Millaisia tapaturmia sinun harrastuksessasi voi pahimmillaan sattua? Älä kerro harrastustasi, muut saavat arvata sen!
Minun harrastuksessani voi pudota korkealta tasamaalle tai jonnekin kivenkoloihin, saada eläimen kimppuun (tyylin fasaani) tai pureman esim. kyyltä, punkeista puhumattakaan. Myös haavat tulevat kysymykseen, sekä muut nirhaumat ja hankaumat. Kuivuminen. Tavallisin taitaa olla nilkan nyrjähtäminen.
Kommentit (49)
Vuorikiipeily?
Mun harrastuksessa saattaa saada olkapäähän krampin tai sormet voi alkaa vuotamaan verta.
Vierailija kirjoitti:
Kiipeily?
Minun harrastuksessani voi tulla hartiat kipeiksi ja ajan kanssa voi sormiin kehittyä nivelrikko. Allergia/astma voivat jossain tapauksissa pahentua.
Kutominen/neulominen?
Minun harrastuksessani sama, mutta ilman riskiä nivelrikosta tai astmasta, mutta sormeen voi tulla haava.
Minun harrastukseni voi räjähtää tai saada sokeuteen johtavan myrkytyksen.
Neliraajahalvaus tai kuolemaan johtava aivovamma.
Minun harrastuksessani riskeinä on kaiketi karpaalitunnelisyndrooma ja tenniskyynärpää.
Minun harrastuksessani voi pudota metrin korkeudelta :) tai sitten tuolilta.
Voi kävellä epähuomiossa jonkin kulkuneuvon alle tai törmäillä päin ihmisiä, saada rakkoja jalkoihin, palelluttaa sormensa talvella, kompastua tai kaatua pyörällä, voi aiheuttaa auto-onnettomuudenkin. Jos siis ei osaa harrastaa oikein.
Voin purra itseäni huuleen tai poskeen.
Päätä tai silmiä voi alkaa särkeä kirkkaasta tai nopeasti liikkuvasta kuvasta.
Saatan kompastua pimeässä liikkuessani. Tosin pimeässä liikkumista ei tässä harrastuksessa pidetä soveliaana.
Vierailija kirjoitti:
Metanoli eli rc-harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Voi kävellä epähuomiossa jonkin kulkuneuvon alle tai törmäillä päin ihmisiä, saada rakkoja jalkoihin, palelluttaa sormensa talvella, kompastua tai kaatua pyörällä, voi aiheuttaa auto-onnettomuudenkin. Jos siis ei osaa harrastaa oikein.
PokemonGo?
Vierailija kirjoitti:
Voin purra itseäni huuleen tai poskeen.
Päätä tai silmiä voi alkaa särkeä kirkkaasta tai nopeasti liikkuvasta kuvasta.
Saatan kompastua pimeässä liikkuessani. Tosin pimeässä liikkumista ei tässä harrastuksessa pidetä soveliaana.
Elokuvat
gu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metanoli eli rc-harrastus.
Ei ole rc-harrastus.
-sama
Itse olen kärsinyt migreenikohtauksista ja pahoinvoinnista ja niska- hartiavaivoista. Epileptisiä kohtauksia, riippuvuutta tai unovaikeuksia ei ole ilmennyt.
Kuolema on mielessä joka kerran kun lähden harrastamaan. Muutamia (kymmeniä) aina joka kevät-syksy kuolee, harvemmin talvella. Ei tarkene. Ja onnettomuudet useimmiten toisen aiheuttamia.
Läikkyy pitkin pihaa ja permantoa, mies kiukuttelee autotallissa.
Kiipeily?
Minun harrastuksessani voi tulla hartiat kipeiksi ja ajan kanssa voi sormiin kehittyä nivelrikko. Allergia/astma voivat jossain tapauksissa pahentua.