Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iho kiiltää ja MEIKKI EI KESTÄ! APUJA?

Vierailija
20.06.2017 |

Minulla on pintakuiva sekaiho. ongelma on ihon kiiltely. aamulla kun meikkaa niin päivällä iho kiiltää niin paljon että meikki lähtenyt kasvoista kokonaan melkein pois, mikä ei ole ollenkaan hyvä asia koska minulla coperosa iho ja tummat silmänaluset ja nenän pielessä katkenneita verisuonia jotka näkyy ja kauas jos niitä ei peitä. Ja meikki kerääntyy silmien alle juonteisiin HETI meikkaamisen jälkeen, vaikka meikkiä laittaisi kuinka vähän tahansa.

Mineraalimeikkejä kokeilin ja ne ei kestä eikä peitä tarpeeksi. Ja osa kuivattaa ihoa.
Nyt käytössä dermablend meikkivoide. Muitakin kokeiltu. Pohjustusvoiteena lumen beaty base.

Ihon puhdistuksessa käytän mossa 3in1 vadelma misellipuhdistus vettä. Kasvovesi: provida kehäkukka kasvovesi. Kosteusvoide acon face night sekaiholle tarkoitettu.

Osaako joku neuvoa miten saada meikki kestämään ja että se ei keräänny ihojuonteisiin. Ilman meikkiäkään ei viitsi olla, kun ihan valkea "lumikki" iho joka ei rusketu ollenkaan, joten ihon virheet ja tummat silmänaluset todella näkyy.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meikkaat tällä hetkellä?

Sanoisin, että kannattaa laittaa hyvä meikinpohjustusvoide alle. Hyvä kikka on myös laittaa erityisiin ongelmakohtiin (nenä ja nenänpielet, silmänaluset) luomivärin pohjustajaa.

Meikkipohja on tärkeää myös kiinnittää puuterilla, erityisesti ongelmakohdista.

Jos korjailet meikkiä päivän aikana, rasvainen iho kannattaa "blotata" ensin puuteripaperilla ja vasta sen jälkeen lisätä meikkituotetta päälle.

Meikin viimeistelyyn ja pysyvyyden parantamiseen monella merkillä on myös hyviä mattifying meikinkiinnityssuihkeita.

Vierailija
2/46 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä juuri mineraalimeikki oli ratkaisu samoihin ongelmiin. Ihon kiiltelyä hillitsee kyllä lisäksi Colosen tyrnivoide, joka pidentää meikin pysymistä reippaasti (itselläni 2h meikin levityksestä tulee jo kiilto ilman tuota tyrnivoidetta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva täällä ja samanlainen iho.

Heitä ensimmäiseksi Lumenet pois, en tiedä minkälaiselle iholle sopivat, mutta ainakin minulla pohjustusvoide sai aikaan naaman kiiltelyä.

Vaihda kevyempään päivävoiteeseen, nyt kesällä riittää vaikka kevyt Aqualan. Jos päivävoide on liian rasvainen, se puskee meikkivoiteen alta pinnalle.

Vierailija
4/46 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän meikin alla erisanin kosteuttavaa kasvovoidetta, sillä vähiten alkaa kiiltelemään. Sitten vaan pitkin päivää tuputan paperiin isoimmat kiillot ja puuteri päälle.

Vierailija
5/46 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään meikki tai voide VOI estää ihon kiiltelyä, koska se tulee sisältäpäin huokosista. Ei minkään tuotteen avulla voi vaikuttaa asiaan kuin ihan hetkellisesti. Muuten pitäisi tukkia huokoset kokonaan blokkaamalla ne!

Kannattaa siirtyä miettimään, miten saada se kiiltely eli rasva poistettua kasvoilta. Minulla on ollut tuo ongelma jo vuosikymmeniä. Olen käyttänyt eri merkkisiä kasvopapereita, mutta todennut, että saman asian ajaa myös tavallinen paperinenäliina: rasvaisia kohtia painellaan (EI pyyhitä) muutamia sekunteja paperiin. Paperi imee rasvan ja meikistä tulee taas himmeä ja raikas. Toimii!

Vierailija
6/46 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän meikin alla erisanin kosteuttavaa kasvovoidetta, sillä vähiten alkaa kiiltelemään. Sitten vaan pitkin päivää tuputan paperiin isoimmat kiillot ja puuteri päälle.

En enää laita mitään erisan voidetta kasvoihin enkä apteekin perusvoiteita. Iho alkaa kukkimaan välittömästi.

Vierailija
7/46 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään meikki tai voide VOI estää ihon kiiltelyä, koska se tulee sisältäpäin huokosista. Ei minkään tuotteen avulla voi vaikuttaa asiaan kuin ihan hetkellisesti. Muuten pitäisi tukkia huokoset kokonaan blokkaamalla ne!

Kannattaa siirtyä miettimään, miten saada se kiiltely eli rasva poistettua kasvoilta. Minulla on ollut tuo ongelma jo vuosikymmeniä. Olen käyttänyt eri merkkisiä kasvopapereita, mutta todennut, että saman asian ajaa myös tavallinen paperinenäliina: rasvaisia kohtia painellaan (EI pyyhitä) muutamia sekunteja paperiin. Paperi imee rasvan ja meikistä tulee taas himmeä ja raikas. Toimii!

Minulla on kasvopaperia jolla poistaa kiilto, mutta kiillon poistaminen ei auta mitään kun meikit on lähtenyt kasvoilta pois ja nenä punainencoperosan takia.

Vierailija
8/46 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua yllättää, että kerrot kokeilleesi mineraalimeikkiä etkä ollut siihen tyytyväinen.

Minulla nimenomaan mineraalipuuteri auttaa parhaiten kiiltelyongelmaan. Mineraalihiukkaset kai jotenkin sitovat ihon pinnalle päivän mittaan kertyvää öljyä ja korjaavat kiiltoa. Eron huomaa selvästi.

Sinuna kokeilisin ehkä vielä jotain mineraalipuuteria. Halvoista merkeistä Nyx Mineral Matte Finishing Powder on minusta toimiva.

Tietysti tämäkin on yksilöllistä, kaikille ei sovi kaikki.

Vierailija
9/46 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla voi nousta päivän mittaan nenälle (jos ei ole meikkiä) ihan pikkuruisia öljypisaroita, joten ongelma on hyvinkin tuttu.

Olen kuitenkin löytänyt itselleni sopivat meikit, jotka peittää öljyisyyden.

Käytössä on:

- Urban Decay De-Slick Complexion Primer meikin pohjustukseen

- Urban Decay Eyeshadow Primer Potion silmämeikin pohjustukseen. Tätähän voi laittaa myös alaluomelle.

- IsaDora Color Correcting Concealer -puuteri, jossa on 4 eriväristä puuteria, joita käytetää eri osiin kasvoille, esim. vihertävää peittämään punaisuutta. Pistän tätä poskipäille, nenään ja kulmien väliin (minun punottavat kohdat)

- Nivea BB-Cream

- Urban Decay De-Slick Makeup Setting Spray, jota suihkutetaan kasvoille ja joka kiinnittää meikin

Näillä ainakin minä saan aikaan meikin, jossa ei meikki ala heti kulumaan ja naama kiiltämään.

Vierailija
10/46 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkivoiteen alle hyvä pohjutusvoide. Itselläni tällä hetkellä käytössä Kicksin mattifying primer. Hintaluokassaan ihan hyvä. Lisäksi käytössä kiillonpoistopaperi jolla painelen päivän mittaan kasvoja. Puuteria ei kannata lisätä, tulee ylimeikatun näköinen ja kertyy juonteisiin.

Itselläni todella tummat silmänaluset. Voidemaiset peitevoiteet ja valokynät kertyy juonteisiin päivän mittaan. Käytössä on puuterimainen peiteaine. Sitä tarvii laittaa niin vähän että toimii paremmin kuin peitevoiteet.

Vierailija
11/46 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla voi nousta päivän mittaan nenälle (jos ei ole meikkiä) ihan pikkuruisia öljypisaroita, joten ongelma on hyvinkin tuttu.

Käytössä on:

- Urban Decay Eyeshadow Primer Potion silmämeikin pohjustukseen. Tätähän voi laittaa myös alaluomelle.

- IsaDora Color Correcting Concealer -puuteri, jossa on 4 eriväristä puuteria, joita käytetää eri osiin kasvoille, esim. vihertävää peittämään punaisuutta. Pistän tätä poskipäille, nenään ja kulmien väliin (minun punottavat kohdat)

- Nivea BB-Cream

- Urban Decay De-Slick Makeup Setting Spray, jota suihkutetaan kasvoille ja joka kiinnittää meikin

Näillä ainakin minä saan aikaan meikin, jossa ei meikki ala heti kulumaan ja naama kiiltämään.

Pohjustusvoiteistasi en osaa sanoa mitään mutt itselle ei kyllä pelkkä bb voide riitä peittämään ihon epätasaisuutta.

Minkä hintaisis nuo Urban tuotteet on?

Vierailija
12/46 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkivoiteen alle hyvä pohjutusvoide. Itselläni tällä hetkellä käytössä Kicksin mattifying primer. Hintaluokassaan ihan hyvä. Lisäksi käytössä kiillonpoistopaperi jolla painelen päivän mittaan kasvoja. Puuteria ei kannata lisätä, tulee ylimeikatun näköinen ja kertyy juonteisiin.

Itselläni todella tummat silmänaluset. Voidemaiset peitevoiteet ja valokynät kertyy juonteisiin päivän mittaan. Käytössä on puuterimainen peiteaine. Sitä tarvii laittaa niin vähän että toimii paremmin kuin peitevoiteet.

Ongelma nimenomaan siinä että iho kiiltää niin paljon että kiillonpoisto paperilla kun painelee ihon niin meikki on hävinny samalla, ja nenä ihan punainen.

Ja meikki kerääntyy juonteisiin oli se sitten voidemmainen tai kiinteä. Ja laittoi sitä kuinka vähän hyvänsä.

Vierailija
13/46 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta blotterazzi

Vierailija
14/46 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hetkinen.. etkö puhdista ihoasi millään muulla kuin misellivedelllä?

Suosittelen miselliveden jälkeen käyttämään vielä jotain puhdistusvaahtoa/ainetta tmv, sillä itsessään pelkkä vanulapulla ja misellivedellä läträys ei puhdista ihoa tarpeeksi tehokkaasti.

Vierailija
15/46 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen.. etkö puhdista ihoasi millään muulla kuin misellivedelllä?

Suosittelen miselliveden jälkeen käyttämään vielä jotain puhdistusvaahtoa/ainetta tmv, sillä itsessään pelkkä vanulapulla ja misellivedellä läträys ei puhdista ihoa tarpeeksi tehokkaasti.

Puhdistus vaahto kuivattaa ihoa. Ainut vaihtoehto on puhdistusmaito jota ei huuhdella vedellä.

Vierailija
16/46 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus täältä vinkin, jonka avulla olen saanut oman rasvaisen ihoni pysymään hieman paremmin kurissa. Laitan kosteusvoiteen iholle vain illalla. Varsinkin, jos kosteusvoiteen laittaa meikin alle antamatta sen imeytyä aivan täysin, lähtee meikki rullaantumaan todella nopeasti. En tiedä, voiko tällaista käytäntöä suositella, mutta itselläni toimii eikä iho ole tippaakaan kuiva. Laitan meikin alle vain pohjustusvoiteen, joka tekee ihosta ihanan pehmeän ja sileän. Ja tosiaan, heti, kun iho alkaa hiemankin kiiltää, painelen puuteripaperilla kevyesti rasvan pois ja tarpeen tullen lisään puuteria.

Vierailija
17/46 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytössä on:

- Nivea BB-Cream

Pohjustusvoiteistasi en osaa sanoa mitään mutt itselle ei kyllä pelkkä bb voide riitä peittämään ihon epätasaisuutta.

Minkä hintaisis nuo Urban tuotteet on?

Juu, minulla on sen verran hyvä iho, että pärjäisin jopa ilman BB-voidetta ja pelkän tuon Isadoran puuterin voimin, joten peittävämmästä voiteesta en osaa sanoa oikein juuta enkä jaata.

Urban Decayn tuotteiden hinnat liikkuu yleensä 20-30 €:n välillä. Sokoksen/Stockmannin verkkosivuilta voi käydä kattelemassa. Oikein hyviä tuotteita, ja muodikkaita nykyään.

Vierailija
18/46 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihosi on selvästi äärimmäisen kosteusköyhä ja pukkaa siksi talia kompensoidakseen tätä puutostilaa. Vaihda putsarisi esim. puhdistusöljyyn, se vie mennessään liikarasvaisuuden ja puhdistaa huokoset syvältä sekä jättää ihon ihanan pehmeäksi. Kosteuttava seerumi päiväksi meikin alle myöskin. Paperipuuteri (saa esim. Stockmannilta noin 3 eurolla kpl) on erittäin kätevä apuväline, repäiset vihkosesta yhden lehden ja painelet sen puuteroidulla puolella kasvot freesiksi ja mattapintaiseksi.

Vierailija
19/46 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen todennut oman rasvaa puskevan ihoni kanssa parhaaksi sen, että en käytä mitään kosteusvoiteita! Puhdistuksen jälkeen kun ihon pinta tuntuu kiristävältä/kuivalta, käytän kosteuttavaa kasvovettä ja siinä se. Ihoni on paljon tasapainoisempi ja vähemmän öljyinen kuin aikana, jolloin käytin näitä mukamas mattapinnan jättäviä kosteusvoiteita.

Vierailija
20/46 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärjellä ajateltuna itse meikkaaminen aiheuttaa tuon kiiltelyn, koska yleensä miehillä tai naisilla, jotka eivät koskaa meikkaa, ei iho kiiltele vaan pysyy aika hyvin mattana aamusta iltaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi