Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tavallaan tosi tyhmää ja hassua kuuluu " hyviin tapohin" ?

Vierailija
29.03.2006 |

Tuli mieleen tuosta kyläketjusta, että kun ei reagoida ekaan kutsuun tulla kahvipöytään. No näyttäisihän se vähän ahneelta pompata heti donitsien kimppuun.

Mä laitan ketjuun sen kinaamisen jostain maksusta kun toinen haluaa korvata jonkun pienen jutun (vaikka jos kylään tullessani tuon purkin maitoa tai heitän jonkun kotiin autollani noin 1 km lenkin) ja toinen ei millään suostu ottamaan rahaa vastaan. Seuraa tiukka vänkääminen, jossa toinen kohteliaisuuttaan haluaa maksaa ja toinen kohteliaisuuttaa ei mitenkään voi hyväksyä sitä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraita kohtaan OLLA LAITTAMATTA sitä jäätelöpakettia pöytää! Kuinka väärässä taas olenkaan ollut!

Vierailija
2/12 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ettei millään meinata tulla kahvipöytään ja kun tullaan, niin nakerretaan vähän jotain keksin reunaa, eikä muka millään jakseta enempää, vaikka olisi kuinka tuhtia väkeä vieraana. Sellaisille vieraille tekisi mieli tarjotakin vaan joku yksi näkkileipä jaettavaksi, inhottaa laittaa pöytä kohteliaisuuden vuoksi täyteen kaikkea hyvää ja sitten kukaan ei syö mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on hattu pois sisällä - sääntö. Siis kirkossa tavallaan ymmärrän, alun perinhän oli niin että Jumalaa kunnioittaakseen miehen piti olla pää paljaana, naisen taas pää peitettynä. Naisten osalta säännöstä on tosin jo luovuttu...

mutta siis muuualla kuin kirkossa? Miksi?

Vierailija
4/12 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osoittaakseni että se on minusta hieno ja kaikin puolin ok tuominen. Kaappiin laittaminen tarkoittaisi sitä että lahja ei ole mieleinen ja tungen sen jonnekin myöhemmin hävitettäväksi tai vaihtoehtoisesti että olen niin ahne, että haluan syödä litran jäätelöä yksin.

Laitanhan vieraiden tuoman kukankin parhaimmalle paikalle enkä paketissaan parvekkeelle.

Vierailija
5/12 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee sellainen fiilis, että onkohan siellä nyt jotain tosi pahaa tarjolla, kun kukaan ei vaivaudu... En tiennyt, että se kuuluu hyviin tapoihin?

Meidän suvussa on aina menty " kiltisti" heti kahvipöytään, kun kutsu on käynyt! Ainut, mitä on heti mietitty, on patistettu suvun vanhin iskemään kimppuun, jotta " me muut ahneet päästään kans apajille" . Suunnilleen näillä sanoilla.

Vierailija
6/12 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli haarukkaa ei saa käyttää pistimenä.

Itse käytän haarukkaa pistimenä, usein jopa niin, että pilkon ensin ja sitten lapan suuhun (kuten jenkit).

Vierailija
7/12 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tullaan kaksi tuntia myöhässä ja sitten sanotaan että no me kyllä syötiin juuri. Tämä ei siis missään tapauksessa ole hyvä tapa, piti vaan kommentoida.

Hassuna hyvänä käytöksenä voisin sanoa vaikkapa sen, että vakituisen työsopimuksen jälkeen on kohteliasta odottaa 6 kk ennen kuin hankkiutuu raskaaksi. ;)

Vierailija
8/12 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eli haarukkaa ei saa käyttää pistimenä.

Itse käytän haarukkaa pistimenä, usein jopa niin, että pilkon ensin ja sitten lapan suuhun (kuten jenkit).

Mulla aina ruuat valuu siitä pois ja sitten joudun ajelemaan sitä suupalaa takaa pitkin lautasta kierros toisensa jälkeen kuin mikäkin Kimi Räikkönen.

Kättely on merkillinen tapa.

Juhliin tullessani mulla menee aina sormi suuhun, kun en tiedä, pitäisikö mun esitellä itseni, vai pitäisikö odottaa, että vieressä istuva vanhempi esittäytyy edellä. Eräissä häissä menin aivan hämilleni, kun esittäydyin vieressä istuvalle pariskunnalle: Hei, olen Tiina Tomera, ja rouva vastasi " Saarinen" . Olisiko pitänyt esittäytyä sukunimellä? No, toisella puolella onneksi silloin istui rennompaa porukkaa.

Vierailija
9/12 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkkuja kahvipöydässä. Rakastan vieraita, jotka syövät paljon ja kehuvat pitävänsä leivonnaisistani. Ei siinä ole mitään huonokäytöksistä, että syö tarjolle laitettuja ruokia.

Vierailija
10/12 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta etiketin mukaan tuomisten tarjoaminen heti tarkoittaisi emännän jotenkin vähättelevän ja häpeävän omia tarjoamuksiaan.

Vierailija
11/12 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti on viety pari hyvaa viinipulloa tuliaisiks ja sitten isanta kaivaa kaapista pari huonoa ruppa viinia joita sitten tarjoaa. pitaa ne hyvat ittelleen!!!! nilkki!!!

Vierailija
12/12 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhemmat kieltävät koko ajan jälkikasvuaan ja vieraanvarainen kyläemäntä vaan koko ajan hokee et " ei se haittaa" vaikka oikeesti sillä vituttaa alkaa siivoamaan koko kämppää vieraitten jäljiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi