhön en enää palaa. Koko maailma on nyt avoin.
Olen niin hemmetin onnellinen ja hyvin voiva, mutta tämä näyttää ärsytyävän muita, miksi?

Kireät työnarkomaanit ei ymmärrä ja loppuunpalaneina arvostelevat valintaani. Kyllä mä joskus sitten menen töihin, mut pelkästään määräaikaiseksi.
Elämä täytyy elää niin kuin itse haluaa, eikä niin miten toiset sun odottaa sen elävän.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aivan oikeassa.

Vierailija
2/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan tuilla vapaaehtoisesti elämistä nyt yleensä pidetään ärsyttävänä. Ja tuollainen nautiskelu vie myös pohjaa pois niiltä, jotka tekevät kaikkensa löytääkseen töitä, mutteivät löydä, kun heidätkin leimataan nautiskelijoiksi.

Tai sitten toisessa ääripäässä jos on niin paljon rahaa, ettei tarvitse tukia ja voi vaan olla, niin herättäähän se kateutta,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muut tekevät töitä niska limassa tämän yhteiskunnan eteen ja toiset lorvii kotona ja elää meikäläisen sekä muitten rahoilla.

Vierailija
4/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olet ollut nyt työttömänä? Kuulostaa,että aika vähän aikaa vasta.

Vierailija
5/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työttömyys ei ole tavoiteltava tila. Se herättää säälin tunteita. Ja kyllä minua ainakin riepoo maksaa veroja, joilla kustannetaan sinunkin eläminen.

Vierailija
6/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elätät itsesi ilman työntekoa, niin fine by me. Mut jos ajattelit "lomailla" tukien varassa eli yhteiskunnan elättinä niin kyllä se mua ainakin ärsyttää. Että käyn töissä joka päivä ja maksan veroja, jotta sun ei tarvii "raataa oravanpyörässä"

Vierailija
7/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne määräaikaisiin töihin vaan mennä kun suhteilla. Jotenkin näin oli laskettu, että 3kk työttömänä niin työpaikan saamia mahdollisuudet laskee 50% ja 6kk sisällä jos ei töitä ole löytynyt, onmahdollisuudet jo lähes nollissa. Siihen vielä ikä ja kova kysyntä ni saa tosiaan pian lomaillakkin koko lopun ikänsä. Mutta jos siitä nauttii, ei saa valittaa rahattomuutta.

Vierailija
8/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin me työssäkäyvät sen maksamme. Mutta työelämä on muuttumassa, varmasti työttömyysjaksoista tulee yleisempiä, ja on hyvä jos ihmiset pystyy vaihtamaan työtään johonkin toiseen. Kansalaistulo on kiinnostava ratkaisu tähän.

Vierailija
9/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä nauttia mistä vaan, kunhan ei tee sitä toisten rahoilla.

Vierailija
10/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämäti ole mielenterveyden kannalta hyväksi että on päivät pitkät joutilaana.

Vierailija
11/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loiset ärsyttävät aina. Olet loinen.

AP on ollut töissä yli 20 vuotta. Jos hän tyytyy työttömän elintasoon ja saa samalla itselleen lisää elämänlaatua, ei ratkaisu ole minusta mitenkään huono - nykyisessä työllisyystilanteessa hänen tilalleen on varmasti tulijoita.

Vierailija
12/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja on irtisanonut itsensä, niin ainakin hänellä on karenssi ennen kuin pääsee "loisimaan" teidän (??) rahoillanne.

T: toinen palkattomalla lomalla oleva. Oon muuten koko kesän. 😎

Vierailija
13/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Minulla on 40v ura takana ja sain kenkää melkein vuosi sitten. Olisin mielelläni ollut töissä eläkkeeseen asti. Olen työhaluinen ja työkykyinen mutta meiltä pantiin pihalle kaikki tietynikäiset. Nautin myös vapaudesta. En ole sitten vuoden 1976 hollut näin pitkään pois töistä. Lapsia ei ole eikä näin ollen äitiysvapaitakaan. Tässä iässä ei enää töitä saa kuin suhteilla. En tunne huonoa omaatuntoa siitä että olen aansiosidonnaisella. Ei todellakaan ole minun vikani. Työkkäri lähetti yhden työtarjouksen, ihan palkallinen viorotteluvapaan sijaisuus. Laitoin hakemuksen mutta en saanut mitään vastausta. Muuta yhteyttä ei ole pidetty. Laitan hakemuksia normaaleihin työpaikkoihin. Toivottavasti minua ei pakoteta mihinkään ilmaiseen orjatyöhön. Työstä kuuluu maksaa normaalia palkkaa.

Vierailija
14/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä olen ollut kolme kuukautta. Minun tilalle pääsi nuori juuri koulunsa lopettanut innokas työntekijä. Perehdytin hänet ennen lähtöäni ja kerroin että sai hyvän työpaikan. Tässä nyt loisin ainakin ansiosidonnaiset loppuun, niin saan murto-osan takaisin maksamistani liiton maksuista. Olen myös harkinnut lähteä maasta paikkaan missä on rennompi meininki. Näistä vastauksista taas näkee miten ihmiset on aivopesty tuohon "pakko olla töissä ja rakentaa yhteiskuntaa" ajatusmaailmaan. Noh, meitä on moneksi ja hyvä niin.

Ap

Vierailija
15/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä nauttia mistä vaan, kunhan ei tee sitä toisten rahoilla.

Kultapossukerho ja politikot nauttii toisten rahoilla. Miksei työtön saa tehdä samoin vaikka saakin rahaa paljon vähemmän?

Vierailija
16/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työssä käyminen ole mikään pakko, jos elättää muuten itsensä. Mutta minusta on moraalisesti arveluttavaa, että työkykyinen ihminen ei halua tehdä töitä vaan elää muiden kustantamalla työttömyyskorvauksella tai sosiaalituilla. 

Jos moni keksii saman idean, maksajat kyllästyvät ja tuet vähenevät. Se sattuu eniten kaikista vähäosaisimpien nilkkaan. Sitä paitsi vapaaehtoinen down-shiftaus pienentää tulevaa eläkettä. Sitten on turha nurista, kun rahat eivät riitä vaikkapa lääkkeisiin. Kuolemakin on oma valinta.

Vierailija
17/17 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oravanpyörästä hei! kirjoitti:

Ei työssä käyminen ole mikään pakko, jos elättää muuten itsensä. Mutta minusta on moraalisesti arveluttavaa, että työkykyinen ihminen ei halua tehdä töitä vaan elää muiden kustantamalla työttömyyskorvauksella tai sosiaalituilla. 

Jos moni keksii saman idean, maksajat kyllästyvät ja tuet vähenevät. Se sattuu eniten kaikista vähäosaisimpien nilkkaan. Sitä paitsi vapaaehtoinen down-shiftaus pienentää tulevaa eläkettä. Sitten on turha nurista, kun rahat eivät riitä vaikkapa lääkkeisiin. Kuolemakin on oma valinta.

Kerronpa vielä saman tehneestä naapuristani. Se otti loparit ja jäi odottelemaan työttömyyskorvauksella eläkettä. Nyt taloyhtiön yhtiökokous päätti saneerata kaikki kylppärit. Työtön naapuri kulkee ovelta ovelle vaatien uutta yhtiökokousta, kun ei kuulemma olisi varaa remonttiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän