Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka nopeasti / hitaasti haluaisitte solmia avioliiton kun seurustelette?

Vierailija
19.06.2017 |

Itse en ikuisuuksia halua seurustella. 1.5 v alkaa olla maksimi seurusteluaika, sitten pitäisi jo solmia avioliitto.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä halunnut, enkä halua avioliittoa.

Vierailija
2/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 vuotta on ihan hyvä aika, ei tässä iässä ole enää aikaa tuhlata kymmentä vuotta katseluun ja kokeiluun. Mennään eikä meinata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua avioliittoa, mutta jos kumppani sen kokee tärkeäksi, voin harkita 5-10 vuoden seurustelun jälkeen. Riippuu toki siitä, kuinka kauan ollaan myös tunnettu ennen seurustelua.

Vierailija
4/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisin valtion tai kirkon osalliseksi meidän suhteeseen?

Vierailija
5/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseen avioliittoon mentiin neljän vuoden seurustelun jälkeen. Nyt olen tuon, 12 vuotta kestäneen avioliiton jälkeen seurustellut 3,5 vuotta. Olen siinä pisteessä, että voisin kyllä kihlautua, eli jos mies kosisi, vastasin kyllä.

Vierailija
6/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisin valtion tai kirkon osalliseksi meidän suhteeseen?

Jos hyväksyt valtion kolmanneksi osapuoleksi saat vastapalvelukseksi siirrellä puolisosi kanssa varallisuutta keskenänne verovapaasti erotessanne.

Vierailija
7/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurusteltiin exän kanssa 7 vuotta. Erosin kun naimisiinmeno tuli puheeksi ja tajusin, etten halua sitoutua kyseiseen ihmiseen loppuelämäkseni.

Nykyisen mieheni kanssa halusin naimisiin heti, mutta 2 vuotta seurusteltiin ensin ennen kuin mies oli valmis.

Vierailija
8/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma haaveeni on mennä tasan kerran naimisiin, edellyttäen ettei puolisostani tule jotain väkivaltaista alkoholistia tms. Tuolloin tietysti eroaisin.

Tietysti haluan tuntea ihmisen kunnolla, ennen kuin mietin mitään avioliittoja. Ollaan nyt seurusteltu 5v. josta 4,5 v. ollaan asuttu yhdessä. Tällä hetkellä avioliitto ei ole mitenkään tarpeellinen, joten joudamme lykkäilemään sitä mielihyvin. Molemmat olemme sitä mieltä, että missään kihloissakaan ei roikuta loputtomiin, vaan jos kihlaudutaan niin sitten aletaan heti järjestää häitä.

Olen ajatellut että viimeistään sen 10 vuoden jälkeen voisi mennä jo naimisiin, kun on kuitenkin jo käytetty aikaa niin paljon parisuhteeseen. Tällöin ainakin voisi luulla tuntevansa toisen varsin hyvin.

N24

Vierailija
9/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiiä, ehkä joskus. Nyt seurusteltu 9v eikä oo oikein kummallakaan halua mennä naimisiin. Tuntuu niin vieraalta ajatukselta.

Vierailija
10/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan nyt oltu miehen kanssa yhdessä 3vuotta, joista yhdessäasumista 2. Kyllä viimeistään siinä viiden vuoden kohdalla haluaisi jo naimisiin..

Vierailija
11/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooo. Ehkä siinä 2-3 vuoden kohdalla kihloihin ja 4-5 vuoden kohdalla naimisiin. Ensimmäisen kanssa menin naimisiin 7kk seurustelun jälkeen, enkä ollut tutustunut kavereihin/perheeseen kunnolla ja tämä oli virhe... Haluan että miehen perhe ja minun perhe tuntee meidät kunnolla ja voivat olla aidosti iloisia ja onnellisia että sitoudumme.

Vierailija
12/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni viitisen vuotta. Ei se ollut kummallekaan tärkeää, mutta kun oli jo pari lastakin niin päätettiin sitten käydä maistraatissa. Kumpikaan ei "kosinut". Ei avioliitto suhdetta miksikään muuttanut. Kyllä lapset ovat se sitova tekijä minkä takia yhdessä pysyttiin vaikka joskus olisi vähän vaikeaakin. Avioliitto on siinä mielessä pelkkä paperi. Nyt ollaan yli 20 vuotta oltu yhdessä.

Vierailija
13/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta tulee pian täyteen, mutta ajatus naimisiin menosta ei houkuta (ehkä koskaan), vaikka lapsikin on tulossa.

Vierailija
14/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä pitäisi laskea?

Olen tiennyt tulevan mieheni jo kouluajoista eli kymmeniä vuosia. Tavattiin  reilu vuosi sitten,  seurustelu alkoi  viime syksyllä (mies kosi  melkein heti) ja tammikuussa muutettiin yhteen. Tämän vuoden syksyllä mennään naimisiin

Vierailija
15/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iästä ja elämäntilanteesta riippuen. Itse ajattelisin että ainakin 5 vuotta seurustelua ja sitten olisi ajankohtainen. Meidän tilanne on nyt se että minä opiskelen ja olen 19-vuotta ja mieheni töissä ja 10-vuotta minua vanhempi. Ollaan kihloissa mutta häistä sovittu sen verran, että kunhan ensin valmistun ja talo ostetaan nii katellaan jos vaikka kiinnostaisi se avioliitto.

Vierailija
16/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa solmia monia avioliittoja elämän varrella, niin pika-avioliitot (alle 5 vuoden tuntemisen jälkeen) on ihan ok.

Vierailija
17/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alle kaksi vuotta, koska siinä ei vielä tunne toisiaan kunnolla, ja kaksi vuotta menee alkuhuumassa helposti. Eikä yli viisi vuotta, koska jos ei mies viidessä vuodessa ole valmis vihille, niin ei sitten ikinä, eikä kannata jäädä sitä painostamaan, siitä ei seuraa hyvä liitto.

Vierailija
18/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollenkaan. Olin exäni kanssa yhdessä melkein kymmenen vuotta, eikä edes kihloja vaihdettu. Minulla ei ole minkäänlaista kaipuuta saada aviomies, lapsia ja asuntolaina. Olen onnellinen ilman.

Vierailija
19/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön syistä (välimatka) oltiin yökylässä jo toisilla treffeillä. Toisaalta yhden illan jutusta tämä alkoikin. Ja aika tiiviisti 2 kk seurustelupäätöksen jälkeen oltiin yhdessä viikot mun ja vkl miehen kämpillä. 2 v myöhemmin oli enää 1 asunto ja työt samassa kaupungissa.

17 vuotta mennyt, avioliitto ei tunnu vielä ajankohtaiselta.

Vierailija
20/23 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 vuotta seurustelun aloittamisesta on ollut ihan jees.