Muita herkkäitkuisia?
Onko täällä muita, jotka itkevät tosi herkästi? Mä oon varsinainen itkupilli ja itken joskus ihan typeristäkin asioista. Enkä vaan voi tälle mitään! Mieskin aina ihmettelee että et sä nyt jumalauta tollasesta voi itkee, ja se vasta sitten alkaakin itkettämään. Jos olen purskahtamassa itkuun ja yritän pidätellä sitä, heti kun mies tai joku muu kysyy mikä nyt on miksi itket niin sitten viimeistään hanat aukeaa. Voiko tälle olla jotain apukeinoa?
Kommentit (8)
Olin nuorena tosi herkkä kyynelöimään, elämä parkkiinnutti.
Täällä myös yksi herkkä itkijä. Tänään töissä oli itku herkässä erään asian takia...
Minäkin nuorempana olin tosi herkkä, yhtäkkiä avioeron aikana lakkasin itkemästä. Siis olin ihan totaalisen tyyni, mitä vaan tapahtui. Ehkä minulla äärimmäisen stressin oire että tunneilmaisu jäätyy. Ehkä alan taas kun olen päässyt siitä yli.
Hormoonit vaikuttaa. Hormoonallinen ehkäisy, menkat, raskaus, synnytys ja imetys. Jos nämä ei täsmää, niin voi olla erityisherkkyys.
Miksi sä nyt tämmösiä kyselet, ihan tuntemattomilta, itkettää...
Itken aika helposti, mutta yleensä tyhmistä syistä kuten jos joku töläytti rumasti. Olen kuitenkin ollut naama peruslukemilla muun muassa kun jouduin muuttamaan eksän vainoamisen takia.
Olen myös itkupilli ja itken typeristä syistäkin. Koulussa aikoinaan itkin milloin mistäkin syystä ja töissäkin olen itkenyt. Tänään itkin töissä vessassa ja sitten kotona ainakin 2 tuntia, kun masensi ja väsytti kaikki ja työ stressasi. Kun se loppui, niin sitten se alkoi uudestaan. Itken yleensä yksin. Muiden nähden jotenkin häpeän itkeä. Monesti jossain tilanteessa pystyn pitämään itseni tyynenä, mutta heti sen jälkeen yksinään alkaa vollotus.
Mielestäni itkuherkkyydessä ei ole mitään vikaa. Jokainen on sellainen kuin on. Ehkä siitä ei tarvitsekaan päästä eroon.
Itsellä sama juttu. Erityisherkkä ihmistyyppi. Kai itseään voi jotenkin opettaa pois, mutta siihen taitaa tarvita ammattiauttajaa.
Itselläni on siis se, että itken herkästi, mutta myös muut tunteet ovat suuria. Esim iloitsen herkösti pienistäkin jutuista :)
Toisaalta ajattelen, että mielummin tunnen paljon, kuin olen tuntematta mitään.