Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iho kiiltää ja MEIKKI EI KESTÄ! APUJA?

Vierailija
20.06.2017 |

Minulla on pintakuiva sekaiho. ongelma on ihon kiiltely. aamulla kun meikkaa niin päivällä iho kiiltää niin paljon että meikki lähtenyt kasvoista kokonaan melkein pois, mikä ei ole ollenkaan hyvä asia koska minulla coperosa iho ja tummat silmänaluset ja nenän pielessä katkenneita verisuonia jotka näkyy ja kauas jos niitä ei peitä. Ja meikki kerääntyy silmien alle juonteisiin HETI meikkaamisen jälkeen, vaikka meikkiä laittaisi kuinka vähän tahansa.

Mineraalimeikkejä kokeilin ja ne ei kestä eikä peitä tarpeeksi. Ja osa kuivattaa ihoa.
Nyt käytössä dermablend meikkivoide. Muitakin kokeiltu. Pohjustusvoiteena lumen beaty base.

Ihon puhdistuksessa käytän mossa 3in1 vadelma misellipuhdistus vettä. Kasvovesi: provida kehäkukka kasvovesi. Kosteusvoide acon face night sekaiholle tarkoitettu.

Osaako joku neuvoa miten saada meikki kestämään ja että se ei keräänny ihojuonteisiin. Ilman meikkiäkään ei viitsi olla, kun ihan valkea "lumikki" iho joka ei rusketu ollenkaan, joten ihon virheet ja tummat silmänaluset todella näkyy.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt INCI-listat nyt ensimmäisenä läpi, jos esim kasvovedestäsi löytyy Alcohol denat. niin heti pois. Alkoholi kuivattaa ihoa varsinkin pintakuivalla iholla varustetulla. Itsellä meni vuosia tajuta että sitä sisältävät kasvovedet jne vain pahensivat kuivuutta, ja kyllä vaikutti meikin pysyvyyteenkin kun naama pukkasi vain enemmän rasvaa kompensoimaan kosteuden menetystä jonka alkoholi aiheutti..

Vierailija
42/46 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi rasvanaama. Itse en usko enää mihinkään vinkkeihin. Ainoa millä oman ihoni rasvoittuminen pysyi kurissa oli yhdistelmäehkäisypillerit. Niitä ennen ja niiden jälkeen on rasvaisuus ollut ongelma jota ei ole saatu kuriin edes kosmetologi- tai reseptituotteilla. Ja rahaa on palanut tuhansia euroja näiden 10 vuoden aikana kaiken kokeilemiseen. Nyt pitää vaan sietää se, että hyvistä pohjustusaineista, kalliista mattameikkivoiteista ja erinomaisista puutereista huolimatta naama kiiltelee tunnin sisään meikin laittamisesta. Panostakin siis ihon muuhun hoitoon, että tukkeumat pysyy poissa ja ihon pysyisi rauhallisena eikä punoittaisi jatkuvasti.

Meikkiä on silti pakko käyttää, koska teen näyttöpäätetyötä, ja ilman meikin antamaa suojaa näytön säteily vetää naaman läikikkään punaiseksi ja hilseileväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rasvoittumista on suitsinut vain raju suun kautta otettava aknelääke (isotretinoiini). Vähän auttaa se, jos juon myös todella paljon vettä.

Vierailija
44/46 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä naama rasvoittuu sairaasti jos en käytä mitään meikkiä. Mineraalimeikit löysin vastikään, Everyday mineralsin matta pohja ja saman sarjan väritön puuteri superkiiltelevään nenään. Puuteripapereitakin käytän. Primerit ei ole mitkään toimineet mulla, tosin mineraaliprimeria en ole kokeillut koska toimii hyvin ilmankin.

Itseänikin kiinnostaa tuo Everyday Minerals. Olen muutamiakin mineraalimeikkejä kokeillut, osa Suomesta saatavia, osan tilasin USA:sta. Kaikissa sama vika; puoleen päivään mennessä kaikki meikki oli kadonnut. Testailin putsata naamaa misellivedellä, vanulaput pysyivät meikittöminä, vaikka olin 4-5 tuntia aiemmin levittänyt ihan reippaasti mineraalimeikkiä. Toivon vaan löytäväni jostakin mineraalimeikin joka pysyy.

Vierailija
45/46 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii erisanin kosteuttava kasvovoide (nimenomaan siis se kosteuttava, se toinen on liian rasvainen) sen päälle lumenen cc-pohjustusvoide, sitten meikkivoide ja meikkivoiteen päälle tuputtelee vähän rimmelin mattapinnan antavaa puuteria. Lisäksi meikin kiinnityssuihke on ehdoton, pidentää todella hyvin meikinkestoa. Noita mattapinnan antavia on eri merkeillä, mulla on NYXin suihke.

Vierailija
46/46 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ollut kosmetologista hyötyä. Totesi et ihonhoitotuotteet hyviä. Meikkiä käski levittämään ohuemman kerroksen silmien ettei kerry juonteisiin. Jos laitan yhtään ohuemmalti meikkiä silmien alle niin joudun jättämään sen kokonaan pois, laitan jo nyt äärimmäisen ohuelti eikä se silti auta.

Meikkivoiteen pysymiseen ei osannut sanoa muuta kuin että kuori iho kerranviikossa, ja suositteli mineraalimeikkejä vaikka yritin sanoa ettei ne käy iholleni.

Niin mikä vika acon kosteusvoiteessa on? Mikä on parempi vaihtoehto (hinta max 15€)? Ei tarvitse olla apteekkikosmetiikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi