Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka vietätte juhannusta tai viikonloppuja mökillä isolla porukalla/ useammalla perheellä, miten hoidatte menut, kaipassakäynnit, ruuanlaitot, kustannukset?

Vierailija
19.06.2017 |

Onko teillä joku pääjehu/isäntä, joka päättää mitä syödään, hoitaa kauppareissut, ehkä jopa ruuan valmistuksen ja kulut jaetaan sitten pääluvun mukaan tasan?

Vai kaikille perheille jaetaan "vuorot", siis hoitakaa te koko perjantai, me lauantai jne. Tai miettikää te huomisen aamupala, perjantain iltaruoka ja lauantai lounas, muut hoitaa "loppuvuorot". Koko porukalla voidaan siis valmistaa ruuat, mutta joku miettisi ruuat valmiiksi ja hoitaisi "oman vuoronsa" kauppareissut.

Vai jokainen ruokkii oman katraansa ja hoitaa omat asiansa?

Vai miten te olette ratkaisseet kuvion?

Mä olen ihan pulassa, olen ollut usein se, joka ihan mielellään on kestinnyt koko porukan ja kustannukset on lopuksi jaettu. Näin on ollut vuosia ja se on ollut ihan ok.
Nyt vakioporukka on muuttunut, on tullut eroja, uusioperheitä, uusien puolisoiden lapsia, joku tulee sinkkuna nykyään ja ties vaikka mitä komboja.

Juhannus tulossa, meidän mökille kaikki on edelleen tervetulleita, mutta tämä ruokintakuvio olisi rakennettava uudestaan. Kukaan ei voi yksin vastata vasn korvausta vastaan 25 hlön kaikesta ruokailusta neljän päivän ajan.

Ajatuksia, kokemuksia, ideoita kaipailen tällaisista monen perheen yhteisistä mökkiviikonloppuruokailuista?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 pariskuntaa, kaksi pientä lasta, yksi leskiappi ja hänen koiransa. Aika samat kuviot joka vuosi, porukat tulee meille, koska asustaan saaristossa vuoden ympäri. Me vastataan kaikista ruoista. Paljon helpompaa kuin se, että vieraat joutuu tuomaan ruokia mukanaan matkan takaa ja kun esimerkiksi lautalle saattaa olla jonoakin ja jos on kuuma, ei siinä kauppakassit kiittele. Meillä on kasvimaa, omat kanat, lähitilalta saadaan lihat jne. Vieraat tuovat sitten kaikki juomat ja pienokaistensa ruoat, molemmat alle 1v. Lisäksi vieraat ovat aina tuoneet jonkun yhteisenä hankitun ihanan "juhannuskorin" jollaisessa viimeksi oli ainakin pellavaisia laideliinoja, tervasaippua, 2 hyvää kirjaa, namia ja seurapeli kaikkien iloksi ja itse kudotut ihanat sukat meille molemmille.

Juhannusaaton ja -päivän ruoat kokataan yhdessä. Pienten neitien äidit ilmoittivat tekevänsä tänä vuonna aamupalan juhannuspäivänä, koska heräävät kuitenkin aikaisin ja appi haluaa tehdä brunssin sunnuntaina ennen kun muut vieraat lähtevät kotimatkalle.  Pienokaisten isät vuorollaan hoitavat pikkuneidit sunnuntaiaamuna, jotta äidit saavat nukkua pitkään. Vieraat tulevat jo torstaina ja vappuaattoaamuna aamupalan teen minä mieheni kanssa. Torstai iltana vieraat saapuvat aika myöhään, joskus 9 jälkeen illalla, joten syömme sitten vaan yhdessä itse tehtyä liha- ja lohipiirakkaa teen kanssa.

Vierailija
22/23 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä lähtee yleensä 4 hengen porukka. Yhdessä mietitään mitä halutaan syödä, ja kulut jaetaan pääluvun mukaan, ihan sentilleen ei olla tässä nipotettu. Useimmiten kaupassa käynti on jääny mulle, ja se on ihan ok, mut haluun tarkan listan mitä pitää tuoda, ettei tarvi mökkisaaressa kuunnella et toitko sitä ja tätä.. Alkuaikoina näin kävi kerran, kun muut totes et tuo ruokaa.. Toin sitten sitä mitä aattelin et ois hyvä, mut en osannu ostaa mitään spessua grillattavaa tms, jota joku ois sit halunnu mut ei voinu sanoo😑 Juomansa jokainen hoitaa ite. Bensakulut jaetaan kans pääluvun mukaan. Herrat tykkää hoitaa grillauspuolen, daamit huolehditaan rehupuoli ja tiskaaminen. Herrat haluu lämmittää saunan. Emäntänä tarjoon kahvit ja teet jos joku huolii, kuivatarviketta mökillä myös on niin ei niitä ostella erikseen esim. riisi tai jauhot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
25.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on silleen rentoa, että jokainen tuo mitä tuo ja sitten syödään sitä mitä on ja kaupasta haetaan tarvittaessa lisää.

Yleensä kukaan ei ala nuukailemaan tuomistensa kanssa, joten on sitten monenlaista sorttia ja liikaa ruokaa.